Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Deschiderea oficială a Programului Național Luna Pădurii

70 de studenți au participat la

Deschiderea oficială a Programului Național Luna Pădurii

Departamentul de Silvicultură şi Inginerie Forestieră din cadrul Facultății de Protecţia Mediului, Universitatea din Oradea va organiza pe parcursul semestrului II, al anului universitar în curs, activități didactice practice, pe teren, în cadrul ocoalelor silvice, din raza Direcției Silvice Bihor.

Marți,15 martie 2022, în prima zi din Programul Național Luna Pădurii, 70 de studenți de la programele de studiu Silvicultură, Exploatări forestiere, IPL 2 și Master VDRP au participat la deschiderea oficială a Programului Național Luna Pădurii, în cadrul O.S.ORADEA, D.S.Bihor, UP1 TĂUTELEC, parcela u.a.45B, unde a avut loc o acțiune de reîmpădurire.
Desfășurarea activităților didactice și practice au loc în baza convențiilor anuale de colaborare cu D.S. Bihor, în conformitate cu fișele disciplinelor la disciplinele precum: Împăduriri II, Spații verzi, Protecția mediului, Mecanizare, Silvicultură durabilă ș.a.
La acțiunea de marți au fost plantați un număr de 1500 de puieți de Gorun și Cireș, la acțiune participând și oficialități din partea D.S. Bihor, O.S. Oradea, Garda Forestieră Oradea și, nu în ultimul rând, profesori din cadrul Departamentului de Silvicultură şi Inginerie Forestieră.
Obiectivul principal al convenției îl constituie accesul studenților și a masteranzilor însoțiți de cadre didactice și personal silvic pentru activități practice cum sunt: lucrări de pregătire a împăduririlor, plantări, controlul regenerărilor, descopleşiri și alte lucrări specifice în u.a. 45B din UP 1, O.S. Oradea, D.S. Bihor, pentru o perioadă de cinci ani cu începere de la data semnării prezentei convenții.
Partenerii, prin obiectivele pe care și le propun, doresc să urmărească perfecționarea activității didactice şi de formare profesională a studenților și masteranzilor de la Facultatea de Protecţia Mediului - Departamentul de Silvicultură şi Inginerie Forestieră din cadrul Universității din Oradea, urmărind cu precădere:
*aprofundarea cunoștințelor şi dobândirea de noi competențe prevăzute în curricula universitară, prin plasarea studenților și masteranzilor în situații reale de producție, ceea ce le-ar putea conferi abilități sporite privind relațiile interumane de muncă;
*creșterea motivației pentru pregătirea teoretică şi practică a studenților și masteranzilor, printr-o mai bună cunoaștere a viitoarei profesii de către aceștia;
*pregătirea tinerilor absolvenți pentru piața muncii, prin dobândirea de experiență practică în perioada studiilor universitare.
Partenerii își doresc, în egală măsură, o implicare mai pregnantă și intensificarea rolului pe care mediul de producție îl poate avea, prin mijlocirea partenerului (Direcția Silvică Bihor), în procesul de formare profesională a studenților și masteranzilor, sens în care își propun:
*stabilirea unui dialog permanent între Direcția Silvică Bihor şi Facultatea de Protecţia Mediului - Departamentul de Silvicultură şi Inginerie Forestieră din cadrul Universității din Oradea, în cadrul căruia să aibă loc prezentarea și receptarea nevoilor actuale ale unităților de producție în general în ceea ce privește pregătirea studenților și masteranzilor;
*dezvoltarea unui cadru partenerial pentru activități de cercetare - dezvoltare - inovare bazate pe nevoi și tendințe actuale sau previzibile în viitor pe piața muncii și în dinamica practică a sectorului silvic.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Deschiderea oficială a Programului Național Luna Pădurii.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 04:56:33 Ora de vară a Europei de Est