Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Avize favorabile din partea C.M.U.A.T. pentru dezvoltarea orașului Oradea

Dezvoltarea centrului intermodal de pe Calea Borșului

Avize favorabile din partea C.M.U.A.T. pentru dezvoltarea orașului Oradea

Printre proiectele avizate favorabil de către specialiștii Comisiei municipale de urbanism și amenajarea teritoriului în cadrul şedinţei din cursul săptămânii trecute se regăsește dezvoltarea centrului intermodal de pe Calea Borșului, precum și dezvoltarea autobazei O.T.L.

Primăria Municipiului Oradea prin Direcția Patrimoniu Imobiliar a solicitat aviz arhitectului-șef pentru dezvoltarea unui centru intermodal situat pe strada Calea Borșului nr. 43 A. Construirea Centrului Intermodal este un proiect mai vechi care, însă, în prezent, se concretizează printr-o propunere de realizare a unor facilități de acces la transportul rutier și feroviar.
„Este o investiție foarte importantă pentru municipiul Oradea, care are ca scop fluidizarea transportului de marfă atât de necesar platformelor industriale din parcurile industriale. Aceasta constă în realizarea unei platforme de beton de încărcare-descărcare cu o suprafață de 33.710 mp prevăzută cu două linii de cale ferată uzinală cu lungimea de 700 de metri. În plus, se vor amenaja platforme destinate parcărilor", a precizat Arina Moș, viceprimarul municipiului Oradea.
Este vorba despre o parcare cu 36 de locuri pentru camioane, prevăzută cu un grup social, o parcare de scurtă durată, cu 30 de locuri, pentru camioane, o parcare cu 20 de locuri destinată autoturismelor personalului și o parcare cu 32 de locuri pentru vizitatori. În centrul platformei destinate parcărilor se va amplasa o clădire administrativă de tip container a personalului.
Autobază O.T.L, în Parcul Industrial II
Primăria Oradea a solicitat aviz arhitectului-șef pentru dezvoltarea și optimizarea sistemului de transport public la nivelul municipiului Oradea prin amenajarea și dotarea unei autobaze în incinta Parcului Industrial II.
Se propun construcții noi care să adăpostească funcțiunile necesare unei autobaze adaptate la ceea ce permite amplasamentul, astfel:
*clădire administrativă - regim de înălțime P + 1E
*clădire de reparații autobuze - regim de înălțime P+1Ep
* copertină 1 - regim de înălțime P
*copertină 2 - regim de înălțime P
*stație de alimentare cu carburanți - regim de înălțime P.
„Copertina 1 va adăposti autobuzele tradiționale, iar copertina 2 va adăposti autobuzele electrice, având în dotare și punctele de încărcare necesare. Investiția se referă la mutarea bazei OTL din zona Salca în zona Parcului Industrial II", a punctat Radu Fortiș, arhitectul-șef al orașului.
În incinta halei sunt proiectate șapte linii de autobuze, cu aceste funcțiuni se află în legătură directă zona de ateliere (atelier electricieni, atelier electroniști, atelier strungărie, atelier sudură, magazie piese secție), alături de zona de vestiare și grupuri sanitare. Parterul construcției propuse cuprinde și două birouri destinate revizorilor tehnici, respectiv maiștrilor și o încăpere ce adăpostește sala compresor, cu acces din exterior.
La etaj se propune zona de birouri, prevăzută cu zonă de lounge, grupuri sanitare, oficiu, arhivă și o sală de ședințe. Accesul pe parcelă se va realiza pe latura nordică a acesteia.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:27:01 Ora standard a Europei de Est