Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Educația și învățarea despre energia solară” („Solar Power EducationandLearning”)

Deschiderea mobilității a IV-a, din cadrului Proiectului Erasmus +

„Educația și învățarea despre energia solară” („Solar Power EducationandLearning”)

La Școala Gimnazială „Avram Iancu" Oradea, luni, 9 mai 2022 a fost dublă sărbătoare: pe de o parte, elevi și dascăli deopotrivă, au sărbătorit ziua Europei, iar pe de altă parte a avut loc un eveniment deosebit, și anume deschiderea mobilității a IV-a din cadrul Proiectului Erasmus+ „Solar Power EducationandLearning". Astfel Școala Gimnazială „Avram Iancu" este gazdă pentru o săptămână pentru partenerii din cinci țări, după cum urmează: Turcia, Italia, Croația, Portugalia și Bulgaria.

Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+  Solar Power Educationand Learning, 2019-1-BG01-KA229-062277_2 și se derulează în perioada 1.10.2019 - 30.09.2022.
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea competențelor lingvistice, cunoașterea modalităților de utilizare a energiei solare prin realizarea activităților propuse și prin experiența muncii în echipă cu elevi din alte țări partenere.
Agenda zilei a fost încărcată nu doar cu evenimente, ci și de emoție și bună dispoziție. După întâmpinarea delegațiilor din țările partenere, într-un mod autentic românesc, cu pâine și sare, a fost prezentat un cuvânt de bunvenit de către coordonatoarea proiectului, prof. Roxana Voicu și director, prof. dr. Cuc Ioan Sorin, după care s-a făcut un tur de prezentare a școlii. Au urmat jocuri de spargere a gheții și un workshop cu prezentări despre problemele de mediu din zona fiecărei școli.
Emoțiile au fost mari, dar s-au risipit încet, încet, pe măsură ce echipele partenere au început să fuzioneze pe temele propuse. Nu degeaba tema acestei mobilități este „Pupils are Learning"  („Elevii învață"). Elevii învață împreună să-și formeze abilități civice pentru păstrarea unui mediu curat și sănătos.
Spectacolul nu a lipsit de la această sărbătoare! Astfel, la prânz a avut loc un Flashmob în curtea școlii cu scopul de a atrage atenția asupra importanței utilizării energiei solare, iar după pauza de prânz a fost prezentat un program artistic, pe care școala gazdă l-a pregătit pentru partenerii străini.
Nu știu dacă fotografiile transmit starea de bine și bucuria revederii partenerilor străini și a gazdelor care au pregătit totul ca niște adevărați maeștri, însă acestea stau mărturie ai acestui moment festiv deosebit.
Membrii echipei de proiect alături de alte cadre didactice implicate și-au adus contribuția la reușita acestei prime zile dintr-o săptămână pe care o anticipăm a fi atractivă și antrenantă.
Responsabil diseminare,
prof. Florica Iovan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Educația și învățarea despre energia solară” („Solar Power EducationandLearning”).

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 23:57:54 Ora standard a Europei de Est