Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Un copil, o floare, o rază de soare!”, la Grădinița Nr. 44 din Oradea

La plantat

,,Un copil, o floare, o rază de soare!”, la Grădinița Nr. 44 din Oradea

Sub genericul ,,Un copil, o floare, o rază de soare!", vineri, 13 mai 2022, la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 44, Oradea, structură a Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 50, preșcolarii din cele opt grupe au plantat flori, plante aromatice, legume, zarzavaturi în bacurile special amenajate sub îndrumare doamnelor educatoare, director, îngrijitoare, administrator și un reprezentant al Fundației Comunitare Oradea. Copiii au fost foarte fericiți!

Copiii au fost foarte fericiți!
După ce bacurile au fost frumos amenajate, copiii, echipaţi cu grebluţe, lopăţele și stropitori, alături de întreg personalul grădiniței, au pregătit locul pentru plantare în jardiniere, cauciucuri, roabă, iar apoi au aşezat florile în pământ și le-au udat.
Această activitate a avut un impact covârşitor asupra copiilor, deoarece aceştia au învăţat să utilizeze corect uneltele de grădinărit, şi-au format deprinderea de a planta şi au aplicat reguli privind protecţia vieţii proprii şi a mediului înconjurător.
Mulțumim părinților care ne-au sprijinit cu florile necesare pentru desfăşurarea acestei activităţi! Echipa de proiect, prezentă la datorie, a avut următoarea componență: coordonator proiect: prof. Gavra Mihaela, director: prof. Iano Paula Georgiana, coordonator grădiniță: prof. Mărcuț Ana, reprezentantul Fundației Comunitare Oradea: Ursu Maria; celelalte cadre didactice: Copăcean Dorina - Popa Cristina (grupa mică A), Bodea Floare - Puiu AnaMaria (grupa mică B), Todoca Ana - Gavra Mihaela (grupa mijlocie A), Caciora Lucia - Toia Viorica - (grupa mijlocie B), Nemeș Florica - Zerghe Felicia (grupa mijlocie C), Mărcuț Ana - Sabău Janina (grupa mare A), Lenath Mariana - Perneș Bianca (grupa mare B), Cornea Anca - Bumb Sanda (grupa mare C), administrator de patrimoniu Piț Florentina.
Proiectul este finanțat prin programul #Plantropolis, conceput de Fundația Comunitară Oradea, sponsorizat de Russmedia Romania, implementat cu sprijinul VPK Packaging Salonta, Eco Bihor, Eltex Recycling, în parteneriat cu Grund School.
AnaMaria Puiu
Vedeți mai multe poze (33 de poze) în Galeria foto: ,,Un copil, o floare, o rază de soare!”, la Grădinița Nr. 44 din Oradea.

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:28:23 Ora standard a Europei de Est