Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Comori în adâncuri

Proiectul Micii speologi de la Şcoala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea

Comori în adâncuri

Proiectul Micii speologi a fost dedicat elevilor claselor 5-8 de la Şcoala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea, sub coordonarea doamnelor profesoare Kincs Grete-Eva (profesor de biologie) și Tăut Elisabeta (profesor de geografie), din nevoia de a promova activităţile educative de cercetare în afara școlii (muzee, expoziții, excursii, laborator în aer liber), și de a responsabiliza elevii pentru protejarea şi conservarea mediului înconjurător.

Planul proiectului are la bază studiul complex al peșterilor - unele dintre cele mai impresionante și, totuși, subestimate obiective turistice, formarea lor și a viețuitoarelor din interiorul acestora.
Debutul proiectului a avut loc în luna februarie și se finalizează în luna iunie. În această perioadă au avut loc o serie de activități ca: experimente fizice, chimice şi biologice care evidenţiază proprietăţile abiotice (geologice, minerologice, climatice) și biotice (paleontologice) ale peșterilor; vizite la muzee (Muzeul de zoologie și paleontologie din Cluj-Napoca), excursii de cercetare şi recunoaştere a vegetaţiei şi faunei unor peşteri; activităţi de informare: simpozioane, expoziţii (pliante, machete, fotografii, manufacturi de cristale și fosile, competiţii între clase, cu titlul „Pe urmele lui Emil Racoviţă și Czárán Gyula", accentuând implicarea pozitivă a omului în mod concret şi prin găsirea de soluţii verzi în conservarea peşterilor.
Elementele inovatoare ale proiectului au fost: modelarea, interdisciplinaritatea, creativitatea, interactivitatea, cercetarea speologică, focusarea activităţilor pe recunoaşterea importanţei dezvoltării durabile, experimentul, excursiile de studiu, premierea implicării active a elevilor, organizarea de sesiuni de comunicări în vederea promovării rezultatelor elevilor în cercetare.
Iată câteva activități din diferitele etape ale proiectului:
Laboratorul de cristale
Cu milioane de ani în urmă, Pământul era o masă de gaze fierbinți, care ulterior s-au răcit transformându-se în lichide. Unele dintre ele s-au solidificat și au dat naștere cristalelor. Experimentul cu setul de creștere a cristalelor a fost destinat pentru a trezi interesul copiilor pentru domeniul geologiei, respectiv al creșterii cristalelor, de a le stimula curiozitatea, dorința de experimentare și creativitatea. Această activitate necesită timp, dar stimulează răbdarea și dezvoltă pedanteria și rigoarea. Cu cât răbdarea este mai mare, cu atât cristalele sunt mai spectaculoase.
Pe urmele fosilelor
Activitatea integrează știința și tehnica aplicată pentru copii, promovând cunoașterea prin joacă și experiment. Cu ajutorul daltei și al ciocanului din setul paleontologic, elevii au săpat pentru a descoperi oasele componente ale unui schelet, confecționau fosile, utilizând materiale (cochilii, frunze) caracteristice paleontologiei.
Cercetarea mineralelor
Setul de 100 de roci minerale a permis elevilor activitatea complexă de observare și recunoaștere a rocilor. Elevii au urmărit: proprietăți mecanice (duritate), proprietăți optice (culoare, transparență, refracție, strălucire) și proprietăți termice (formă de zăcământ în natură), iar observarea sub lupa microscopului a diverselor cristale și din prisma ochelarilor 3D destinat pentru studiul enciclopediilor cu peșteri, a permis urmărirea unei lumi misterioase, colorate și strălucitoare.
Vizitarea peșterilor
Excursia științifică realizată la Peștera cu Cristale din Mina Farcu - unul dintre cele mai frumoase spații carstice din România, a fost organizată cu scopul de a admira cristalele de calcit, albe și strălucitoare, formațiuni geologice de o rară frumusețe, pe când Peștera Unguru Mare a fost sediul cunoașterii unui mineral rar, denumit crisit, după numele latin al râului Crişul Repede și a scheletelor de corali.
Excursia științifică la Peștera Meziad a permis elevilor să exploreze fosilele unei specii dispărute (Ursul de cavernă), conservate bine, pe când excursia științifică la Peștera Vadu Crișului a permis observarea unor troglobionte (păianjeni, miriapode, melci), ferigi, alge și coloniilor de lilieci pitici.
Proiectul a fost finanțat prin Fondul Științescu Oradea, implementat la nivel local de Fundația Comunitară Oradea și Europe Direct Oradea, susținut de Romanian American Foundation, Federația Fundațiile Comunitare din România, cu sprijinul donatorilor individuali și al finanțatorilor locali: Vernicolor, Fundația Elena Neagu, Golde Oradea, Qubiz, Decitex RO, VPK Packaging Salonta, Creatopy, Smartware, Sema Express, Nidec Oradea, Inter Broker de Asigurare, Vulcri, Accesa.
Kincs Grete,
profesor de biologie
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Comori în adâncuri.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:24:12 Ora de vară a Europei de Est