Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Excursie virtuală prin Uniunea Europeană”

Ieri, la Universitatea din Oradea

„Excursie virtuală prin Uniunea Europeană”

Elevii clasei a III-a A de la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir” din Oradea s-au aflat, ieri (miercuri, 6 mai 2009), în amfiteatrul „Nicolae Iorga” al Facultății de Istorie, Geografie și Relații Internaționale din cadrul Universității orădene.

 Pentru mai bine de o oră, ei au devenit ... studenți, stând alături de studenții anului III, de la specializarea Relații Internaționale și Studii Europene, împreună cu care au făcut o excursie virtuală prin Uniunea Europeană, în cadrul proiectului „Dincolo de curriculum” (proiect lansat de Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea).
 „Prin această „incursiune”, se dorește marcarea Ziua Europei (și aniversarea a 59 ani de la discursul lui Robert Schuman, ministrul de externe al Franței, rostit la 9 mai 1950, la aderarea statelor membre ale Comunității Europene a Cărbunelui și Oțelului), un prilej de îmbogățire și consolidare a cunoștințelor elevilor mei despre Uniunea Europeană”, după cum ne-a declarat inst. Simona Lucaciu.
 Gazdele reuniunii au fost profesori din cadrul catedrei de Studii Europene și Relații Internaționale, profesori ai Facultății de Istorie, Geografie și Relații Internaționale, lector univ. dr. Mircea Brie, șeful catedrei de Studii Europene și Relații Internaționale și asist. univ. Adrian Popoviciu, moderatorul acțiunii. Înainte de „survolare”, elevii și studenții au fost felicitați de prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu (prorector al Universității) pentru ingenioasa idee de a călători (virtual) prin Uniunea Europeană, în preajma zilei Europei.
 După un intro în power point, elevii și studenții au poposit în fiecare din cele 27 de state ale U.E. pe baza portofoliilor pregătite de fiecare membru al echipajului. (Ov. D. )
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Excursie virtuală prin Uniunea Europeană”.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:32:44 Ora standard a Europei de Est