Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cu 100 de zile mai isteți

Povestea „Exploratorilor isteți”

Cu 100 de zile mai isteți

Parcă ieri păşeam toţi cu emoţie, speranţă şi nostalgie într-o minunată călătorie în universul cunoaşterii, presărată cu nenumărate aventuri ce aveau să ne aștepte. Povestea „Exploratorilor isteți" a prins rod într-o zi caldă, de toamnă. Au pășit într-o clasă luminoasă, iar aici „Aventura noastră"... a început.

Am pornit într-o călătorie fascinantă spre mintea și sufletul fiecăruia dintre micii exploratori. Un drum inițiatic care a sădit în învățăcei semințele curiozității, ale nevoii de explorare și descoperire, ale dorinței de a fi în fiecare zi mai bun.
Iată că acum, în luna martie, la început de primăvară, când natura reînvie la viață, când soarele mult așteptat ne zâmbește încă timid, elevii clasei pregătitoare B de la Colegiul Național „Teodor Neș" Salonta, prof. Toma Daniela, au sărbătorit 100 de zile de când au trecut pentru prima dată pragul școlii. Bucuria împlinirii celor 100 de zile din viaţa de şcolar a exploratorilor isteți a fost marcată printr-o activitate amplă la care au participat cei 16 elevi ai clasei pregătitoare, părinţii acestora prin sprijinul acordat şi doamna director Galea Florentina. Ziua a început cu emoții, dar a continuat cu multe surprize și activități atractive. Intrând în clasă, elevii au fost așteptați cu un mesaj pe tablă și cu o inimă din fotografii în care au fost imortalizate activitățile desfășurate la școală în cele o sută de zile trecute. Surprizele nu s-au oprit aici, am desfășurat jocuri precum:„Sunt cu 100 de zile mai isteț", „100 de provocări", am realizat „Coronițe pentru isteți" și numărul 100 din litere. Punctul culminant a fost atunci când elevii și-au prezentat proiectele atent făurite prin colecționarea a 100 de obiecte pe parcursul celor 100 de zile. Astfel s-au scurs 100 de zile, 100 de feluri de a petrece o zi de şcoală, 100 de întrebări şi răspunsuri, 100 de năzbâtii, 100 de emoţii, de vise, de dorinţe împlinite, 100 de feţe vesele. Creativitatea lor şi ajutorul părinţilor au contribuit la realizarea unor colecții interesante, inedite, ce au fost apreciate prin aplauze și diplome. Am descoperit pasiuni, interese, talente, dorințe de viitor, toate acestea încununate de creativitatea și ingeniozitatea elevilor.
Activitatea s-a încheiat, ca la orice sărbătoare,cu o delicioasă pizza, un moment dulce, un tort în forma numărului 100, confetti și baloane. Am concluzionat împreună că, după 100 de zile de școală suntem mai buni, mai entuziaști, mai isteți, cu dorință de învățare și cu siguranță peste ani ne vom aminti cu drag de primele zile din viața de exploratori în „Castelul Cunoașterii".
Toma Daniela
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Cu 100 de zile mai isteți.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:52:07 Ora de vară a Europei de Est