Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Crescând împreună, construind viitorul societății împreună”

IceRoGer- ultimul capitol

,,Crescând împreună, construind viitorul societății împreună”

Familia IceRoGer (n.r. eng. Islanda, România, Germania) s-a întâlnit în ultima parte a proiectului Erasmus „Growing up together - building future society together" (trad. en. Crescând împreună, construind viitorul societății împreună) în Oradea, în perioada 20.06-27.06 2022.

Uniunea Femeilor Bihor, împreună cu cele două organizații străine, Municipality of Hafnarffjordur (Islanda) și Evangelische Kirchengemeinde zu Staaken (Germania) au încheiat ciclul de schimburi de experiențe în orașul de pe Criș. Proiectul a început în luna februarie a anului 2020 în Islanda, dar, din cauza pandemiei de Covid, proiectul a luat o pauză pentru ca anul acesta (2022) să se desfășoare cele două etape rămase, și anume organizarea proiectului în Berlin, Germania și în Oradea, România. În cadrul celor trei schimburi de experiențe, echipele formate în total din aproximativ 45 de tineri cu vârsta cuprinsă între 15 și 30 de ani au abordat trei mari teme de actualitate în societatea cotidiană: poziția tineretului în societatea de azi, egalitatea de șanse și sustenabilitatea. Tinerii își doresc ca vocea lor să fie auzită atât la nivel local, cât și european, iar asta i-a ambiționat ca în toate întâlnirile la care au participat să adune cele mai bune idei pe care să le adapteze cerințelor fiecărei țări și pe care doresc să le transmită mai departe autorităților naționale și comisiilor de specialitate din Consiliul Europei. Proiectul a fost coordonat de către președinta organizației Hajnalka - Annamaria Georgies, împreună cu noul coordonator al departamentului de tineret, Darius-Mihai Șomolan, profesor de matematică la Școala Gimnazială Nr.1 Balc, arbitru de tenis FRT și membru al organizației UFB din anul 2016. Participanții din partea României au fost: Dóra-Adél Fazekas, Teodora Gherdan, Anamaria Pantea, Victor - Antonio Georgies, Mihai-Călin Laza, Vanessa-Zlatka Pribek, Sarah-Elissa Pázmány-Jianu, Laura Lascu, Daria Dohan, Ana - Maria Dohan, Bianca Feric, Erhard Szabo, Cezar-Cristian-Mihai Moisa, Mara Andreea Chira Cioflan, Tamas Szabo. În Oradea, proiectul a debutat miercuri, 22 iunie 2022, cu o activitate desfășurată în Sala Mare a Primăriei, cu prima temă și anume a Tineretului în Societatea de azi. La eveniment au participat viceprimarul Arina Moș, comisarul șef de poliție Ioana Indrieș, din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, Miorița Săteanu, fondatorul Uniunii Femeilor Bihor Oradea, cea care a condus „destinele" organizației timp de 23 de ani și cetățean de onoare al municipiului Oradea, conf. univ. dr. Claudia Timofte, de la Facultatea de Drept din Oradea, doamna Ana Tărău, președinta Comisiei Județene în domeniul egalității de șanse între femei și bărbați din județul Bihor, precum și preotul Mihai Vătămănelu, vicarul general al Episcopiei Greco-Catolice de Oradea. În cadrul acestei întâlniri, invitații au asigurat tinerii de toată susținerea în ceea ce doresc să facă în viitor și au prezentat idei de proiecte axate pe tineret și menite să contribuie la dezvoltarea personală a acestora. În aceeași zi, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai", tinerii au dezbătut proiectele prezentate și au găsit moduri prin care se pot implementa în comunitățile din care provin. Pentru egalitatea de șanse, tinerii au organizat un workshop coordonat de cei din delegația Islandei care s-a axat pe comunicarea nonverbală, metodă care i-a ajutat pe tineri să își găsească mai ușor locul în societate și să se descopere. În schimb, sustenabilitatea a fost abordată atât întreaga săptămână prin acțiuni de colectare selectivă și metode de reducere a risipei resurselor de care dispunem pentru a proteja mediul înconjurător, cât și printr-o vizită la Vadu Crișului la atelierul de olărit, Ceramică Albă - Vadu Crișului. Prin conectarea cu natura au reușit să înțeleagă la un mod mai profund ce înseamnă protejarea naturii și cum putem reutiliza ce avem deja în sistem. Nu au lipsit nici activitățile de divertisment și recreere. Oaspeții s-au bucurat de plimbări în Băile Felix, la craterul de la Betfia și o excursie la Vadu Crișului, unde au avut ocazia de a parcurge un traseu montan prin Defileul Crișului Repede până la Peștera Vadu Crișului loc în care au vizitat bogățiile carstice ale județului și cascada de lângă peșteră și s-au bucurat de o baie în apele Crișului. Ultima zi a fost dedicată descoperirii orașului nostru printr-un treasure-hunt care i-a purtat, pornind de la complexul Baroc, prin punctele de reper ale orașului Art Nouveau, aventura încheindu-se cu o vizită în Turnul Primăriei și un moment de relaxare în Parcul 1 Decembrie, participanții având sarcina și de a interacționa cu orădenii. Printr-un workshop dedicat concluziilor și evaluărilor atât vizitei în Oradea, cât și întregului proiect, participanții au fost extrem de încântați de întreaga experiență, au afirmat faptul că au avut parte de experiențe unice, șanse importante de dezvoltare personală și interacțiunea cu o multitudine de culturi, dar cel mai important, faptul că am reușit să formăm o familie. Totodată, au ținut să menționeze faptul că unele concepte negative pe care le aveau față de România s-au schimbat radical și cu siguranță doresc să se întoarcă în Oradea. Reușita acestui proiect se datorează, în primul rând finanțării Uniunii Europene prin programul Erasmus+, dar și partenerilor, cărora dorim să le mulțumim de tot ajutorul acordat și buna colaborare: Primăria Municipiului Oradea, Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai", Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Facultatea de Drept Oradea, Episcopia Greco - Catolică, Liceul Teologic Greco - Catolic „Iuliu Maniu", Muzeul Țării Crișurilor, Ceramică Albă - Vadu Crișului, Profi Rent a Car, Hotel Gala, La mama Nuți, Hanul cu Noroc, Bianco Milano Oradea, Street Coffee Roasters, Europe Direct Oradea și altor colaboratori de încredere.
Darius Șomolan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Crescând împreună, construind viitorul societății împreună”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:59:43 Ora de vară a Europei de Est