Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Elevii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu” Ştei au celebrat Ziua Internaţională a Francofoniei

În perioada 15-17 martie,

Elevii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu” Ştei au celebrat Ziua Internaţională a Francofoniei

Franceza este una dintre cele mai vorbite limbi, iar noi românii, un stat francofon, avem obligaţia de-a marca această sărbătoare atât de importantă.

Astfel, elevii clasei a V-a A, B, C au sărbătorit Ziua Internaţională a Francofoniei - 20 Martie, prin intermediul unor activităţi desfăşurate în cadrul C.D.I.
Activitatea a debutat printr-o scurtă introducere realizată de către prof. de limba franceză Haidu Rodica, secondată de profesor documentarist, Andru Cristina, care i-a introdus pe elevi în lumea Francofoniei prin intermediul unui material PowerPoint, din care aceştia au aflat informaţii despre Francofonie, dar şi despre implicaţiile pe care le-a avut aderarea României la Mişcarea Francofonă. Tot în cadrul acestui material, prof. Andru Cristina a trecut în revistă cele mai importante repere turistice, tradiţii şi obiceuri ale Franţei sub forma unui buletin informativ denumit... Știaţi că.
 Evaluarea acestei activităţi s-a desfăşurat sub forma unui concurs de cultură generală despre Franţa şi Francofonie. Echipajele au dovedit încă o dată afinitatea pentru limba franceză, prin corectitudinea răspunsurilor date la întrebări.
Tot în cadrul acestui proiect, elevii clasei a V-a C au întocmit planşe despre Francofonie pe care le-au prezentat în cadrul activităţii desfăşurate în C.D.I. În clasă, elevii au realizat un colţ al micului francofon prin afişarea unor desene tematice, planşe de lucru.
 Elevii claselor V-VIII au realizat desene sugestive sub coordonarea profesoarei Coroiu Stanciu Carmen, care înnobilează holurile şcolii.
Echipa de proiect şi organizare este alcătuită din: prof. Coroiu Emanuel - director, prof. Făşie Gheorghe Romulus, prof. Ţoţa Felicia Gabriela - consilier educativ, prof. Haidu Rodica, prof. docum. Andru Cristina, prof. Coroiu-Stanciu Carmen.
Andru Cristina

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:30:44 Ora standard a Europei de Est