Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Prima mobilitate Erasmus+, în Adana, Turcia

În perioada 7-11 martie

Prima mobilitate Erasmus+, în Adana, Turcia

În perioada 7-11 martie 2022, s-a desfășurat prima mobilitate din cadrul Erasmus+ parteneriat strategic ,,Mobile Apps and Google Tools in Formal School Education" cu nr. 2020-1-6-DE03-KA229-077154_4 în Adana, Turcia, proiect care are ca scop digitalizarea procesului de învățământ prin folosirea unor instrumente Google și aplicații mobile.

Organizațiile partenere participante în proiect alături de Liceul Tehnologic ,,Horea" sunt  Schule für Erwachsene Osthessen din Bad Hersfeld Germania - organizația coordonatoare, Istituto di Istruzione Superiore „Enrico Fermi" - Vittoria Italia și Humeyra Okten Kiz Anadolu Imam Hatip Lisesi din Adana - Turcia, școala gazdă a primei mobilități.
Activitățile propuse s-au focalizat pe utilizarea dispozitivelor mobile, a aplicațiilor și a instrumentelor Google în scop educativ ca și web 2.0. Astfel, în cadrul workshop-urilor, cei 20 de elevi au învățat să folosească platforme și instrumente noi ca: Google Tools, Thinkercad, Canva și Mobiloscope, pe care le-au utilizat la crearea unor postere, lucrări și prezentări ale proiectului. Un alt scop al acestui proiect a fost și schimbul de experiență școlar de care toți beneficiarii proiectului vor avea parte pe parcursul implementării proiectului.
În urma acestor întâlniri, profesorii și elevii vor utiliza aplicațiile și instrumentele mobile învățate în procesul instructiv-educativ, ceea ce va aduce un beneficiu pentru întreaga școală, deoarece orele vor deveni mai dinamice și elevii își vor dezvolta abilitățile în utilizarea strategiilor digitale.
Participarea directă în cadrul acestei mobilități oferă posibilitatea conceperii cursurilor mai atractive, iar participanții s-au simțit mai stimulați și implicați în procesul educațional.
Pe lângă îmbunătățirea abilităților digitale și de cooperare, dar și a folosirii dispozitivelor digitale, elevii au beneficiat de un program cultural intens în care au avut șansa să viziteze orașe mari ca Adana, Hatay, Tarsus și ținuturile frumoase ale Cappadociei, alături de ceilalți elevi din școlile partenere. De asemenea, aceștia au făcut cunoștință cu cultura și tradițiile turcești (dansuri tradiționale, evenimente importante din viața omului, legende, muzee și alte numeroase obiective turistice), cu religia musulmană (moschee), dar și cu bunătățile oferite de bucătăria turcească (Adana kebab, baklava, kadayif, cafea turcească, ceai, rahat etc). La finalul mobilității, toți participanții au primit certificate de participare care atestă implicarea și parcurgerea acestui schimb de experiență.
Următoarea mobilitate din cadrul acestui proiect va avea loc la finalul lunii septembrie în România, Liceul Tehnologic ,,Horea" fiind gazdă elevilor și cadrelor didactice din cele trei școli partenere.
,,Tehnologia este natura omului modern" susține Octavio Paz.
Prof. Iulia Maria Susan & Adriana Georgeta Abrudan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Prima mobilitate Erasmus+, în Adana, Turcia.

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 22:56:54 Ora standard a Europei de Est