Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O nouă mobilitate a elevilor şi profesorilor de la Liceul Teoretic „Constantin Șerban” din Aleșd, în cadrul proiectului Erasmus+ „Digital English”

3-9 aprilie 2022, Capua, Italia

O nouă mobilitate a elevilor şi profesorilor de la Liceul Teoretic „Constantin Șerban” din Aleșd, în cadrul proiectului Erasmus+ „Digital English”

România, prin Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban” din Aleșd, este ţară parteneră în cadrul proiectului Erasmus ,,Digital English”, care are ca scop învățarea limbii engleze prin utilizarea aplicațiilor digitale.

Celelalte țări partenere sunt: Bulgaria, Turcia, Lituania, Italia şi Portugalia (care este şi coordonatorul proiectului). În cadrul acestui proiect din liceul nostru participă la mobilităţi un număr de 12 profesori şi 24 de elevi. La fiecare mobilitate participă patru elevi, însoţiţi de doi profesori. 
Prima mobilitate în acest proiect a avut loc în decembrie, anul trecut, în localitatea MemMartins, Portugalia. Au participat din partea liceului nostru profesor coordonator Silaghi Antonia, directorul şcolii, profesor Antonescu Liliana, elevii: Ioniţă Bianca, Motoca Sorana, Cazan Andrei şi Fogaraşi Bogdan.
În cea de-a doua mobilitate, liceul nostru a fost reprezentat de profesorii Silaghi Antonia şi Irimiţă Ramona, iar din partea elevilor de către: Ciorba Andrei, Egri Robert, Bercea Raul şi Huseraş Ciprian, elevi în clasa a XII-a.
În cadrul mobilităţii, elevii au învăţat trei aplicaţii digitale noi: Storymap, Kahoot şi Canva, în grupe mixte formate din elevii ţărilor participante. Metodele de învăţare au fost învăţarea prin cooperare în grupuri de câte șase elevi şi peertopeer. Astfel, elevii au avut posibilitatea să se cunoască mai bine, să interacţioneze cu culturi diferite şi să-şi dezvolte competenţele lingvistice şi digitale.
Pentru a putea realiza şi produse finale cu ajutorul acestor aplicaţii, elevii au avut vizite de informare la obiective turistice precum: Palatul Regal din Caserta, Palatul Regal din Napoli, situl arheologic Herculanum, oraşul Napoli, muzeul de istorie din Capua, oraşul Pompei etc.
Cu ajutorul pozelor realizate în cadrul vizitelor şi a informaţiilor adunate despre aceste obiective, echipele au realizat produse finale cu aplicaţiile învăţate: Storymap cu locurile vizitate şi informaţii despre acestea, afişe de prezentare în Canva, precum şi evaluări ale colegilor prin intermediul aplicaţiei Kahoot.
Următoarea mobilitatea va avea loc între 1-8 mai 2022, în oraşul Sliven, Bulgaria.
Prof. Silaghi Antonia,
coordonator de proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: O nouă mobilitate a elevilor şi profesorilor de la Liceul Teoretic „Constantin Șerban” din Aleșd, în cadrul proiectului Erasmus+ „Digital English”.

Trimite email
sâmbătă, 27 decembrie 2025 la 15:58:59 Ora standard a Europei de Est