Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”

Conferință de diseminare

Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”

Marți, 28 iunie 2022, Școala Gimnazială Nr. 11 a organizat Conferința de diseminare a proiectului Erasmus+ „CROSSOVER", Promoting School Success through Sport, Ref. 2019-1-PT01-KA201-060900, 2019-2022 (Promovarea succesului școlar prin activități sportive).

Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de trei ani, timp în care cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale Nr. 11 au desfășurat activități în cadrul unui parteneriat strategic la nivel internațional, cu școli și instituții din Portugalia, Italia, Cipru și Turcia.
Misiunea acestui proiect este de a promova succesul școlar și incluziunea prin reducerea ratei de abandon școlar, având ca strategie furnizarea unui program inovativ de activități pentru elevi, bazat pe principiile cumulate ale sportului, psihologiei și ale științelor educației, adaptat la diferite realități europene și aplicabil în contexte ale educației formale și/sau nonformale. Printre finalitățile acestuia se numără utilizarea activității fizice și a sportului ca instrumente de dezvoltare a  competențelor personale, sociale și de învățare (stima de sine, autocontrolul, angajamentul școlar).
În cadrul întâlnirii la care au participat în calitate de specialiști ai comunității educaționale, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Bihor, ai Universității din Oradea și ai unor instituții școlare din județ, echipa de proiect a prezentat invitaților cadrul general al proiectului și activitățile realizate pe parcursul celor trei ani.
Cuvântul de deschidere a fost rostit de doamna director profesor Șaitoș Alina-Loredana, care a întâmpinat invitații și a prezentat pe scurt proiectele Erasmus derulate de Școala Gimnazială Nr. 11. Doamna profesor Zoia Ciogu, membru în echipa de proiect, a pus în evidență în discursul dânsei plusvaloarea profesională pe care o aduce unui profesor participarea la proiectele europene. Doamna Ioana Sîrbu, profesor doctor în sociologie a prezentat aspecte teoretice ale proiectului, accentuând activitatea de cercetare cuprinsă în cadrul acestuia și procedura validării științifice a produsului final al proiectului: Programul „Crossover", care constituie un program de intervenție cu   activități practice pentru elevi de 12-14 ani. Doamna profesor Zaha Paula, în calitate de coordonator al proiectului, a prezentat aspecte din mobilitățile cadrelor didactice, care au participat, alături de elevi,la schimburi de experiență în Portugalia, Cipru și Italia. Doamna profesor Simuț Beatris a împărtășit impresii și recomandări din experiența practică din cadrul modulului pilot, în vederea aplicării activităților propuse la orele de educație fizică și dirigenție.
Doamna Dana Onița a împărtășit din perspectiva părinților elevilor implicați în activitățile proiectelor Erasmus+ și a remarcat importanța acestora pentru dezvoltarea personală și emoțională a fiecărui elev implicat în activități și mobilități, creșterea interesului pentru cunoașterea limbii engleze, a stimei de sine, a deschiderii către cunoașterea culturilor europene.
Întâlnirea a propus și o parte practică, interactivă, în care invitații au fost provocați să participe la o întrecere virtuală pe platforma kahoot.it, cu tematică sportivă și, de asemenea, să completeze un padlet pentru a oferi un feedback și a-și exprima impresiile despre activitățile prezentate.
Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a luat cuvântul domnul inspector Tiberiu Sîncelean, care a felicitat echipa de proiect și domnul inspector Alin Ștefănuț, care a apreciat astfel de demersuri și inițiative la nivel local.
Domnul profesor Radu Bitea, președinte al Asociației Județene de Fotbal Bihor, a apreciat munca organizatorilor și a îndemnat la continuarea activităților de implementare a proiectelor europene, ca o sursă de experiențe deosebite, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice, iar domnul profesor Șandra Mihai a remarcat importanța valențelor socio-emoționale, ca model de bună practică în cadrul activităților sportive.
În cele din urmă, întreaga activitate desfășurată la Școala Gimnazială Nr.11, prin prisma acestui proiect, a reprezentat un punct de reper în activitățile de conștientizare a importanței activităților sportive pentru promovarea succesului școlar.
Paula Zaha
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus ,,Promovarea succesului școlar prin activități sportive”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:42:32 Ora de vară a Europei de Est