Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, premiați în cadrul proiectului „Școala este șansa ta, împreună vom reuși”!

Evenimentul a fost onorat de doamna viceprimar Arina Moș

Elevii de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, premiați în cadrul proiectului „Școala este șansa ta, împreună vom reuși”!

Viceprimarul Arina Moș a participat vineri, 18 martie 2022, în sala mare a Primăriei Oradea, la prezentarea proiectului educativ „Școala este șansa ta, împreună vom reuși!", proiect de prevenire și combatere a abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii de către elevii din categorii dezavantajate, coordonat de Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea.

În deschiderea evenimentului, viceprimarul Arina Moș s-a adresat elevilor și profesorilor prezenți: ,,Consider că, după doi ani de pandemie, e o provocare să ne aducem copiii în școli, nu doar cu prezență fizică, ci pur și simplu să fie conectați cu ce se întâmplă într-o sală de clasă, să fie implicați în activități curriculare și extracurriculare, în vederea îmbunătățirii rezultatelor la învățătură. E o provocare pentru dascăli să reușească să dezvolte o atitudine pozitivă a elevilor față de școală. E nevoie de multă muncă din partea dascălilor, implicare, empatie, pe scurt - școala să înțeleagă că cea mai importantă și prețioasă resursă de care trebuie să avem grijă este elevul. În această sală avem împreună atât dascălii minunați care au reușit să treacă dincolo de procesul de educație, reușind să ofere elevilor lor un suport moral, lucru atât de rar și atât de important în vremurile pe care le trăim, cât și elevi merituoși, care au demonstrat că vor și pot să-și depășească limitele și că, deși au o vârstă fragedă, se gândesc la viitorul lor și pun deja bazele acestuia".
Viceprimarul Arina Moș a premiat apoi cei 22 de elevi mentori juniori ai Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" care fac parte din grupul-țintă al proiectului.
În timpul evenimentului, pe video-wall-ul din sala mare au rulat imagini din timpul activităților desfășurate de aceștia la orele de practică pe diferite domenii: alimentație publică, cofetar, bucătar, ospătar, coafură-frizerie etc.
Obiectivul proiectului „Școala este șansa ta, împreună vom reuși!" este implicarea elevilor din categorii dezavantajate în diverse activități curriculare și extracurriculare în vederea integrării acestora și îmbunătățirii rezultatelor la învățătură. 
Directorul adjunct al colegiului și coordonatorul acestui proiect, d-na Monica Runcanu a mulțumit catedrei „Aria Curriculară Tehnologii" pentru implicarea de care au dat dovadă în cadrul proiectului.
„Proiectul și-a propus de la început să formeze un grup de voluntari, de mentori adolescenți, care au rezultate bune la învățătură, rezultate foarte bune la practică și care doresc să facă o carieră în domeniul pe care și l-au ales să-l studieze în cadrul colegiului. Știm cu toții că adolescenții sunt mult mai deschiși la o prezentare, la o activitate tematică realizată de către un coleg de aceeași vârstă, fapt observat de altfel în cadrul tuturor activităților pe care le-am desfășurat", a spus directorul adjunct al colegiului, d-na Monica Runcanu.
Directorul Colegiului Tehnic Mihai Viteazul, prof. dr. Ruben Filimon, a făcut apoi o scurtă prezentare a învățământului profesional în România, subliniind că după anul 2009, când în România s-a renunțat la acest tip de învățământ, s-a ajuns apoi la concluzia că fără acest tip de învățământ nu se poate funcționa.
Pentru cei care nu știu, un elev înscris la învățământul profesional dual în Oradea beneficiază de mai multe facilități, respectiv 200 de lei din partea Ministerului, 200 de lei din partea angajatorului și masă și cazare asigurate de Primăria Oradea.
Prezent la eveniment, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Horea prof. dr. Abrudan, a felicitat conducerea Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" pentru acest proiect, apreciind că mesajul „Școala este șansa ta, împreună vom reuși!" este unul cu multe semnificații atât pentru elevi, cât și pentru dascăli, dar și pentru întreaga comunitate.
„Inspectoratul Școlar Județean prin activitatea sa încearcă în permanență să adapteze nevoile de competențe la cerințele pieței muncii. Este important să putem răspunde acestor cerințe și încercăm să o facem cât mai bine prin toate cele 23 de unități de învățământ cu specificul învățământ profesional și tehnic pe care le avem în județul Bihor", a precizat Horea Abrudan, generalul I.S.J. Bihor.
La finalul evenimentului, toți cei prezenți au fost invitați să guste din delicioasele produse de cofetărie aranjate într-un frumos candy bar și pregătite în laboratorul S.C Danessa Impex SRL de mentorii juniori premiați vineri.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Elevii de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, premiați în cadrul proiectului „Școala este șansa ta, împreună vom reuși”!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:13:28 Ora de vară a Europei de Est