Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

„Europa văzută prin ochii elevilor”

Proiect educativ

„Europa văzută prin ochii elevilor”

Dezvoltarea unei conştiinţe europene și formarea sentimentului de apartenență la marea familie europeană, ca „cetăţean al Europei", reprezintă un obiectiv important al activităților desfășurate cu ocazia zilei de 9 Mai - Ziua Europei, în cadrul Liceului Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea.

Aflat la a XII-a ediție, concursul dedicat Zilei Europei - 9 Mai 2022, s-a desfășurat în prezența unui public numeros, format din profesori, elevi din clasele primare, gimnaziale, liceale, părinți și alți invitați. În concurs s-au ,,duelat" cinci echipe de gimnaziu și două de liceu, reprezentând diverse țări membre ale UE. Prima probă din concurs, cea artistică a încântat publicul prin scenete haioase, dar care au surprins cu măiestrie momente importante ale istoriei țărilor respective sau diverse simboluri, elemente de identitate a statelor reprezentate. La a doua probă, fiecare echipă și-a prezentat stand-ul într-o manieră originală, invitând apoi publicul să se înfrupte din deliciile culinare pregătite cu măiestrie de multe mâini dibace (ale mamelor, bunicilor), în cadrul celei de-a treia probe (degustare de produse culinare tradiționale).
Echipa de proiect a fost formată din director, prof. Curta Iosif-Viorel, coordonator de proiect, prof. Iștoc Ramona; juriu liceu:președinte juriu, prof. Faur Tabita, membri: prof. Fiter Ciprian (consilier educativ), prof. Ocoș Andreia, prof. Blaga Diana, prof. Ienciu Simona, prof. Opriș Ligia, prof. Pușcaș Florina, Sava Sebastian (membru Consiliul elevilor LTBE);juriu gimnaziu: președinte juriu - prof. Magyar Ana, membri: dna Beatrice Bungo (project manager Europe Direct Oradea), prof. Moțiu Rodica, prof. Fildan Mihaela, prof. Boldiș Marinela, prof. Tamaș Ioan, prof. Brândaș Oana, prof. Oros Nicu, Kiss-Roth Samuel (președinte Consiliul elevilor LTBE). Alți profesori implicați în organizare au fost: Maghiar Florin, Martin Roland, Iștoc Florin, Ivan Daniel, Chiș Coriolan, Opriș Dorin și Gal-Chiș Călin.
În urma jurizării, s-au acordat premii și mențiuni, după cum urmează:
Secțiunea gimnaziu
Premiul I: Lidia Negru, Iulia Marian, Lois Galea, Naomi Galea, Bianca Bejinariu, Robert Bonca, Selin Călin, Bogdan Miclea, Mihuț Adalia, Vlad Durgheu, Beatrice Heredea, clasa a VIII-a B, reprezentând Franța
Premiul II: Sara Vestale, Alexia Miclău, Alesia Demeter, Giulia Negrău, Daria Frățilă, Sara Pentek, Andrei Bora, Bogdan Gomboș, Andrei Turcuș, Răzvan Mic, Dragoș Buzlea, Adonis Petruș, Ayan Bundea, Mattia Avram, Groza Samira, clasa a VI-a A, reprezentând Ungaria
Premiul III: Bențe Ariana, Burcă Ana, Cioară Nicolas, Constantin Andrei, Cosma Sharis, Duma David, Gal-Chiș Naomi, Hnatiuc Alexandru, Iova Zara, Pop Sophie, clasa a VII-a A, reprezentând Olanda
Mențiune I: Stokker Ingrid, Gliția Sara, Benea Titus, Curtui Beniamin, Haiaș Iulia, Platona Damaris, Puie Luca, Toma Sara, Minxolli Sara, Costea David, Palladi Cristian, Mereuța Sabin și Sabo Cristina, clasa a VI-a B, reprezentând Grecia
Mențiune II: Muț Linette, Coita Rianna, Moraru Iulia, Crăciun Tabita, Brândaș Iulia, Ciarnău Mara, Hrițcu Șerban, Gliția Bianca, Ungur Teodora, Corba Darius, Cionca Elisa, Marc Alexia, clasa a VIII-a A, reprezentând Italia.
Secțiunea liceu:
Premiul I: Albu Amalia, Iștoc Antonio, Borma David, Bucur Lorena, Buhaș Hadasa, Costea Denis, Marc Debora, Sala Denis, Popa Eliza, Oprea Tania, Coman Damaris, Gliția Timotei, Rus David, clasa a IX-a B, reprezentând Franța
Premiul II: Benea Renata, Gorcea Andreea, Ciurdar Carla, Gliția Renia, Miheș Mathias, Cioară Alexia, Teședan Marcus, Miheș-Secară Lucas, Trifu Oscar, Ovănescu Vlad, Tuns Elias, Petrușan Armin, Groza Raul, clasa a IX-a A, reprezentând Italia.
Invitată de onoare a fost dna Beatrice Bungo, coordonator Centru EUROPE DIRECT Oradea, care ne-a împărtășit câteva impresii despre concurs: ,,Ne bucură să vedem interes din partea tinerilor pentru a cunoaște Europa mai bine și pentru a descoperi Uniunea Europeană. Am rămas plăcut surprinși de scenetele elevilor. Au dovedit interesul și strădania copiilor pentru a scoate în evidență istoria sau cultura specifică țărilor europene. Acesta este și scopul EUROPE DIRECT Oradea, ca prin activități și evenimente interactive să facem Europa cunoscută bihorenilor". Dna Beatrice Bungo a amenajat și un stand cu materiale informative despre UE, precum broșuri și pliante utile, care au stârnit interesul elevilor pentru a descoperi informații noi despre marea familie europeană.
De asemenea, olimpicul nostru național la istorie, Sava Sebastian, din clasa a XII-a B, care le-a prezentat elevilor semnificația zilei de 9 Mai, ne-a mărturisit: ,,M-am bucurat să pot participa la sărbătorirea Zilei Europei în școala noastră pentru prima dată din 2019, dar de data aceasta de cealaltă parte a mesei, ca membru al juriului.
Prima mea participare la concursul organizat de 9 mai a avut loc cu 7 ani în urmă, pe când mă aflam în clasa a 5-a, și încă îmi amintesc cu drag de entuziasmul pe care pregătirile l-au stârnit. Organizarea evenimentului aduce de ani de zile beneficii elevilor participanţi ce doresc să se implice: îmbogăţirea cunoștinţelor generale cu privire la ţara pe care o reprezintă, dezvoltarea creativităţii, a spiritului de echipă și de organizare, dezvoltarea calităţilor oratorice și artistice, toate reprezintă efecte directe ale implicării într-o astfel de activitate, și toate acestea fără să mai menţionăm crearea unei legături mai strânse între colegi.
Organizarea unor astfel de activităţi pe parcursul anului școlar este extrem de benefică pentru dezvoltarea elevului în privinţa acestor sfere menţionate mai sus, care nu pot fi suficient stimulate în cadrul învăţământului clasic, de la clasă. Îmbinarea cunoștinţelor teoretice cu cele practice, prin proiecte de acest gen, contribuie la crearea unui mediu mai plăcut în cadrul școlii și la o dezvoltare personală armonioasă a elevilor, ce devin pregătiţi să aibă de-a face, în viaţa lor de adult, cu situaţii ce implică multiple calităţi și abilităţi, pe care și le construiesc în adolescenţă".
Felicitări tuturor pentru rezultatele obținute! Mulțumiri tuturor celor care au susținut, într-un fel sau altul, buna desfășurare a acestui eveniment!
Prof. Ramona Iștoc
Foto: Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (95 de poze) în Galeria foto: „Europa văzută prin ochii elevilor”.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

joi, 26 mai 2022