Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Activităţi dedicate Zilei Mondiale a Pământului

La Școala Gimnazială ,Miron Pompiliu” Ștei

Activităţi dedicate Zilei Mondiale a Pământului

Elevii clasei a V-a au fost protagoniştii unor activităţi dedicate Zilei Mondiale a Pământului, în cadrul căreia elevii au învăţat câteva aspecte foarte importante despre Planeta Albastră.

Introducerea în activitate a fost realizată de către profesor Andru Cristina, care le-a cerut elevilor să numească tot ceea ce ştiu ei despre Pământ. Ideile emise de către aceştia au fost notate pe tablă. La finalul lecţiei, având loc o reevaluare a acestor idei.
A urmat prezentarea unui material audio-video denumit sugestiv: ,,Sunt foarte bolnav", material menit să sensibilizeze audienţa în legătură cu problemele actuale ale Terrei. Acest material a fost discutat împreună cu elevii clasei aV-a C şi au fost formulate câteva concluzii despre problemele  cu care se confruntă  lumea actuală.
Un alt material utilizat, în cadrul proiectului, a fost acela în care elevii au aflat informaţii despre  semnificaţia zilei şi despre mişcările care au avut loc pe Terra pentru a atrage atenţia autorităţilor şi nu numai, în legătură cu problemele actuale ale Terrei.
Aceste două materiale au fost urmate de un al treilea, sub format scriptic, din care aceştia au aflat cele mai importante curiozităţi despre Planeta Albastră.
Sub forma metodei Sinelg (Sistemul Interactiv de Notare pentru Eficientizarea Lecturii și Gândirii) elevii au reuşit să descifreze cele mai importante 40 de curiozităţi despre Pământ, fapt ce a reprezentat evaluarea activităţii.
După prezentarea orală a celor mai importante curiozităţi, pe care elevii le-au aflat despre Terra, prof. Nica Anca şi prof. Andru Cristina au făcut apreciri asupra felului în care au colaborat în extragerea informaţiilor.
Echipa de proiect şi organizare a fost alcătuită din: prof. Coroiu Emanuel Vasile - director, prof. Făşie Gheorghe Romulus - director adjunct, prof. docum. Andru Cristina, prof. Coroiu-Stanciu Carmen, Nica Anca și Andru Luminiţa.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Activităţi dedicate Zilei Mondiale a Pământului.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:48:23 Ora standard a Europei de Est