Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Studenții Facultății de Științe Juridice și Administrative s-au întâlnit cu doamna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist, expert poligraf

Luni, în cadrul C.C.O.C. ,,Agora”

Studenții Facultății de Științe Juridice și Administrative s-au întâlnit cu doamna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist, expert poligraf

Directorul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră a studenților din cadrul Universității ,,Agora", doamna Laura Dumitrana Boșca, a invitat-o, luni, 11.04.2022, pe doamna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist, expert poligraf, în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, la o întâlnire cu studenții Facultății de Științe Juridice și Administrative, Domeniul Drept, Domeniul Științe administrative, Programul de studii: Poliție locală și programul de studii: Științe penale și criminalistică (SPC).

În cadrul întâlnirii s-au discutat aspecte de natură practică, exemplificări, spețe, iar demersul face parte din acțiunea intreprinsă de către Universitatea ,,Agora", prin C.C.O.C., la recomandarea unor angajatori care au specificat în întâlnirile cu reprezentanții universității, că aceste întâlniri sunt benefice pentru viitorii absolvenți.
Dna Lavinia Papp a vorbit studenților despre organizarea profesiei de psiholog criminalist și despre aparatul poligraf. Aceasta a arătat că poligraful este un aparat medical care înregistrează modificările psihofiziologice ale persoanei examinate pe parcursul adresării unui set de întrebări. Aparatul monitorizează ritmul cardiac, pulsul, tensiunea arterială, respirația etc. La baza folosirii tehnicii poligraf stă faptul că o minciună spusă conștient, pe lângă efortul mintal pe care îl necesită, produce și o anumită stare de tensiune emoțională (teamă). Producerea tensiunii emoționale își are originea în declanșările involuntare ale sistemului neurovegetativ concomitent conștientizării pericolului și în întârzierea prin aceasta a instinctului de autoconservare.
Ca rezultat, apare un întreg cortegiu de reacții fiziologice ce pregătesc organismul pentru a face față situației.
Poligraful  NU înregistrează minciuna ca atare, ci modificările fiziologice ale organismului în timpul variatelor stări emoționale care însoțesc simularea.
Conform teoriei „reacției determinate de infracțiune", persoana vinovată reacționează când minte, deoarece întrebările provoacă emoții sau trăiri care au existat în momentul comiterii infracțiunii (Barland, 1988).
Astfel, la finalul examinării, se obțin diagrame pe baza cărora specialiștii se pot pronunța cu privire la existența sau inexistența caracteristicilor specifice comportamentului simulat în raport cu fapta cercetată.
De asemenea, dna comisar le-a vorbit studenților despre originile poligrafului, care datează din anul 1895, pe când cunoscutul antropolog italian Caesare Lambroso (primul care stabileste, pe baza unui șir lung de observații, stigmatele corporale după care pot fi recunoscuți răufăcătorii) experimenta un aparat primitiv ce măsura variațiile de puls cu ajutorul unui cilindru pe care era aplicat negru de fum, acesta fiind învârtit de un mecanism de ceasornic.  Apoi, în 1917, William Moulton Marston, absolvent al facultății de psihologie în cadrul Universității Harvard și ulterior profesor de psihologie în cadrul Universității Americane din Washington D.C., este cel care a utilizat pentru prima dată valoarea presiunii sistolice ca metodă de detectare a minciunilor.
Chirurgul cardiovascular de origine scoțiană, Lewis MacKenzie, (1853-1925) în cercetările sale efectuate pe diverse patologii cardiace, a dezvoltat aparatul numit de către el the ink polygraph, poligraful cu cerneală. Scopul acestuia a fost de a înregistra simultan diferențele de puls arterial și venos, adică aritmiile.
Evenimentul s-a desfășurat on-line pe durata a două ore, iar întrebările adresate invitatei dovedesc interesul și dorința studenților noștri de a acumula cunoștințe din acest domeniu de activitate.
Mulțumim tuturor specialiștilor care sunt implicați în diseminarea informațiilor privind profesiile pe care le exercită, care se străduiesc, de fiecare dată, să împărtășească studenților noștri din experiența lor și afirmăm, fără tăgadă, că fără știința și implicarea lor, munca noastră ar fi mult mai grea.
Mulțumim și suntem recunoscători dlui Florin Lăzău, șef Serviciu Criminalistic în cadrul I.P.J. Bihor, pentru profesionalism și implicare.
Laura Boșca
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Studenții Facultății de Științe Juridice și Administrative s-au întâlnit cu doamna comisar de poliție Lavinia Papp, psiholog principal, specialist criminalist, expert poligraf.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 06:25:17 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...