Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Primul transport cu ajutoare de la Oradea spre Ivano-Frankivsk a ajuns la destinație

Joi, 24 martie,

Primul transport cu ajutoare de la Oradea spre Ivano-Frankivsk a ajuns la destinație

Eforturile susținute ale voluntarilor, organizațiilor neguvernamentale și instituțiilor, din ultimele săptămâni, s-au concretizat joi, 24 martie 2022, când a avut loc primul transport cu ajutoare destinate ucrainenilor, având ca destinație orașul Ivano-Frankivsk.

După un drum de trei ore, cele două camioane care au pornit de la Oradea, încărcate cu aproape 20 de tone de ajutoare, au ajuns ieri după-masă în apropiere de vama Halmeu. Aici, o mână de voluntari au lucrat la foc continuu pentru a descărca paleții și a-i reîncărca în alte două TIR-uri venite din Ucraina. Toată acțiunea s-a terminat la miezul nopții, când camioanele ucrainenilor au trecut fără probleme granița.
„Operațiunea, deloc ușoară, a durat în jur de șapte ore și a fost posibilă cu ajutorul oamenilor cu suflet mare, care au depus un efort uriaș să descarce camioanele de la Oradea și să le încarce pe cele spre Ucraina. Mulțumim pentru frumoasa colaborare Episcopiei Ortodoxe Române a Maramureșului și Sătmarului și Preasfințitului Iustin, părintelui Dragoș Marius de la Halmeu, d-lui Palincaș Emanuel, părintelui Grec Viorel de la Mesteacăn, d-lui Grec Simion de la Borșa.
Ajutoarele au fost colectate, sortate și împachetate impecabil de grupul civic Bihor pentru Ucraina, transportate gratuit de firma Rozoti Spedition și, în grafic, de șoferii Eugen Cherteș și Zoltan Nagy. Deși părea o formalitate, transbordarea produselor din camioanele plecare din Oradea în cele sosite din Ucraina, a fost o provocare în sine, pe care alături de oameni și instituții care și-au înțeles rolul, am reușit să o depășim și să ne îndeplinim misiunea. Se cuvine să mulțumim și voluntarilor pentru mobilizarea exemplară, instituțiilor, primăriilor și cetățenilor care s-au implicat și au donat", a transmis city-managerul Mihai Jurca, care s-a asigurat personal ca transportul să decurgă fără probleme.
Camioanele de la Oradea au fost încărcate cu alimente neperisabile (conserve, paste făinoase, făină, orez, ulei etc.), articole de îmbrăcăminte sortate pe vârste și categorii, produse de igienă, saltele, saci de dormit și pături.
„A fost o zi încărcată care, din fericire, s-a încheiat cu bine. În calitate de voluntar, mă bucur nespus că am putut să pun mâna, la propriu, și să ajut pentru ca transportul să se desfășoare în cele mai bune condiții.  Este nevoie, în continuare, de voluntari care să se alăture demersului și de donații care să ajungă ulterior în comunitatea ucrainenilor greu încercați de război", a precizat Cătălin Popa, unul dintre membrii grupului de iniţiativă, prezent la Halmeu.
Important de menționat este faptul că donațiile se fac în continuare la centrul deschis de Primăria Oradea pe str. Evreilor Deportați, nr. 32-34, vizavi de Karaviem, administrat de grupul de iniţiativă Bihor pentru Ucraina.
De la deschiderea centrului destinat colectării de ajutoare pentru ucrainenii aflați în zonele de conflict s-au colectat o serie de produse de primă necesitate, lista completă a produselor de care este nevoie acum putând fi vizualizată pe site-ul www.bihorpentruucraina.ro.
Recomandările anterioare rămân valabile: produsele alimentare donate să aibă un termen de valabilitate cât mai mare, iar îmbrăcămintea donată să fie în stare bună și să fie sortată atunci când se predă la centru, pentru a mai reduce din efortul voluntarilor.
Donațiile nu trebuie să se oprească aici, pentru că, din păcate, criza declanșată de război nu se va rezolva prea curând. Primăria Oradea împreună cu toți ce implicați va continua să organizeze și alte transporturi.
Donații în bani sau produse
Donațiile în bani se pot face la contul deschis de Fundația Comunitară Oradea:
IBAN: RO35BACX0000002181914001, SWIFT BACXROBU, cu mențiunea „Ajutor pentru Ucraina".
Cei care vor să doneze o pot face la oricare din cele 46 de ONG-uri unite în grupul de iniţiativă „Bihor pentru Ucraina".
Centrul de colectare de pe str. Evreilor Deportați, nr. 32-34, este deschis sâmbătă și duminică, între orele 12.00 - 18.00, iar de luni până vineri, în intervalul orar 17.00 - 20.00.
Call-center-ul pus la dispoziție de grupul Bihor pentru Ucraina, la care se poate suna pentru informații suplimentare, este 0359. 456.123.
Sunt așteptați să se alăture inițiativei „Bihor pentru Ucraina" toți cei care vor să se implice activ în această acțiune umanitară.
Vedeți și alte poze în Galeria foto: Primul transport cu ajutoare de la Oradea spre Ivano-Frankivsk a ajuns la destinație.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 08:36:02 Ora standard a Europei de Est