Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Domnul vicepreședinte Mircea Mălan dorește ca, în Bihor, ecologia, educația pentru mediu să aibă viitor și durabilitate!

Ieri, la conferința de presă, au fost puse pe tapet două proiecte

Domnul vicepreședinte Mircea Mălan dorește ca, în Bihor, ecologia, educația pentru mediu să aibă viitor și durabilitate!

Știe domnul vicepreședinte ce știe. Și știe bine! Vrea să le dea pe mâinile copiilor și dascălilor. Ca să aibă viitor și durabilitate. Natura să crească odată cu ei și ei împreună cu natura, iubind-o și îngrijind-o. Astfel Eco Club Bihor și toate eco-cluburile care se vor înființa în școli sunt pe mâini bune. Pentru o schimbare de ,,paradigmă" și de mentalitate.

Vineri, 15 aprilie 2022, în sala mare a Prefecturii și Consiliului Județean, domnul vicepreședinte Mircea Mălan ne-a informat despre două proiecte de educație civică și ecologică, implementate de Consiliul Județean Bihor, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Consiliul Județean al Elevilor Bihor și Ecolect Group Bihor, avându-i alături pe reprezentanții partenerilor, generalul I.S.J. Bihor, domnul prof. dr. Horia Abrudan și Oliviu Codrean, președintele C.J.E Bihor.
În cadrul primului proiect se dorește sprijinirea înființării unei comunități de voluntari în rândul tuturor elevilor din județul Bihor. ,,Problema curățeniei în județul nostru, spunea dl vicepreședinte, este o problemă a întregii comunități și a fiecăruia dintre noi. Această problemă pentru a fi rezolvată are nevoie de schimbare de mentalitate, iar această schimbare de mentalitate poate fi doar o consecință a educației; dacă vrem să abordăm lucrurile consistent, pe termen mediu și lung. Din această perspectivă, vrem să-i încurajăm pe elevii din județul nostru să facă parte din această comunitate care se va constitui la nivelul fiecărei școli și se va chema Eco Club Bihor... Ne dorim ca elevii din județul nostru să înțeleagă că e important să aibă o legătură concretă și directă cu natura și că este în responsabilitatea fiecăruia dintre noi să prețuim și să respectăm ceea ce Dumnezeu ne-a dăruit".
În continuare, domnul inspector școlar general Horia Abrudan a detaliat ce se va întâmpla în școli pentru a operaționaliza obiectivele propuse; faptul că în toate școlile au fost desemnați coordonatorii acestor comunități la nivelul unităților de învățământ, iar acești coordonatori, împreună cu elevii, vor desfășura activitățile propuse. ,,Se simte nevoia unei comunicări, a unei socializări între aceste comunități, între elevi, în general; se simte nevoia de a încuraja voluntariatul în rândul elevilor, de a-i îndemna să lucreze în echipă", a menționat generalul I.S.J. Bihor.
Și reprezentantul C.J.E. Bihor, Oliviu Codrean, a subliniat dorința elevilor de a se implica în comunitate. „Motivul pentru care am ales să ne implicăm în acest proiect este tocmai dorința elevilor de a se implica în comunitate. La unul dintre cele mai recente proiecte ale noastre, grupul operativ „Uniți pentru Ucraina", ne-am implicat peste 800 de voluntari, elevi și studenți, din tot județul. Obiectivele proiectului sunt foarte bine întemeiate, este vorba despre educarea elevilor din punct de vedere civic și ecologic", a motivat Oliviu.
Minimum două activități de ecologizare în ,,Luna curățeniei"
Prima acțiune pe care a lansat-o deja domnul vicepreședinte elevilor, o eco provocare, propusă în cadrul Eco Clubului Bihor, se poate desfășura în luna mai, în cadrul ,,Lunii curățeniei", prin participare la minimum două activități de ecologizare, împreună cu comunitatea din care face parte fiecare elev. Iar ,,la finele lunii mai, cu ajutorul dascălilor responsabili cu acest proiect, vom centraliza numele tuturor copiilor care au participat la acest proiect, la minimum două acțiuni de ecologizare în comunitatea de voluntari constituită la nivel local. Printr-o tragere la sorți electronică, vom stabili 21 de câștigători, câte trei câștigători din fiecare cele șapte zone de operare din județul Bihor (6+1), de data aceasta includem și orașul Oradea (la cele șase zone:
*Zona 1B -  Biharia, Borş, Ceica, Cetariu, Copăcel, Drăgeşti, Girişu de Criş, Hidişelu de Sus, Holod, Ineu, Lăzăreni, Nojorid, Oşorhei, Paleu, Săcădat, Sânmartin, Sântandrei, Sârbi, Spinuş, Tileagd, Vârciorog, Husasău de Tinca, Gepiu, Sălard, Toboliu;
*zona 2 - oraşul Aleşd şi comunele: Aştileu, Auşeu, Borod, Bratca, Brusturi, Bulz, Lugaşu de Jos, Măgeşti, Şinteu, Şuncuiuş, Ţeţchea, Vadu Crişului;
*zona 3 - compusă din oraşul Salonta şi comunele: Avram Iancu, Batăr, Cefa, Ciumeghiu, Cociuba Mare, Mădăras, Olcea, Tinca, Tulca, Sânnicolau Român;
*zona 4 - oraşele: Beiuş, Nucet, Ştei, Vaşcău, respectiv comunele: Budureasa, Bunteşti, Căbeşti, Căpâlna, Cărpinet, Câmpani, Criştioru de Jos, Curăţele, Dobreşti, Drăgăneşti, Finiş, Lazuri de Beiuş, Lunca, Pietroasa, Pocola, Pomezeu, Răbăgani, Remetea, Rieni, Roşia, Sâmbăta, Şoimi, Tărcaia, Uileacu de Beiuş;
*zona 5 - oraşul Marghita şi comunele: Abram, Abrămuţ, Boianu Mare, Balc, Buduslău, Chişlaz, Derna, Popeşti, Suplacu de Barcău, Tăuteu, Viişoara;
*zona 6 - oraşele Săcuieni şi Valea lui Mihai şi comunele: Sâniob, Cherechiu, Curtuişeni, Diosig, Roşiori, Sălacea, Şimian, Tarcea, Tămăşeu).
Premiile vor consta în câte un voucher în valoare de 500 de lei pentru fiecare din cei 21 de copii, respectiv câte un voucher în valoare de 1.000 de lei pentru cele 21 de comunități de voluntari din care aceștia fac parte", a precizat dl vicepreședinte.
Centru de educație ecologică la Șinteu
Tot în cadrul precizărilor, dl Mircea Mălan a făcut vorbire și despre realizarea unui Centru de educație ecologică la Șinteu, întrucât primarul de aici a oferit suprafața de 7 ha în acest scop, unde urmează să fie construite spații de cazare (căsuțe din lemn) pentru 50 de persoane, sală de mese și sală de conferințe, la dispoziția școlii și a comunității de voluntari, pentru cursuri, tabără la sfârșit de săptămână sau acțiuni în cadrul programului educativ  Școala altfel.
Cel de-al doilea proiect
Cel de-al doilea proiect (cu fonduri europene, în valoare de 350.000 de euro) este implementat de A.D.I. Ecolect Group, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, ONG-ul Pro-Timer și cinci școli din județul Bihor (Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea, Școala Gimnazială Nr.1 din Roșia, Școala Gimnazială „Nicolae Bogdan" din Vașcău, Școala Gimnazială Nr.1 din Butani și Școala Gimnazială Nr.1 din Ciumeghiu) și presupune, așa cum a precizat dl vicepreședinte Mircea Mălan, achiziția unor laboratoare mobile de cercetare ecologică și înființarea unor cluburi locale de ecologiști în zonele defavorizate din județ.
,,Cheia rezolvării problemelor ecologice pe termen mediu și lung, într-un mod consistent, și nu doar de suprafață, este educația copiilor noștri... Vrem să sprijinim, dar să avem ce sprijini", a conchis dl vicepreședinte.
Și să mai adăugăm faptul că cei care se vor implica în activități de voluntariat vor fi apreciați în fiecare toamnă în cadrul Galei voluntariatului, după cum s-a exprimat domnul Mircea Mălan.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:25:51 Ora de vară a Europei de Est