Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A cincea reuniune de proiect Erasmus+... la Modena, în Italia

În perioada 4. - 7.04.2022, s-a desfășurat

A cincea reuniune de proiect Erasmus+... la Modena, în Italia

În perioada 4.04.2022 - 7.04.2022, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea a participat, prin reprezentanții săi, la a cincea reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații" (2019-2022), proiect care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Reuniunea - a cincea activitate transnațională de învățare, predare și formare -  a avut loc în localitatea Modena, din Italia. Delegația care a reprezentat liceul nostru a fost compusă din elevii: Àkom Robert (10 C, profesională), Buta Antonio (XI C), Omuțiu Alexandru (X C), Ștefan Denis (X C), Paluțiu Sonia (X D) și Paskalo Denira (X D), însoțiți de doamna director, prof. Cotca Alina, prof. Vîlceanu Daniela și prof. Urs Marcela.
În prima zi a mobilității din Modena, am participat la început la primirea oficială realizată în cadrul liceului gazdă, Liceo Classico Linguistico ,,L. A. Muratori - San Carlo", unde am urmărit mesajele de bun venit adresate de conducerea liceului, de reprezentanta municipalității și de membrii echipei de proiect. Elevii au realizat o prezentare a proiectului MEP (Model European Parliament), o inițiativă la nivelul școlii din Italia de simulare a unui Parlament European cu elevi și pentru elevi. Jocuri Kahoot, unul despre stereotipurile legate de Italia și italieni și unul despre Uniunea Europeană, au adus membrii din delegația noastră pe podium. După-amiază a fost organizată o vizită la Europe Direct Modena - un centru de informare care facilitează legătura la nivel local între Uniunea Europeană și cetățeni. Aici am descoperit-o pe Nadia Comăneci, simbolul României ca reprezentare la nivel european. Ziua s-a încheiat cu vizitarea centrului vechi al orașului Modena - patrimoniu cultural mondial UNESCO din 1997.
Cea de-a doua zi a debutat cu o vizită la Vibra Club, un centru dedicat sănătății mintale și activităților de voluntariat pentru ajutorarea celor aflați în situații vulnerabile din punct de vedere al sănătății mintale. A urmat vizita la Radio LoSpazioNuovo  unde am putut vedea participarea în direct a unor persoane cu dizabilități care fie și-au împărtășit povestea de viață fie au spus povești inspiraționale care să-i motiveze pe cei aflați în diferite grupe de vulnerabilitate. Elevii au luat parte la scrierea unui articol despre experiența avută, în grupe multinaționale. Tot în grupe multinaționale au realizat și o vânătoare de comori prin orașul Modena.
A treia zi a inclus o vizită la Centrul Happen - un centru înființat de municipalitatea din Modena pentru a oferi oportunități de activități diverse menite să conducă la incluziunea tinerilor și la promovarea de comportamente sociale sănătoase. S-au vizitat și câteva zone reconfigurate din cartier - exemple de regenerare urbană în beneficiul locuitorilor. Vizita la Galeriile de Artă Estense a încheiat cea de-a treia zi petrecută în Italia.
Ultima zi a mobilității din Italia a fost petrecută la Rimini, vechiul oraș roman Ariminium. Turul ghidat ne-a condus pe la Templul Malatesta, Podul lui Tiberius (14 d. Hr.) sau Arcul lui Augustus (27 î.Hr.), dar și la țărmul Mării Adriatice.
Astfel am trăit cu toții timp de patru zile o experiență frumoasă, într-o țară apropiată de sufletul nostru latin.
Prof. Marcela Urs
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: A cincea reuniune de proiect Erasmus+... la Modena, în Italia.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:31:02 Ora de vară a Europei de Est