Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Un nou an, o nouă colaborare pentru educația elevilor de gimnaziu și liceu

Honeywell și Junior Achievement România,

Un nou an, o nouă colaborare pentru educația elevilor de gimnaziu și liceu

*Honeywell și Junior Achievement (J.A.) România continuă colaborarea și sprijină demersul educațional dedicat tinerilor din țară.

*Peste 2.500 de elevi de gimnaziu și liceu din țară iau parte la activități de scriere de cod și orientare profesională în domeniul tech.
*Voluntarii din partea companiei Honeywell devin profesori pentru o zi și sprijină elevii în procesul de dobândire a abilităților necesare joburilor viitorului și în explorarea unor oportunități de carieră din domeniul tehnologiei.
Honeywell și Junior Achievement (J.A.) România continuă colaborarea și demersul educațional desfășurat prin proiectele iTech Skills și Skills for Tech Jobs, două inițiative în care elevii de gimnaziu și liceu sunt susținuți și încurajați să deprindă cunoștințe și abilități digitale necesare pentru joburile viitorului.
Peste 2.500 de elevi și profesori din întreaga țară, cu precădere din orașele București, Lugoj și Timișoara,vor beneficia de acces gratuit la resursele educaționale dezvoltate în cadrul proiectelor și de interacțiuni directe cu voluntarii din partea companiei Honeywell, care vor împărtăși elevilor din cunoștințele și experiențele lor profesionale pentru a-i ajuta să dobândească informații noi, să exerseze abilități specifice domeniului tech și să fie mai bine pregătiți pentru alegerea viitoarelor oportunități de studii și carieră. Un rol important în cadrul acestei colaborări se va acorda și profesorilor participanți, atât în calitate de coordonatori ai elevilor, cât și ca promotori ai educației moderne.
Adresat elevilor de gimnaziu și aflat la a patra ediție, proiectul iTech Skills creează un context educațional ce le oferă elevilor posibilitatea să interacționeze în mod direct cu voluntarii Honeywell. Aceștia, sub coordonarea și cu sprijinul cadrelor didactice, devin profesori pentru o zi și lucrează cu elevii, în format online sau față în față, exerciții de coding și activități necesare pentru identificarea propriilor talente și aptitudini, îmbunătățirea abilităților interpersonale, dezvoltarea gândirii logice și a creativității.
Proiectul Skills for Tech Jobs, aflat la a doua ediție, este conceput în principal pentru liceeni și își propune ca, prin aportul consultanților voluntarilor din cadrul companiei sponsor și prin acces gratuit la un modul educațional de orientare profesională special creat pentru învățarea hibridă, elevii să poată analiza diferite opțiuni de carieră, să identifice și să exerseze abilitățile deținute și cele necesare pentru a îndeplini anumite roluri sociale și profesionale,în funcție de domeniile și industriile preferate.
„Mi-au plăcut foarte mult atât tema abordată, cât și prezentarea realizată de voluntarul companiei Honeywell, deoarece am învățat termeni noi și am reușit să înțeleg lucruri care până acum nu îmi erau clare. Consider că această activitate, derulată în cadrul proiectului Skills for Tech Jobs, a ajutat la dezvoltarea mea personală și îmi doresc să iau parte la cât mai multe astfel de sesiuni", a declarat o elevă de la Colegiul Economic Virgil Madgearu din București.
„Inițiativele J.A. România reprezintă un mare câștig pentru societatea noastră, deoarece creează o legătură între generația tânără și antreprenori, reprezentanți ai start-up-urilor și ai marilor companii. Sunt o oportunitate excelentă de învățare pentru ambele părți, din care tinerii pot afla ce este piața liberă, cum să se pregătească mai bine pentru aceasta și cum să își folosească și să își dezvolte competențele și abilitățile necesare proiectelor viitoare. Mulțumesc J.A.R. pentru șansa de a putea contribui la educația viitoarei generații și de a interacționa cu aceasta împărtășind cunoștințe, sugestii și opinii", a declarat Oana Calcan, Recruitment Manager Honeywell și consultant voluntary în cadrul proiectului Skills For Tech Jobs.
Activitățile de lucru cu elevii, profesorii și voluntarii se vor derula în perioada martie-octombrie 2022.
Detalii despre proiecte la https://www.jaromania.org/proiecte/itech-skills și la https://www.jaromania.org/proiecte/skills-for-tech-jobs.
Mihai Cornea

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:22:34 Ora standard a Europei de Est