Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Oradea – Bugetare participativă 2022”

Se pot depune proiecte publice prin platforma online

„Oradea – Bugetare participativă 2022”

Municipalitatea a reluat, anul acesta, programul de bugetare participativă, cu un nou regulament, fiind lansată şi platforma online unde orădenii sunt așteptați să se implice activ în propunerea și selectarea viitoarelor proiecte ce au ca scop îmbunătățirea condițiilor de trai în Oradea.

Astfel, în perioada 2 mai - 19 iunie, orădenii pot propune proiecte pentru îmbunătățirea cartierului lor. Bugetul total este de 1.500.000 lei, fiecare proiect putând să obțină o finanțare de la bugetul local de maximum 100.000 de lei, inclusiv TVA.
Selecția proiectelor se va face în funcție de numărul de voturi obținute prin platforma online și la întâlnirile publice, până la epuizarea sumei. La campanie pot participa persoanele fizice care au domiciliul, reşedinţa, lucrează sau învață în Oradea şi care au împlinit vârsta de cel puţin 16 ani.
„Depunerea proiectelor se poate realiza strict prin platforma on-line dedicată bugetării participative (activ.oradea.ro), de către persoane înregistrate cu cont de utilizator, un cetățean putând depune oricâte proiecte dorește, în oricare dintre domenii precizate", a precizat Eduard Florea, director al Direcţiei Economice din cadrul Primăriei Oradea.
Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă, proiectele trebuie să fie de competența Primăriei Oradea, să nu contravină reglementărilor regulamentului aprobat sau a altor prevederi legale în vigoare şi să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:
1. să fie de interes local și să nu realizeze activităţi cu scop comercial, publicitar, de natură politică sau etnică;
2. să fie sau să poată fi asimilate unei investiţii aflate în competenţa Primăriei Oradea şi care vizează un spaţiu public, deschis, aflat în proprietatea municipalității, la care există acces neîngrădit al cetățenilor (nu sunt eligibile proiecte care propun dotări/amenajări în incinta clădirilor administrate de instituții publice);
3. să se refere doar la lucrări publice constând în dotări, modernizări, reparații ale bunurilor proprietate publică a municipiului;
4. să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalităţii aflate în derulare;
5. să fie delimitate zonal;
6. să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect;
7. să se încadreze în domeniile prevăzute în Regulament;
Bugetarea participativă organizată în Municipiul Oradea în cursul anului 2022 cuprinde următoarele etape:
1. Înregistrarea pe platformă: înregistrarea se face pe platforma online activ.oradea.ro, fiind obligatorie pentru a putea trimite propuneri de proiecte.
2. Depunerea proiectelor: fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte prin intermediul platformei activ.oradea.ro. Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 100.000 lei (inclusiv TVA).
3. Analiza tehnică și legală a proiectelor: propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize tehnice şi legale ce va fi realizată de către o comisie constituită la nivelul Primăriei Oradea. Comisia analizează conformitatea proiectelor iniţiate cu prevederile prezentului Regulament, cu alte prevederi legale în vigoare precum şi impactul /viabilitatea/fezabilitatea tehnică a acestora. În cazul în care comisia consideră necesar, poate invita iniţiatorul proiectului pentru informații suplimentare în ceea ce privește proiectul propus. Comisia își rezervă dreptul de a ajusta proiectele. Pot exista propuneri care necesită ajustări tehnice şi estimarea mai eficientă a costurilor din partea municipalităţii, pentru a putea fi asumate/ supuse votului şi ulterior implementate.
4. Votul cetățenilor: vor fi două etape de vot - on-line (prin intermediul acestei platforme) și la întâlnirile organizate în cartiere și companii din Oradea.
O persoană poate vota atât on-line, cât și la întâlnirile organizate, de fiecare dată un singur proiect din cadrul listei cuprinzând toate proiectele înscrise.
Pentru a vota on-line, cetățenii trebuie să se înregistreze pe platformă sau să se autentifice cu contul de Facebook.
5. Întâlnirile publice și selecția finală proiectelor: Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului, prin cumularea voturilor online și a voturilor exprimate în cadrul întâlnirilor publice. Proiectele vor fi ierarhizate în funcție de numărul de voturi.
Calendarul propus este următorul:
1.05.2022 - Lansarea portalului;
2.05.2022 - 19.06.2022 - Depunerea de proiecte;
20.06.2022 - 3.07.2022 - Verificarea și validarea proiectelor depuse;
4.07.2022 - 4.09.2022 - Votarea online;
5.09.2022 - 25.09.2022 - Întâlniri publice și votarea proiectelor.
Informații suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă puteți afla prin:
platformă online: activ.oradea.ro;
e-mail : bugetareparticipativa@oradea.ro;
telefon: 0259.437.000 interior 248

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:19:36 Ora standard a Europei de Est