Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ecoprovocarea de la Vașcău

Campania ,,Luna curățeniei în Bihor”

Ecoprovocarea de la Vașcău

Echipa văşcăuanilor de la Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bogdan" a acceptat cu entuziasm Ecoprovocarea lansată şi în acest an de Consiliul Județean Bihor, prin Campania ,,Luna curățeniei în Bihor".

Motivați să aducem o schimbare în oraşul Vaşcău, am bifat cu succes fiecare etapă a concursului. Încă de la începutul lunii mai am colectat selectiv hârtie, sticlă şi deşeuri electrice pe care le-am trimis mai apoi la reciclat.
Micii activiști de la Vașcău
Elevii au constatat  că la nivelul orașului există o gravă problemă privind gestionarea deșeurilor. Astfel, sub sloganul ,,Salvăm natura cu gesturi mici", elevii clasei a VII-a, îndrumați de doamna profesor Veisa Mihaela, au încercat să promoveze cetățenilor urbei importanța protejării mediului înconjurător și atitudinile corespunzătoare pentru  protejarea acestuia, împărțind, în timpul campaniei de ecologizare, postere și flyere pe care  le-au creat în cadrul orelor de Educație socială. Copiii au drepturi și îndatoriri, dar au și un cuvânt de spus.
La final de mai elevii, profesorii, părinții, autoritățile locale, reprezentanții AVE şi CJ Bihor s-au adunat împreună pentru o amplă activitate de  ecologizare derulată în oraşul Vaşcău şi localitățile Câmp şi Coleşti, pe parcursul a trei zile. Ni s-au alăturat voluntarii, prietenii noștri  de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea şi oamenii de nădejde de la Muma Codrului și ONG Țara de piatră, care ne-au şi hrănit la final cu bunătăţi din ograda proprie, dar şi domnul Alin Țigan care ne-a sărit în ajutor ca de fiecare dată.
Ne-am bucurat de activitatea cu reprezentanții AVE şi elevii de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, cărora vrem să le mulțumim pentru că ne-au oferit prietenia şi ne-au împărtăşit din experiența lor. Mulțumim în mod deosebit  și asociației Pro Timer-R, Companiei Vernicolor pentru organizarea activității Ceainăria ecologiei și operatorului de salubritate AVE, care a  dotat școala noastră cu recipiente de colectare separată a deșeurilor.
Ne dorim ca prin puterea exemplului să mobilizăm întreaga comunitate, deoarece natura este a doua noastră casă şi trebuie să o păstrăm curată pentru binele tuturor. Experiența acumulată în aceste zile  e una constructivă şi contribuie la formarea unui comportament responsabil față de mediul înconjurător. Încă o dată am constatat că  munca în echipă ne aduce satisfacţie şi că doar împreună putem face bine pentru comunitatea din care facem parte. Mulțumim tuturor pentru sprijin şi implicare!
Alexandra Laza
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Ecoprovocarea de la Vașcău.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:48:16 Ora standard a Europei de Est