Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul Erasmus ,,Environmental Awareness”, continuă la „Dimitrie Cantemir”

Obiectele create vor fi incluse în materialul ce urmează a fi prezentat în mobilitatea Erasmus din Turcia

Proiectul Erasmus ,,Environmental Awareness”, continuă la „Dimitrie Cantemir”

Primăvara este un anotimp prielnic,în care ne putem ocupa și de curtea școlii. Protejăm mediul, deci reciclăm și creăm lucruri deosebite. Elevii școlii noastre au vopsit anvelope uzate de la mașini, au plantat și au îngrijit plantele aduse de ei, pentru a crea o oază de culoare în curtea școlii.

Și părinții s-au implicat în această acțiune, fiind dornici de a contribui la reciclare. Astfel, ei au participat la un workshop în care au creat din pet-uri ghivece, le-au pictat în culorile naționale ale țărilor implicate în proiect, devenind suporturi atrăgătoare pentru plante.
Obiectele create de ei vor fi incluse în materialul ce urmează a fi prezentat în mobilitatea Erasmus din Turcia, în perioada 30.05-3.06.2022. având ca temă „Reciclarea".
Școala noastră mai este implicată într-un proiect privind protejarea mediului înconjurător, numit: „Oaza mea de sănătate", din cadrul programului „Plantropolis", lansat de Fundația Comunitară Oradea și susținut de Russmedia România, cu sprijinul VPK Packaging Salonta și Asociația Grund Community.
Alături de echipa de proiect, formată din director: prof. Codău Teodora, director adjunct: prof. Bálint Beáta Livia, coordonator proiect: prof. Bărcan Florina, membri: prof.Pece Daniela și  admin. financiar Țica Irina, sunt implicați și 300 elevi din ciclul primar, coordonați de 18 cadre didactice. Aceștia vor colecta selectiv deșeurile în cinci fracții, vor amenaja în curtea școlii o minigrădină urbană, unde vor planta legume și plante aromatice.
Profitând de prezența fizică a elevilor la școală, s-au realizat ieșiri în natură ca să observăm cum este afectat pământul din cauza neglijenței oamenilor, iar elevii au realizat acțiuni de ecologizare în două zone diferite în cadrul „Ecoprovocarea" din Luna curățeniei, proiect demarat de Consiliul Județean Bihor, elevii noștri fiind incluși în Ecoclub Bihor. La finalul acțiunii, ei și-au împărtășit opiniile, găsind împreună soluții.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:30:57 Ora standard a Europei de Est