Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Junior Achievement România contribuie la dezvoltarea aptitudinilor esențiale pentru succesul tinerilor

Cu sprijinul OMV Petrom

Junior Achievement România contribuie la dezvoltarea aptitudinilor esențiale pentru succesul tinerilor

*Continuă proiectul „Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta", adresat elevilor de liceu

*Prin acest proiect, susținut de OMV Petrom și implementat de Junior Achievement România, tinerii își dezvoltă spiritul antreprenorial și exersează abilități necesare în viitoarele profesii
*Peste 500 de elevi și profesori de liceu din țară vor participa în acest an școlar la activitățile proiectului, desfășurate în format hibrid
OMV Petrom și Junior Achievement România continuă colaborarea în proiectul „Aptitudini esențialepentru succesul tinerilor din comunitatea ta". Proiectul urmărește apropierea tinerilor de realitatea economică și familiarizarea lor cu principiile moderne ale antreprenoriatului, cu abilitățile și cunoștințele specific joburilor actuale și viitoare, ajutându-i să înțeleagă importanța inovației și a comportamentului responsabil față de resurse și mediu și cum pot să contribuie la bunăstarea comunității. 
Proiectul, format din patru părți componente, oferă celor aproximativ 500 de elevi de liceu și profesori participanți, oportunitatea de a se implica într-o varietate de experiențe practice de învățare, derulate în format blended learning. Astfel, prin implicarea voluntarilor din mediul de afaceri și sub coordonarea profesorilor, tinerii sunt angrenați în activități ce le permit să dobândească și să pună în practică abilități și cunoștințe necesare tranziției către piața muncii și formării lor ca viitori adulți. 
Pe lângă faptul că îi coordonează pe elevi, profesorii sunt șibeneficiari direcți ai proiectului, prin sesiunile de training ce le sunt destinate și special create pentru a veni în sprijinul adaptării lor la un sistem educațional modern, în acord cu nevoile de învățare ale elevilor și cu formatul blended learning.
Celelalte trei componente se adresează în mod special elevilor și constau în: organizarea unei școli de primăvară cu o durată de cinci zile, în cadrul căreia elevii lucrează în echipe și simulează rolul unor antreprenori care găsesc soluții practice pentru o problemă reală dată; derularea alături de voluntarii OMV Petrom a unei serii de activități educaționale ce au ca scop orientarea în carieră și pentru studii a elevilor; sesiuni de mentorat prin care voluntarii încurajează și sprijină dezvoltarea conceptelor de afaceri inițiate de elevi și trecerea de la idee la produs/serviciu sau prototip, urmate de testarea lor pe piața reală. Datorită naturii practice a acestor activități, participanții au posibilitatea de a comunica direct cu profesioniștii din mediul de afaceri.
„Mi-a plăcut foarte mult sesiunea la care am participat! Cea mai interesantă mi s-a părut partea în care voluntarul ne-a prezentat câteva facultăți pe care le-am putea urma și anumite locuri de muncă în care am putea profesa ulterior. Mă voi documenta și mai mult despre domeniile discutate, pentru a-mi da seama care mi s-ar potrivi cel mai bine. Mi-aș dori să fie abordate mai multe subiecte de acest tip și să existe și alte activități cu voluntarii în care să vorbim despre dezvoltarea personală, problemele adolescenților, viciile și obiceiurile lor etc., mai ales că, de regulă, aceste teme sunt «uitate» în școli"- a declarat o participantă a ediției anterioare, elevă în clasa a 11-a la Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi" din Onești, Bacău. 
„Educația reprezintă investiția noastră pentru viitor. Prin elevi, dar mai ales prin profesori, avem șansa de a transmite mai departe expertiza și experiența voluntarilor de la OMV Petrom și de a contribui la dezvoltarea societății în ansamblu. Voluntariatul face parte din ADN-ul companiei noastre și aduce împreună specialiști din diferite arii de activitate cu reprezentanții generațiilor viitoare.
Am fost plăcut impresionat de abordarea proactivă a elevilor participanți la diferitele activități derulate împreună și de ideile inovatoare pe care am încercat să le dezvoltăm în proiecte reale.
Nu în ultimul rând, vreau să menționez colaborarea excelentă cu J.A.R. și să felicit echipele organizatoare din ambele părți (OMVP și JAR)", a declarat Ionuț Ciubotaru, Vice President for Business Development, OMV Petrom.
Ediția din acest an a proiectului este în curs de implementare și se va încheia în luna iunie 2022.
Mihai Cornea

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 02:50:02 Ora de vară a Europei de Est