Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Întâlnirea de la Oradea a partenerilor în cadrul proiectului Erasmus Ka229 ,,Together We Are Strong”

Zile de sărbătoare la C.Ș.E.I. ,,Orizont”

Întâlnirea de la Oradea a partenerilor în cadrul proiectului Erasmus Ka229 ,,Together We Are Strong”

C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea s-a îmbrăcat în haine de sărbătoare, joi, 3 martie 2022, pentru a-și primi oaspeții și invitații.

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea se desfășoară activități, în perioada 3-7 martie 2022, în cadrul mobilității din proiectul Erasmus Ka229 ,,Together We Are Strong", proiect cu nr. de identificare: 2020-1-PL01-KA229-081819_5.
Participanții sunt elevi și profesori de la instituțiile partenere proiectului: de la Josip Matos Primary School în Vucovar, Croația, ,,Erdemli Ozel Egitim Uygulama" School, Erdemli, Mersin Turcia, ,,Sakine Nesibe Zamanoglu Ozel Egitim Uygulama" School, Antalia, Turcia și Școala Specială și Centrul Educațional Nr. 4 Cracovia, Polonia.
În prima zi de mobilitate, oaspeții, alături de reprezentanți ai I.Ș.J. Bihor și ai Consiliului Județean Bihor, au fost primiți cu prietenie, pâine, sare și mărțișoare, de către gazde, elevii și profesorii C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea. Primirea la intrarea în școală a fost un festin, zâmbete și flori, baloane și inimioare. Programul artistic, frumos armonizat, bine pregătit pentru acest eveniment special s-a încheiat cu o horă la care au fost invitați toți cei prezenți.
,,Educație pentru sănătate" și ,,Terapia prin artă"
Activitățile de formare, predare, învățare sunt centrate pe cele două teme înscrise în proiect de către C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea: ,,Educație pentru sănătate" și ,,Terapia prin artă". Workshopurile sunt realizate de către profesori ai C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea. Cei 20 de elevi participanți (patru din fiecare instituție școlară parteneră) la ateliere confecționează brățări din lut, realizează frumoase felicitări pentru cei dragi, dau viață obiectelor din ghips prin culoarea aplicată, participă la atelierul de coasere pe etamină, pregătesc salată de fructe și suc de mere cu sfeclă pentru a conștientiza importanța Educației pentru sănătate. Activitățile organizate în cadrul mobilității mai cuprind vizitarea unor puncte turistice de interes internațional: stațiunea Băile Felix, Salina Turda, Aquapark Oradea.
În lunile următoare, câte patru elevi și profesori ai C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea vor participa la mobilitățile din Antalia, Turcia și Cracovia, Polonia.
Obiectivele proiectului urmăresc integrarea atât a elevilor cât și a profesorilor în grupurile transnaționale, dezvoltarea experienței cognitive, culturale, sociale, deschiderea spre multiculturalismul european, promovarea deschiderii și toleranței dintre elevi, participarea la activități care să îi ajute pe elevi să își descopere abilitățile și talente, stabilirea de schimburi de experiență interșcolare, crearea unei campanii sociale care să introducă oamenii cu dizabilități în societate, ca cetățeni cu drepturi egale, deschiderea spre provocări, construirea permanentă a unei echipe interdisciplinare. Toate activitățile înlesnesc crearea de prietenii, schimb de experiență, dezvoltă abilități pe care toți cei implicați le vor folosi în viitor.
Prof. Cărădan Adina,
coordonator proiect
Foto: Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Întâlnirea de la Oradea a partenerilor în cadrul proiectului Erasmus Ka229 ,,Together We Are Strong”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:27:14 Ora de vară a Europei de Est