Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Europa văzută prin ochii elevilor”

Proiect educativ

„Europa văzută prin ochii elevilor”

Dezvoltarea unei conştiinţe europene și formarea sentimentului de apartenență la marea familie europeană, ca „cetăţean al Europei", reprezintă un obiectiv important al activităților desfășurate cu ocazia zilei de 9 Mai - Ziua Europei, în cadrul Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea.

Aflat la a XII-a ediție, concursul dedicat Zilei Europei - 9 Mai 2022, s-a desfășurat în prezența unui public numeros, format din profesori, elevi din clasele primare, gimnaziale, liceale, părinți și alți invitați. În concurs s-au ,,duelat" cinci echipe de gimnaziu și două de liceu, reprezentând diverse țări membre ale UE. Prima probă din concurs, cea artistică a încântat publicul prin scenete haioase, dar care au surprins cu măiestrie momente importante ale istoriei țărilor respective sau diverse simboluri, elemente de identitate a statelor reprezentate. La a doua probă, fiecare echipă și-a prezentat stand-ul într-o manieră originală, invitând apoi publicul să se înfrupte din deliciile culinare pregătite cu măiestrie de multe mâini dibace (ale mamelor, bunicilor), în cadrul celei de-a treia probe (degustare de produse culinare tradiționale).
Echipa de proiect a fost formată din director, prof. Curta Iosif-Viorel, coordonator de proiect, prof. Iștoc Ramona; juriu liceu:președinte juriu, prof. Faur Tabita, membri: prof. Fiter Ciprian (consilier educativ), prof. Ocoș Andreia, prof. Blaga Diana, prof. Ienciu Simona, prof. Opriș Ligia, prof. Pușcaș Florina, Sava Sebastian (membru Consiliul elevilor LTBE);juriu gimnaziu: președinte juriu - prof. Magyar Ana, membri: dna Beatrice Bungo (project manager Europe Direct Oradea), prof. Moțiu Rodica, prof. Fildan Mihaela, prof. Boldiș Marinela, prof. Tamaș Ioan, prof. Brândaș Oana, prof. Oros Nicu, Kiss-Roth Samuel (președinte Consiliul elevilor LTBE). Alți profesori implicați în organizare au fost: Maghiar Florin, Martin Roland, Iștoc Florin, Ivan Daniel, Chiș Coriolan, Opriș Dorin și Gal-Chiș Călin.
În urma jurizării, s-au acordat premii și mențiuni, după cum urmează:
Secțiunea gimnaziu
Premiul I: Lidia Negru, Iulia Marian, Lois Galea, Naomi Galea, Bianca Bejinariu, Robert Bonca, Selin Călin, Bogdan Miclea, Mihuț Adalia, Vlad Durgheu, Beatrice Heredea, clasa a VIII-a B, reprezentând Franța
Premiul II: Sara Vestale, Alexia Miclău, Alesia Demeter, Giulia Negrău, Daria Frățilă, Sara Pentek, Andrei Bora, Bogdan Gomboș, Andrei Turcuș, Răzvan Mic, Dragoș Buzlea, Adonis Petruș, Ayan Bundea, Mattia Avram, Groza Samira, clasa a VI-a A, reprezentând Ungaria
Premiul III: Bențe Ariana, Burcă Ana, Cioară Nicolas, Constantin Andrei, Cosma Sharis, Duma David, Gal-Chiș Naomi, Hnatiuc Alexandru, Iova Zara, Pop Sophie, clasa a VII-a A, reprezentând Olanda
Mențiune I: Stokker Ingrid, Gliția Sara, Benea Titus, Curtui Beniamin, Haiaș Iulia, Platona Damaris, Puie Luca, Toma Sara, Minxolli Sara, Costea David, Palladi Cristian, Mereuța Sabin și Sabo Cristina, clasa a VI-a B, reprezentând Grecia
Mențiune II: Muț Linette, Coita Rianna, Moraru Iulia, Crăciun Tabita, Brândaș Iulia, Ciarnău Mara, Hrițcu Șerban, Gliția Bianca, Ungur Teodora, Corba Darius, Cionca Elisa, Marc Alexia, clasa a VIII-a A, reprezentând Italia.
Secțiunea liceu:
Premiul I: Albu Amalia, Iștoc Antonio, Borma David, Bucur Lorena, Buhaș Hadasa, Costea Denis, Marc Debora, Sala Denis, Popa Eliza, Oprea Tania, Coman Damaris, Gliția Timotei, Rus David, clasa a IX-a B, reprezentând Franța
Premiul II: Benea Renata, Gorcea Andreea, Ciurdar Carla, Gliția Renia, Miheș Mathias, Cioară Alexia, Teședan Marcus, Miheș-Secară Lucas, Trifu Oscar, Ovănescu Vlad, Tuns Elias, Petrușan Armin, Groza Raul, clasa a IX-a A, reprezentând Italia.
Invitată de onoare a fost dna Beatrice Bungo, coordonator Centru EUROPE DIRECT Oradea, care ne-a împărtășit câteva impresii despre concurs: ,,Ne bucură să vedem interes din partea tinerilor pentru a cunoaște Europa mai bine și pentru a descoperi Uniunea Europeană. Am rămas plăcut surprinși de scenetele elevilor. Au dovedit interesul și strădania copiilor pentru a scoate în evidență istoria sau cultura specifică țărilor europene. Acesta este și scopul EUROPE DIRECT Oradea, ca prin activități și evenimente interactive să facem Europa cunoscută bihorenilor". Dna Beatrice Bungo a amenajat și un stand cu materiale informative despre UE, precum broșuri și pliante utile, care au stârnit interesul elevilor pentru a descoperi informații noi despre marea familie europeană.
De asemenea, olimpicul nostru național la istorie, Sava Sebastian, din clasa a XII-a B, care le-a prezentat elevilor semnificația zilei de 9 Mai, ne-a mărturisit: ,,M-am bucurat să pot participa la sărbătorirea Zilei Europei în școala noastră pentru prima dată din 2019, dar de data aceasta de cealaltă parte a mesei, ca membru al juriului.
Prima mea participare la concursul organizat de 9 mai a avut loc cu 7 ani în urmă, pe când mă aflam în clasa a 5-a, și încă îmi amintesc cu drag de entuziasmul pe care pregătirile l-au stârnit. Organizarea evenimentului aduce de ani de zile beneficii elevilor participanţi ce doresc să se implice: îmbogăţirea cunoștinţelor generale cu privire la ţara pe care o reprezintă, dezvoltarea creativităţii, a spiritului de echipă și de organizare, dezvoltarea calităţilor oratorice și artistice, toate reprezintă efecte directe ale implicării într-o astfel de activitate, și toate acestea fără să mai menţionăm crearea unei legături mai strânse între colegi.
Organizarea unor astfel de activităţi pe parcursul anului școlar este extrem de benefică pentru dezvoltarea elevului în privinţa acestor sfere menţionate mai sus, care nu pot fi suficient stimulate în cadrul învăţământului clasic, de la clasă. Îmbinarea cunoștinţelor teoretice cu cele practice, prin proiecte de acest gen, contribuie la crearea unui mediu mai plăcut în cadrul școlii și la o dezvoltare personală armonioasă a elevilor, ce devin pregătiţi să aibă de-a face, în viaţa lor de adult, cu situaţii ce implică multiple calităţi și abilităţi, pe care și le construiesc în adolescenţă".
Felicitări tuturor pentru rezultatele obținute! Mulțumiri tuturor celor care au susținut, într-un fel sau altul, buna desfășurare a acestui eveniment!
Prof. Ramona Iștoc
Foto: Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (95 de poze) în Galeria foto: „Europa văzută prin ochii elevilor”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:51:54 Ora standard a Europei de Est