Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Rolul proiectelor educative extracurriculare în formarea elevului”

Simpozionul național cu participare europeană „Iosif Vulcan” (de la Oradea)

„Rolul proiectelor educative extracurriculare în formarea elevului”

Inspectoratul Școlar al județului Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor și Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea organizează, cu ocazia împlinirii a 225 de ani de învățământ pedagogic bihorean, prima ediție a simpozionului național cu participare europeană „Iosif Vulcan”, cu tema „Rolul proiectelor educative extracurriculare în formarea elevului”. Evenimentul va avea loc luni, 25 mai 2009, la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din municipiul de pe Crișul Repede.

Regulamentul de participare
Simpozionul se adresează învățătorilor (institutorilor) din învățământul primar din întreaga țară și din străinătate.
 Persoanele care doresc să participe la simpozion vor expedia proiectul pe CD la adresa școlii sau prin e-mail pe adresa:  iosif_vulcan@yahoo.com, până la data de 10 mai 2009.
Instrucțiuni de redactare:
 Materialele se vor redacta în format A4,  la un rând, cu margini egale de 2 cm, text aliniat „justified”. Titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman, 16, Bold). La două rânduri de titlu se vor scrie: numele cadrului didactic, școala (Times New Roman, 14, Bold). La două rânduri de datele de identificare se va scrie conținutul lucrării (Times New Roman, 14, Bold).
 Materialele vor fi însoțite de o prezentare în power point, maximum 10 slide-uri, din care primul va conține titlul proiectului, numele și prenumele cadrului didactic și școala de proveniență. Fiecare slide poate conține imagini și text care să reliefeze cât mai concret tema proiectului.
  Toate proiectele vor fi evaluate și selectate pentru cuprinderea pe CD  de un comitet științific. Se vor acorda diplome tuturor participanților la simpozion .
 Se admit maximum doi autori pe o lucrare.
 Produsul final va fi un CD cu ISSN care va cuprinde proiectele educative extracurriculare selectate de echipa de coordonatori științifici.
 Responsabilitatea asupra conținutului și a redactării materialelor revine exclusiv autorilor acestora.
 Nu se percepe taxă de participare!
 FORMULAR DE ÎNSCRIERE
 NUMELE_________________________PRENUMELE_____________________SPECIALITATEA__________________ȘCOALA_________________________
 LOCALITATEA___________________
 JUDEÞUL________________________TELEFON FIX/  MOBIL:__________________________E-MAIL__________________
 TITLUL LUCRĂRII:_________________________________________
 MODUL DE PARTICIPARE:
Directă sau prin trimiterea lucrării
 NUMĂRUL DE AUTORI PE LUCRARE:____
 MIJLOACELE DE CARE AVEÞI NEVOIE PENTRU PREZENTARE:
 Videoproiector
 Calculator
 Flip-chart
RESURSELE PROIECTULUI
 RESURSE UMANE:
 Coordonatori: director, prof. Martin Simona, Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan", inspector școlar, inst. Violeta Taichiș, I.S.J. Bihor, drd. Virginia Tiurbe, C.C.D. Bihor, prof. Teodora Popa, inst. Tifor Georgeta, inst. Susan Aurelia, inst. Maria Duma (de la Lic. Ped. „Iosif  Vulcan”) 
 Coordonatori științifici: conf. univ. dr. Corneliu Crăciun, lect. univ.dr. Cecilia Sas, lect. univ. dr. Florin Cioban, lect. univ. drd. Karla Peter Barth, asist. univ. drd. Denisa Boroș
 La simpozion sunt invitate să participe și cadre didactice de la școli partenere din Ungaria. (Geta T. & Maria D.)

 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 09:31:57 Ora de vară a Europei de Est