Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Peer-Mentoring (mentoratul între egali) - drumul către o carieră de succes”

La Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul” Oradea

,,Peer-Mentoring (mentoratul între egali) - drumul către o carieră de succes”

Joi, 26.05.2022, la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, a avut loc acțiunea ,,Peer -Mentoring (mentoratul între egali) - drumul către o carieră de succes", concepută și organizată împreună cu Asociația Firmelor Bihorene și Centrul de Excelență în Învățământul Profesional Dual, în cadrul proiectului educativ ,,Rețeaua partenerială pentru susținerea tinerilor în orientarea și dezvoltarea carierei".

Proiectul are ca scop promovarea susținută a angajamentului de inserție a tinerilor pe piața forței de muncă, centrarea continuă pe nevoile  de formare profesională și consiliere în carieră, precum și aderarea partenerilor relevanți la rețeaua partenerială fundamentată pe împărtășirea de informații (knowledgesharing) și dezvoltarea prin colaborare interinstituțională (jointdevelopment).
Activitatea ,,Peer-Mentoring (mentoratul între egali) - drumul către o carieră de succes" s-a derulat sub forma unor ateliere de lucru în cadrul cărora elevii Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea au devenit mentori pentru colegii lor mai mici, elevi ai școlilor gimnaziale din județul Bihor, oferindu-le oportunitatea să experimenteze pentru o zi meserii din domeniile Alimentație, Turism, Industrie alimentară, Economic, Electronică și automatizări, Estetica și igiena corpului omenesc.
Sincere felicitări și calde mulțumiri profesorilor și elevilor de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" implicați în demonstrațiile și aplicațiile din cadrul atelierelor de lucru desfășurate alături de viitorii absolvenți ai clasei a VIII-a de la Școala Gimnazială ,,Aurel
Pop" Oșorhei, Școala Gimnazială Nr. 1 Sâmbăta, Școala Gimnazială Nr. 1 Nojorid, Școala Gimnazială Nr. 1 Mădăras și Școala Gimnazială Nr. 1 Ciumeghiu.
Sperăm că am reușit să demonstrăm cât de frumos și util e să te pregătești pentru meseriile din oferta noastră educațională!
Director,
Prof. dr. Ruben Filimon
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Peer-Mentoring (mentoratul între egali) - drumul către o carieră de succes”.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 14:45:17 Ora standard a Europei de Est