Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

A patra mobilitate în proiectul Erasmus Integration of Immigrants, desfășurată la Aleșd

În perioada 23-27 mai

A patra mobilitate în proiectul Erasmus Integration of Immigrants, desfășurată la Aleșd

În cadrul proiectului Erasmus+ k229 Integration of Immigrants, a avut loc în perioada 23-27 mai 2022, la Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" Aleșd, cea de-a patra mobilitate a profesorilor din țările partenere.

Întâlnirea a avut ca temă Integrarea copiilor migrați în școală. Pe parcursul celor cinci zile de activități câte cinci profesori din fiecare țară parteneră, Italia, Turcia şi Grecia, au asistat la ateliere de lucru pe tema proiectului. Prima zi a început cu întâmpinarea în școală, făcută de dna. director Antonescu Liliana. După aceasta avem un scurt bun venit în oraș și vizităm Primăria și orașul. Patru elevi prezintă partenerilor obiective româneşti, maghiare, slovace și rome din orașul nostru și explică cum conviețuim împreună și de ce suntem un oraș multicultural. În a doua parte a zilei, am avut activități interculturale realizate de elevii noștri care includ tradiții: costume tradiționale, dans tradițional, mâncăruri tradiționale. În a doua zi am participat la un workshop pregătit de asistent univ. dr. Mészáros Edina Lilla de la departamentul de Relații Internaționale din cadrul Universității din Oradea, care ne-a vorbit despre statisticile imigranților din România și cum vede țara noastră problemele acestora. A doua parte a activității s-a desfășurat la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai" unde directorul bibliotecii, prof. Șchiop Ancuța, a avut ca invitați 10 tineri sosiți  în România din Siria, Pakistan, Irak şi Ucraina care împărtășesc cu noi despre problemele cu care se confruntă imigranții în țara noastră. La workshop au mai participat și reprezentantul Asociației Filantropia Oradea, ONG Forumul Bihorean și Centrul Regional de Integrare a Imigranților din Oradea. Ei ne-au prezentat acțiunile lor pentru ajutorarea imigranților și, de asemenea, a refugiaților. Celelalte zile au fost completate de activități cu elevi şi cu Asociația Dincolo de noi şi refugiați ucraineni stabiliți la Aleșd, vizite în împrejurimi, precum şi o excursie în Maramureș.
Proiectul se finalizează în Italia, la Roma în perioada 12-18 iunie 2022.
Antonia Silaghi
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: A patra mobilitate în proiectul Erasmus Integration of Immigrants, desfășurată la Aleșd.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 19:37:50 Ora standard a Europei de Est