Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Zece proiecte de educație antreprenorială vor fi implementate în nouă universități din țară

Cu sprijinul Romanian-American Foundation

Zece proiecte de educație antreprenorială vor fi implementate în nouă universități din țară

La a patra ediție a sesiunii de mini-granturi pentru proiecte de educație antreprenorială, derulată de Junior Achievement România, prin programul JA Universitatea Antreprenorială și susținută de Romanian-American Foundation, vor beneficia de oportunități de învățare practică în antreprenoriat profesorii și studenții din nouă universități.

În perioada iunie-noiembrie 2022, 10 proiecte selectate se vor desfășura în următoarele instituții de învățământ din țară: Universitatea Vasile Alecsandri Bacău, Universitatea Politehnica București, Universitatea Româno-Americană București, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Universitatea Ovidius Constanța, Universitatea Dunărea de Jos Galați, Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie Grigorie Popa Iași și Universitatea Gheorghe Asachi din Iași.
Anul acesta, proiectele selectate vizează diferite activități, implicând atât studenți, cât și profesori și consultanți voluntari din comunitatea de afaceri: traininguri și workshop-uri pe teme de antreprenoriat și teme conexe (design thinking, business model canvas, marketing, vânzări, inovație, tehnologie, finanțe, pitch, transfer tehnologic etc.), cursuri și resurse practice de antreprenoriat adaptate specializărilor la care învață studenții, competiții de planuri de afaceri/pilot de business și mentorat pentru start-up-uri create de studenți, sesiuni cu antreprenori de succes, componente de evaluare a abilităților antreprenoriale și de carieră ale studenților.
De-a lungul ultimelor trei ediții ale sesiunii de mini-granturi (2019-2021), peste 3.500 de studenți din 16 universități au participat la cele 34 de proiecte susținute de Romanian-American Foundation.
Componenta de mini-granturi a fost an de an apreciată de universități, profesori și studenți, pentru că oferă posibilitatea de a crea conexiuni mai strânse între comunitatea academică și mediul de afaceri local. În plus, a reprezentat un element-cheie pentru deblocarea potențialului antreprenorial al universităților participante și a contribuit la schimbarea mentalității profesorilor și studenților față de valoarea și utilitatea abordărilor de tip antreprenorial.
„Proiectul Entrepreneurship in UPB a fost oportunitatea necesară oferită studenților de a-şi completa pregătirea didactică academică cu un curs practic, în cadrul căruia au cunoscut şi au interacționat direct cu întreprinzători şi manageri de succes din comunitatea de afaceri. Prezentările invitaților au fost foarte apreciate de către studenți - care au aflat povestea unor afaceri de succes şi au avut ocazia să pună întrebări şi să afle de la sursă răspunsuri la problemele care îi preocupă. Atât feedback-ul studenților, cât și cel al invitaților au fost pozitive, ceea ce ne încurajează să dezvoltăm și alte proiecte similare în viitor" - cadru didactic responsabil implementare proiect cu mini-grant, ediția 2021, Universitatea Politehnica București.
În anul academic 2021-2022, din 25 de universități, peste 60 de profesori și 4.500 de studenți au fost implicați activ și în cadrul componentei didactice a programului J.A. Universitatea Antreprenorială, în diferite activități educaționale organizate prin programul J.A. Start-Up și Incubatorul BizzFactoryTM (cu posibilitatea de practică antreprenorială), având acces gratuit la materiale și resurse educaționale pe platforma LMS J.A. InspireTM și prin sesiuni online de pregătire pentru profesori și studenți, în domeniul antreprenoriatului și pe teme conexe, sesiuni cu studii de caz și exemple de bună practică.
După finala națională a competiției europene J.A. Company of the Year, organizată la finalul lunii mai, unde cele mai active echipe de studenți și-au prezentat în fața juriului start-up-urile, a fost selectată și premiată echipa SignText, de la Universitatea Politehnica București, care va reprezenta România la evenimentul european Gen-E 2022, cu un prototip de aplicație mobilă pentru convertirea limbajului mimico-gestual în limbaj text și audio, soluție tehnologică care vine în sprijinul comunității hipoacuzice.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:04:45 Ora de vară a Europei de Est