Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 iunie 2022
Astăzi este ultima zi de școală dintr-un an școlar care plasează România în topul statelor europene la capitolul cele mai puține zile de cursuri.
Vacanța de vară care începe acum se va încheia pe 4 septembrie. Copiii vor începe următorul an școlar, 2022-2023, pe 5 septembrie 2022. O premieră a viitorului an școlar este dispariția semestrelor și a tezelor obligatorii. Concret, din 5 septembrie elevii vor reveni la școală pentru a urma cinci „module de învățare” (în loc de semestre) și cinci vacanțe. Paradoxal, deși toată dezbaterea inițiată de ministrul Cîmpeanu cu privire la modificarea organizării anului școlar a avut ca temei extinderea numărului de zile de școală, pentru ca elevii români să ajungă la media europeană, și anul viitor școlar va avea o durată tot de 36 de săptămâni, la fel de scurt ca cel actual în privința numărului de zile de școală, după cum a arătat Edupedu.ro într-o analiză.
Structura anului școlar 2022-2023, publicată în Monitorul Oficial, indică un an care începe mai devreme și se termină mai târziu, ceea ce ar sugera un an școlar mai lung, fie și în situația reorganizării, dar apar mai multe vacanțe ce împart anul în cinci module de școală, precum și perioade libere la care se adaugă sărbători legale.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Mobilitatea Erasmus în Izmir, Turcia

De la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir”

Mobilitatea Erasmus în Izmir, Turcia

Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" din Oradea este partener în proiectul ERASMUS+ KA229 „Environmental Awareness",cu numărul de referință 2019-1-IT02-KA229-062176_2, proiect de parteneriat strategic între școli din Italia, Turcia, Polonia şi Spania. Activitățile acestui proiect, care se derulează în perioada 2019-2022, urmăresc să ofere elevilor deprinderi care să îi înveţe importanţa protejării mediului înconjurător, precum şi mijloace şi tehnici de protejare a mediului.

În perioada 30.05-3.06. 2022, a avut loc întâlnirea transnațională de proiect. Școala gazdă a fost ,,Oguzhan Ozkaya Egitim Kurumlari", din localitatea Izmir, Turcia.
La această reuniune au participat, din partea Școlii Gimnaziale ,,Dimitrie Cantemir", Oradea, prof. Bărcan Florina Flavia, coordonatorul proiectului în școala noastră și membrii în echipa de proiect: prof. de limba maghiară, Balint Beata, director adjunct, prof. de limba engleză Sălăgean Anne-Mari, prof. Pece Daniela Georgeta și prof. de biologie Andrei Mihaela Ramona.
Agenda de lucru a acestei întâlniri a cuprins: în prima zi (30 mai), sosirea și întâmpinarea partenerilor de proiect la școală, unde oaspeții au avut ocazia să se întâlnească cu tradiții și obiceiuri specific turce. Participanții au cunoscut facilitățile școlii și cluburile școlare. A doua zi (31 mai), am vizitat localitatea Ephesus și Casa Fecioarei Maria. A treia zi (1 iunie), am fost implicați în work-shop-uri, în atelierele școlii gazdă. Tot în această zi, am asistat la prezentarea unor activități legate de mediu, desfășurate în școală, după care fiecare țară și-a prezentat materialele pregătite pe tema mobilității, intitulată ,,Reciclarea". A patra zi (2 iunie), a fost dedicată unei vizite în Kemeralti și o excursie într-un sat tradițional, unde s-au păstrat atât arhitectura cât și mâncarea tradițională. În cea de-a cincea zi (3 iunie), a avut loc evaluarea mobilității și festivitatea de înmânare a certificatelor.
Beneficiile mobilității
Prin participarea la această mobilitate au fost create condițiile unei viitoare excelente colaborări între instituțiile partenere. Au fost împărtășite practice educaționale europene de protejare a mediului. Ca rezultat al participării, profesorii au devenit mai motivați în derularea proiectului. Profesorii și-au îmbogățit cunoștințele referitoare la alte sisteme de învățământ, au devenit mai încrezători în ei înșiși privind comunicarea în limba engleză și și-au îmbogățit competențele în organizarea unor evenimente internaționale. A fost o experiență inedită și de impact. Prin participarea la această întâlnire transnațională s-a reușit a se pune bazele unui plan al proiectului pentru următoarele mobilități.
Prof. Andrei Mihaela Ramona
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Mobilitatea Erasmus în Izmir, Turcia.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

joi, 30 iunie 2022