Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Am participat la a patra reuniune de proiect, desfășurată în Letonia

Proiectul Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații”

Am participat la a patra reuniune de proiect, desfășurată în Letonia

În perioada 29.03.2022 - 1.04.2022, o delegație de la Colegiul Tehnic ,, Traian Vuia" Oradea a participat la a patra reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații" 2019-2022, proiect care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Reuniunea - a patra activitate transnațională de învățare, predare și formare - a avut loc în localitatea Tukums, din Letonia. Delegația liceului nostru a fost formată din elevii: Bîscoveanu Alex (XII A), Faur Lucas (10 C profesională, Karton Maximilian (XI B) și Lăzuran Ștefan (XI B) însoțiți de directorul adjunct, prof. Biró Ildikó și prof. Urs Marcela, coordonator de proiect.
Prima zi a mobilității din Tukums a început cu primirea oficială a partenerilor de proiect, din toate țările partenere. La întâlnire au participat  directorul școlii și reprezentantul Consiliului Local din Tukums, care au prezentat acțiunile și posibilitățile de voluntariat din localitate. După vizitarea școlii, au avut loc activități pe grupe naționale, în care toată lumea a avut șansa de a explora ce înseamnă cetățenia activă și de a lua parte la sarcini de rezolvare de probleme. După-amiază, toată lumea a fost implicată activ în ateliere de artizanat- crearea de simboluri letone din lut, prepararea unui desert tradițional cu pâine de secară, fabricarea de săpun și lumânări, precum și decorațiuni letone din paie.
A doua zi a început cu munca de voluntariat în Parcul Național Kemeri, de lângă Lacul Kaņieris, susținută de proiectul LIFE-IP LatViaNature în cooperare cu Fondul Mondial pentru Natură. În ciuda vremii reci, 44 de elevi și profesori din șase țări au adunat vreascuri pentru a curăța zona, în scopul păstrării habitatului natural care găzduiește specii rare de păsări. Activitatea a fost urmată de o plimbare de-a lungul promenadei din lemn, din zona de mlaștină din Parcul Național Kemeri, denumită Great Kemeri Bog Boardwalk.
În a treia zi, participanții la proiect au vizitat Centrul de Tineret din Tukums și Clubul personalităților creative „Ligzda", au făcut câteva curse de orientare prin oraș și au realizat o plasă militară de camuflaj pentru Ucraina. După-amiază, toată lumea s-a dus la Conacul Durbe, un palat în stil clasic, unde s-au familiarizat cu expoziția muzeului și au luat parte la o altă acțiune de voluntariat - construirea unor căsuțe pentru păsări, pentru parcul din jur.
Ultima zi a fost petrecută în capitala Letoniei, Riga. Vizita a inclus vizitarea centrului vechi inclus pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO și renumit pentru arhitectura sa în stil Art Nouveau. Priveliștea încântătoare din turnul gotic de peste 130 m înălțime, al Bisericii Sf. Petru din Riga a întregit vizita în superba capitală. Ziua și reuniunea s-au încheiat la școala gazdă din Tukums unde am urmărit un spectacol artistic, am participat la ceremonia acordării certificatelor și am petrecut momente frumoase la petrecerea de rămas bun.
Ne-am întors acasă cu amintiri frumoase și cu bucuria de a fi participat la activități de voluntariat diverse și autentice.
Prof. Marcela Urs
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Am participat la a patra reuniune de proiect, desfășurată în Letonia.

Trimite email
luni, 9 decembrie 2024, 00:44:42 Ora standard a Europei de Est