Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Atena, s-au pus bazele unui parteneriat cu cea mai mare instituție academică a Greciei, Universitatea Kapodistriană

Parteneriat de succes!

La Atena, s-au pus bazele unui parteneriat cu cea mai mare instituție academică a Greciei, Universitatea Kapodistriană

O delegație a Universității din Oradea a vizitat, la sfârșitul săptămânii trecute, cea mai mare universitate a Greciei, Universitatea Kapodistriană din Atena.

Delegația orădeană a fost condusă de prorectorul instituției, conf. univ. dr. habil. Sorin Borza, și formată din: lect. univ. dr. Eva Szekely, prodecanul Facultății de Litere, preot conf. univ. dr. Viorel Popa, decanul Facultății de Teologie „Ep. dr. Vasile Coman" și preot lect. univ. dr. Florin Tomoioagă, de la aceeași facultate. Cu prilejul vizitei profesorilor orădeni în capitala greacă, au fost semnate mai multe parteneriate de mobilitate „Erasmus" și au fost stabilite principiile de funcționare a relațiilor dintre unele facultăți sau școli doctorale. Dar, cel mai important lucru, așa cum spune prorectorul Universității din Oradea, conf. univ. dr. habil. Sorin Borza: „Este faptul că am lansat acest parteneriat cu una din universitățile de vârf ale lumii. De cinci ani consecutiv, această universitate este în Top 100 al clasamentului mondial «Top Google Scholar Citations»".
Prima și cea mai importantă întâlnire a delegației orădene a fost cea cu rectorul Universității Kapodistriene, prof. Athanasios Dimopoulos. „Ne-am bucurat de o deschidere specială din partea domnului rector, cu atât mai mult cu cât noi veneam de la o universitate care are o facultate de medicină, iar el este un reputat specialist în oncologie", a explicat prorectorul conf. univ. dr. habil. Sorin Borza. Reprezentanții celor două universități au parafat un acord „Erasmus", document în baza căruia profesori și studenți, din Atena, respectiv Oradea, vor putea să susțină sau să participe la cursuri, în instituția academică parteneră.
La Facultatea de Teologie Ortodoxă a universității ateniene, delegația românească a fost întâmpinată de decanul facultății, prof. Christos Karagiannis. În acest cadru, au fost puse bazele colaborării, la nivel de școală doctorală, a celor două facultăți de teologie. „Mai mult, am stabilit ca, pe bază de reciprocitate, studenții și cercetătorii celor două facultăți să aibă acces la resursele de informații pe care bibliotecile electronice ale celor două universități le dețin", ne-a spus conf. univ. dr. habil. Sorin Borza, prorectorul Universității din Oradea.
Achilleas Chaldaeakes, decanul Facultății de Filosofie a Universității Kapodistriene a fost de acord ca, între cele două universități, să se stabilească o relație de schimb, profesori - studenți, și cu organizarea de cursuri comune, la Atena și Oradea. „Facultatea de Filosofie are, în componența ei, mai multe departamente ca: muzica, arte... și, desigur, filosofie. Departamente la nivelul cărora am stabilit, de asemenea, să facem schimburi de profesori și studenți", a afirmat prorectorul Universității din Oradea.
În ultima zi a vizitei sale în Grecia, conf. univ. dr. habil. Sorin Borza s-a întâlnit cu prof. Elias Giarenis, omologul său de la Universitatea Ionică din insula Corfu. „Rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, a fost invitat la Universitatea Ionică, prilej cu care va fi semnat un acord «Erasmus», între universitatea noastră și cea din Corfu", a mai spus prorectorul instituției academice orădene.
Vizita în Grecia reprezintă încă un pas din seria celor care se fac pentru sporirea relațiilor internaționale pe care Universitatea din Oradea le întreține cu instituții de învățământ superior din întreaga lume.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 12:46:33 Ora de vară a Europei de Est