Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Noi experiențe în cadrul proiectului Erasmus+ „ Let’s go IT: Pregătire internațională pentru o carieră mai bună”

De la Colegiul Național „Octavian Goga” Marghita

Noi experiențe în cadrul proiectului Erasmus+ „ Let’s go IT: Pregătire internațională pentru o carieră mai bună”

În perioada 8-22 mai 2022, s-a desfășurat a doua mobilitate în cadrul proiectului „Let's go IT: Pregătire internațională pentru o carieră mai bună", un proiect de mobilități pentru formare profesională VET.

În cadrul acestei mobilități, 16 elevi din clasa a XI-a A, profilul matematică-informatică, s-au deplasat, de data aceasta într-o locație nouă, în Paphos, Cipru, fiind însoțiți de doi profesori: Coras Zenovia Mirela, Bențe Ioana Corina și un monitor, Sarca Simona Adriana.
Implementat de o echipă de cadre didactice implicate în dezvoltarea copiilor și crearea de noi oportunități de învățare, proiectul are ca obiective:
-achiziționarea de competențe, cunoștințe și abilități în domeniul informatic, aplicând cel puțin trei metode de rezolvare a problemelor, în medii reale, conectate cu cele mai noi tendințe în domeniu;
 -dezvoltarea abilităților de lucru în echipă însușindu-și un comportament specific locului de muncă, respectând regulile stabilite, în vederea unei tranziții facile pe piața muncii;
-dezvoltarea de abilități sociale, civice, interculturale și lingvistice specifice unui cetățean european, interacționând cu mediul țărilor gazdă, iar la nivelul instituției:
- crearea de parteneriate școlare europene, contactând firme din străinătate, în vederea depunerii unor noi proiecte europene pentru îmbunătățirea calității actului educațional și adaptarea pregătirii elevilor la cerințele pieței muncii și a domeniului IT.
    Obiectivele au fost atinse cu succes prin intermediul activităților care au avut la bază metode de educație non-formală precum: dezbateri, prezentări, discuții libere, lucrul în echipă, seri interculturale etc.
În decursul celor două săptămâni, elevii au avut parte atât de experiențe practice în domeniul IT, cât și de experiențe culturale. În această perioadă, ei au dobândit experiențe la locul de muncă, deoarece au beneficiat de oportunitatea de a lucra cu echipamente tehnice adecvate, cu cele mai performante componente hardware și software și au avut posibilitatea să intre în contact cu specialiști din domeniul IT, experiențe care le vor permite dezvoltarea de competențe practice și familiarizarea cu mediul IT european prin intermediul firmelor de specialitate.
Cunoștințele teoretice acumulate de către elevi pe băncile școlii sunt diminuate în absența practicii, a confruntării elevilor cu situații reale de viață. Dezvoltarea acestor competențe și abilități se poate face doar parțial în laboratorul de informatică, nefiind prevăzute ore de activități practice care să se desfășoare cu agenți economici de profil. Prin participarea la acest proiect comunitar, elevii au avut oportunitatea de a face transferul de la teorie la practică, într-un mediu real, în cadrul unor companii aflate pe piața muncii europene. Aceste competențe, odată dobândite, vor contribui la dezvoltarea de aptitudini care vor facilita accesul elevilor atât pe piața muncii, cât și spre forme superioare de studiu, în funcție de alegerile fiecăruia. Pentru o mai bună inserție pe piața muncii, tinerii au nevoie să lucreze într-un mediu real, în firme specializate de IT, cu profesioniști ale căror cunoștințe sunt la nivelul cerințelor actuale, luând astfel contact cu cele mai noi provocări din domeniu. Ei au nevoie să cunoască limbaje de programare actuale, să-și dezvolte dimensiunea aplicativă și creativă a muncii lor, să aibă inițiativă, să învețe să dezvolte o afacere, deci să posede și cunoștințe antreprenoriale.
Prin participarea la mobilitate, dincolo de dezvoltarea competențelor în IT, elevii și-au dezvoltat încrederea în sine, au învățat să se autogospodărească și să conviețuiască într-un mediu diferit de cel familial. Și-au dezvoltat abilitățile de comunicare și de relaționare cu elevi din alte țări. Participanții au avut posibilitatea de a-și folosi cunoștințele de limba engleză într-un context real, de a-și forma noi planuri de carieră prin continuarea studiilor la un nivel superior.
Consider că derularea proiectului Erasmus+  « Let's go IT: Pregătire internațională pentru o carieră mai bună» aduce o contribuţie importantă pentru dezvoltarea dimensiunii europene în şcoala noastră şi pentru pregătirea elevilor noștri pentru a deveni cetățeni activi. Prin intermediul acestui proiect, elevii au deja o primă experiență de lucru într-un mediu real, acest lucru putând duce la găsirea unui loc de muncă mult mai ușor sau chiar la luarea deciziei de a deveni ei înșiși proprietari ai unor firme, creând la rândul lor locuri de muncă. Așadar, beneficiile participării la un proiect de mobilitate Erasmus+ sunt nelimitate, efectele resimțindu-se atât direct, de către elevi, cât și pe termen lung, de comunitatea locală.
Iată cateva impresii ale tinerilor elevi, în urma experienței din Paphos, Cipru
,,Proiectul acesta Erasmus+ a fost una dintre cele mai frumoase experiențe din viața mea și dacă s-ar putea aș repeta această experiență oricând. Am învățat multe lucruri noi în domeniul IT care îmi vor fi de folos pe viitor având în vedere că vreau să mă angajez în acest domeniu. Pe lângă asta m-am și distrat bine cu colegii pe care i-am cunoscut mai bine și am vizitat o regiune foarte frumoasă la Marea Mediterană într-o țară superbă, Cipru" (Chira Cosmin).
,,Perioada de două săptămâni petrecută în orașul Paphos din Cipru în cadrul proiectului Erasmus+ ,,Let's go IT" a reprezentat pentru mine o experiență de neuitat în care am învățat multe lucruri noi și mi-am făcut multe amintiri. Am avut ocazia să învăț programare avansată sub îndrumarea mentorului nostru domnul Lazaros Lazarou, care a dat dovada de seriozitate și dedicare. De asemenea, am avut ocazia să particip la diferite excursii și evenimente culturale. Consider că prin acest proiect mi-am dezvoltat atât abilitățile de programare cât și cele de comunicare" (Mărcuș Alex).
,,Pentru mine, acest proiect a reprezentat o experiență unică ce ne-a ajutat să ne dezvoltăm atât pe plan profesional cât și personal, datorită locurilor vizitate și prin interacțiunea cu localnicii. De asemenea, în urma activităților practice efectuate, am dobândit o multitudine de informații" (Albu Cristian).
,,Mi-am pierdut toată încrederea că vom merge în Cipru când ni s-a amânat proiectul din octombrie până în mai, datorită pandemiei, dar a fost o adevărată experiență să mă văd pe insulă. Aș recomanda oricui să se alăture unui astfel de proiect. Absorbirea unei culturi străine de cea de acasă, ,,culture shock-ul", învățarea unor noi moduri de a trăi, contextul acestor popoare și istoria formării lor sunt experiențe de neuitat. Când te afli pe tărâmuri străine, din fiecare colțișor curge istoria și personalitatea locului. E scos din poveste" (Lazăr Cătălin).
,,Sunt fericită că am avut ocazia să particip la acest proiect care mi-a oferit nenumărate experiențe de neuitat, unde mi s-a demonstrat că învățatul are și părți distractive, unde am întâlnit oameni noi, și în care am creat legături strânse cu colegii mei. Și mai presus de atât, am colecționat multe amintiri frumoase la care sunt sigură că mă voi gândi cu drag. Sunt foarte mulțumită de tot ceea ce am experimentat în aceste două săptămâni și sunt nerăbdătoare să mai particip la astfel de proiecte" (Florea Patricia).
,,Pentru mine, experiența trăită în cadrul proiectului Erasmus+ a reprezentat o ocazie unică de a mă dezvolta atât pe plan cultural și personal, cât și profesional. Pe lângă abilitățile dobândite în domeniul programării în C++ am reușit să-mi dezvolt și abilitățile lingvistice, dar și de adaptare într-un mediu nou" (Gabriel Mărcuț).
,,Acest proiect a fost unul de neuitat. Aș da oricând timpul înapoi ca să repet această experiență. Aici am învățat lucruri noi în IT dar am petrecut și un timp deosebit cu colegii mei învățând să trăim și să ne distram împreună" (Mal Mark).
,,Pot spune că această experiență a fost impresionantă. Am învățat multe lucruri atât legat de Informatică cât și despre cultura Pafosului și a Ciprului. Alături de colegii mei și de doamnele profesoare care au organizat acest proiect, am creat multe amintiri și momente de neuitat. Vă mărturisesc că merită să vă alăturați mobilităților Erasmus atunci când va veni timpul, pentru că este de neratat" (Arba Sara).
,,Sunt nespus de fericită că am avut oportunitatea de a face parte din proiectul Erasmus+ și consider că este o șansă unică în viață. Cu această ocazie, am văzut partea interesantă a învățatului, am vizitat locuri noi și am descoperit frumusețile Ciprului. Am cunoscut, de asemenea, persoane noi și am observat traiul oamenilor de pe insulă. Cipru este una dintre țările care trebuie vizitate cel puțin odată în viață și mă bucur că am avut ocazia să o vizitez alături de colegii și profesorii mei. Am acumulat multe amintiri frumoase de care îmi voi aminti cu drag, precum și multe cunoștințe noi în domeniul Informaticii" (Isăilă Cristina).
,,Experiența trăită în Cipru a fost una unică, o experiență pe care n-am s-o uit niciodată. Mi-a deschis ochii și m-a învățat să privesc lucrurile din mai multe perspective. Nu am nimic de reproșat. Mâncarea a fost bună, hotelul curat, oamenii deschiși. Singurul lucru care nu mi-a plăcut a fost perioada scurtă în care am stat acolo! Mi-ar fi plăcut să stăm mai mult" (Scurt Anamaria).
 ,,Acest proiect mi-a demonstrat că poți combina utilul cu plăcutul.  Aș repeta această experiență oricând, nu numai pentru ce am învățat acolo ci și pentru vizitele și peisajele pe care Paphosul ni le-a oferit. Am întâlnit oameni noi, cunoscând puțin din cultura lor. Pe lângă multitudinea de informații primite în domeniul C++ mi-am dezvoltat și abilitățile lingvistice. Mulțumim profesorilor pentru această ocazie unică pe care ne-au oferit-o" (Sorana Bențe).
Prof. Ioana Corina Bențe

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:22:02 Ora de vară a Europei de Est