Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecții de ABCdar Verde pentru elevi din 14 localități

În cadrul proiectului dezvoltat de Junior Achievement România și Holcim România

Lecții de ABCdar Verde pentru elevi din 14 localități

Holcim România și Junior Achievement (J.A.) România au derulat a doua ediție a proiectului de educare a comportamentelor responsabile față de mediu, ABCdar Verde.

Peste 600 de elevi de gimnaziu din 14 localități au fost încurajați să conștientizeze rolul pe care îl au în protejarea mediului.
Din 2015 și până în prezent, aproximativ 5.000 de elevi de școală primară și gimnaziu au participat la activitățile learning by doing dezvoltate în cadrul acestui parteneriat.
Junior Achievement (J.A.) România și Holcim România au derulat, în perioada octombrie 2021-iunie 2022, a doua ediție a proiectului ABCdar Verde, dedicat educării comportamentelor responsabile față de mediu. La acesta au participat 647 de elevi cu vârsta cuprinsă între 11 și 13 ani, din 19 școli[1] din județele Argeș, Bihor, Cluj, Dâmbovița, Mureș și Prahova.
Alături de profesori și voluntarii Holcim România, elevii au explorat resursele de mediu specifice zonelor în care locuiesc, tipurile de poluare și deșeuri frecvent întâlnite, precum și cauzele și efectele acestora. Ei au fost încurajați să identifice soluții pentru a reduce problemele de mediu și să acționeze responsabil pentru a transforma aceste soluții în acțiuni ce pot contribui la calitatea mediului și a vieții.
„Elevii au conștientizat importanța păstrării în stare bună a mediului înconjurător atât pentru ei, cât și pentru generațiile viitoare. Au realizat cât de multe lucruri pot reutiliza și transforma spre interesul lor și al familiei. Până și recipientul în care țin creta a fost confecționat dintr-o sticlă de balsam de rufe. Au început, de asemenea, să îndemne și părinții să facă economie acasă la apă, curent și gaze, și sunt mai atenți la modul în care sunt depozitate deșeurile în sat" - profesor, Școala Gimnazială Strejnicu, jud. Prahova.
Scopul proiectului ABCdar Verde este de a-i ajuta pe elevi să înțeleagă rolul important pe care fiecare tip de resursă îl are în activitățile cotidiene, dar și rolul pe care ei înșiși îl au în protejarea resurselor.
Elevii au apreciat activitățile acestui proiect datorită abordării practice, în care primează exemplele, studiile de caz și exercițiile: „Activitățile din acest proiect au făcut ca timpul petrecut la școală să fie mai interesant"- elev Câmpulung; „Mi-a plăcut că am învățat lucruri noi; activitățile au fost ușoare, recreative și nu mi-au luat mult timp"- elev, Turda; „Mi-a plăcut proiectul, deoarece am primit multe informații explicite și interesante" - elev Câmpulung.
Un rol important în desfășurarea proiectului l-au avut cei 31 de profesori și șapte voluntari Holcim România.
„Implicarea ca voluntar într-un astfel de proiect aduce o altă abordare, activități inedite, un impact mai mare al informației și extinderea orizontului de cunoaștere. A fost o experiență nouă și provocatoare din punct de vedere emoțional; am avut trac, dar am reușit să îl depășesc. Doamna profesoară mi-a oferit un sprijin foarte bun, ajutându-mă să comunic mai ușor cu copiii"- Sorina Maria Tatu, voluntar în cadrul Școlii Gimnaziale Corbii Mari, Dâmbovița.ABCdar Verde este a doua inițiativă educațională dezvoltată de Junior Achievement și Holcim. Din 2015 și până în prezent, aproximativ 5.000 de elevi de școală primară și gimnaziu au participat la activitățile learning by doing dezvoltate în cadrul acestui parteneriat.
Mihai Coman
 
[1]ARGEȘ: Școala Gimnazială Bădeni; Școala Gimnazială Petre Țuțea, Boteni; Școala Gimnazială Nanu Muscel, Câmpulung; Școala Gimnazială Oprea D. Iorgulescu, Câmpulung; Școala Gimnazială Theodor Aman, Câmpulung; Școala Gimnazială Cetățeni; Școala Gimnazială Nr. 1, Stoenești; Școala Gimnazială Valea Mare-Pravăț. BIHOR: Colegiul Tehnic Alexandru Roman, Aleșd; Liceul Teoretic Constantin Șerban, Aleșd; Școala Gimnazială Aștileu; Școala Gimnazială Hotar. CLUJ: Școala Gimnazială Andrei Șaguna, Turda; Școala Gimnazială Ioan Opriș, Turda; Școala Gimnazială Teodor Murășanu, Turda; Școala Gimnazială Tureni.DÂMBOVIȚA: Școala Gimnazială Corbii Mari. MUREȘ: Școala Gimnazială Chețani. PRAHOVA: Școala Gimnazială Strejnicu.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 09:34:29 Ora de vară a Europei de Est