Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rata de promovare în a doua sesiune a examenului de BAC, în județul Bihor, este de 73,65 %

Înainte de contestații

Rata de promovare în a doua sesiune a examenului de BAC, în județul Bihor, este de 73,65 %

Rezultatele (înainte de contestații) obținute de absolvenții studiilor liceale la probele scrise ale examenului național de Bacalaureat (sesiunea iunie - iulie 2022) au fost afișate astăzi, 27 iunie 2022, în centrele de examen și pe site-ul dedicat.

În județul Bihor, din cei 3.595 de candidați înscriși pentru această sesiune, s-au prezentat 3.495, respectiv 97,21%.
În județul Bihor, rata de promovare (absolvenți din promoția curentă și din promoțiile anterioare), înregistrată înainte de contestații este de 73,65 %.
Astfel, din totalul celor 3.495 de candidați prezenți, au promovat 2.574, adică 73,65 % (2.467 - promoția curentă, respectiv 78,47% și 107 - promoțiile anterioare, adică 30,48%).
Doi candidați, de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea, respectiv Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu", au obținut media 10.
Din numărul total al celor reușiți pe tranșe de medii situația este următoarea: 623 de candidați au obținut medii între 9-9,99, 808 candidați au obținut medii între 8-8,99, 642 de candidați între 7-7,99, medii între 6-6,99 obținând un număr de 499 de candidați
Precizăm că procentul de promovare se calculează din totalul candidaților prezenți, incluzând în această categorie și candidații eliminați.
În județul Bihor 3.595 de candidaţi s-au înscris în vederea susținerii probelor din prima sesiune (iunie-iulie) a examenului național de Bacalaureat 2022, începând de luni, 20 iunie 2022. Din totalul celor înscrişi, 3.180 au provenit din promoţia 2021-2022, iar 415 din promoţiile anterioare. O sută de elevi nu s-au prezentat, iar un candidat a fost eliminat.
Etapa de înscriere a avut loc în perioada 23 - 27 mai 2022, iar echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale în perioada 8-16 iunie 2022.
Probele scrise s-au desfășurat în 13 centre de examen: Colegiul Economic ,,Partenie Cosma" Oradea, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea, Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" Oradea,  Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, Liceul de Arte Oradea, Liceul Teologic Romano-Catolic ,,Szent Laszlo" Oradea, Liceul Teoretic ,,Petofi Sandor" Săcueni, Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei, Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita, Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd, Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta, Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș, iar pentru evaluarea lucrărilor s-au organizat trei centre zonale de evaluare.
Primele rezultate de la probele scrise s-au afișat azi, 27 iunie 2022, iar contestațiille se vor depune tot în această zi în intervalul orar 12,00 - 18,00.
În perioada 28 - 30 iunie 2022 se vor rezolva contestațiile.
Rezultatele elevilor sunt publicate prin anonimizarea numelui și a prenumelui, în conformitate cu prevederile specifice în vigoare (Regulamentul general privind protecția datelor - RGPD).
Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic inclusiv o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale se vor afișa pe data de 1 iulie 2022.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 22:18:03 Ora de vară a Europei de Est