Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”

Conferință de diseminare

Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”

Marți, 28 iunie 2022, Școala Gimnazială Nr. 11 a organizat Conferința de diseminare a proiectului Erasmus+ „CROSSOVER", Promoting School Success through Sport, Ref. 2019-1-PT01-KA201-060900, 2019-2022 (Promovarea succesului școlar prin activități sportive).

Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de trei ani, timp în care cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale Nr. 11 au desfășurat activități în cadrul unui parteneriat strategic la nivel internațional, cu școli și instituții din Portugalia, Italia, Cipru și Turcia.
Misiunea acestui proiect este de a promova succesul școlar și incluziunea prin reducerea ratei de abandon școlar, având ca strategie furnizarea unui program inovativ de activități pentru elevi, bazat pe principiile cumulate ale sportului, psihologiei și ale științelor educației, adaptat la diferite realități europene și aplicabil în contexte ale educației formale și/sau nonformale. Printre finalitățile acestuia se numără utilizarea activității fizice și a sportului ca instrumente de dezvoltare a  competențelor personale, sociale și de învățare (stima de sine, autocontrolul, angajamentul școlar).
În cadrul întâlnirii la care au participat în calitate de specialiști ai comunității educaționale, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Bihor, ai Universității din Oradea și ai unor instituții școlare din județ, echipa de proiect a prezentat invitaților cadrul general al proiectului și activitățile realizate pe parcursul celor trei ani.
Cuvântul de deschidere a fost rostit de doamna director profesor Șaitoș Alina-Loredana, care a întâmpinat invitații și a prezentat pe scurt proiectele Erasmus derulate de Școala Gimnazială Nr. 11. Doamna profesor Zoia Ciogu, membru în echipa de proiect, a pus în evidență în discursul dânsei plusvaloarea profesională pe care o aduce unui profesor participarea la proiectele europene. Doamna Ioana Sîrbu, profesor doctor în sociologie a prezentat aspecte teoretice ale proiectului, accentuând activitatea de cercetare cuprinsă în cadrul acestuia și procedura validării științifice a produsului final al proiectului: Programul „Crossover", care constituie un program de intervenție cu   activități practice pentru elevi de 12-14 ani. Doamna profesor Zaha Paula, în calitate de coordonator al proiectului, a prezentat aspecte din mobilitățile cadrelor didactice, care au participat, alături de elevi,la schimburi de experiență în Portugalia, Cipru și Italia. Doamna profesor Simuț Beatris a împărtășit impresii și recomandări din experiența practică din cadrul modulului pilot, în vederea aplicării activităților propuse la orele de educație fizică și dirigenție.
Doamna Dana Onița a împărtășit din perspectiva părinților elevilor implicați în activitățile proiectelor Erasmus+ și a remarcat importanța acestora pentru dezvoltarea personală și emoțională a fiecărui elev implicat în activități și mobilități, creșterea interesului pentru cunoașterea limbii engleze, a stimei de sine, a deschiderii către cunoașterea culturilor europene.
Întâlnirea a propus și o parte practică, interactivă, în care invitații au fost provocați să participe la o întrecere virtuală pe platforma kahoot.it, cu tematică sportivă și, de asemenea, să completeze un padlet pentru a oferi un feedback și a-și exprima impresiile despre activitățile prezentate.
Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a luat cuvântul domnul inspector Tiberiu Sîncelean, care a felicitat echipa de proiect și domnul inspector Alin Ștefănuț, care a apreciat astfel de demersuri și inițiative la nivel local.
Domnul profesor Radu Bitea, președinte al Asociației Județene de Fotbal Bihor, a apreciat munca organizatorilor și a îndemnat la continuarea activităților de implementare a proiectelor europene, ca o sursă de experiențe deosebite, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice, iar domnul profesor Șandra Mihai a remarcat importanța valențelor socio-emoționale, ca model de bună practică în cadrul activităților sportive.
În cele din urmă, întreaga activitate desfășurată la Școala Gimnazială Nr.11, prin prisma acestui proiect, a reprezentat un punct de reper în activitățile de conștientizare a importanței activităților sportive pentru promovarea succesului școlar.
Paula Zaha
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:19 Ora standard a Europei de Est