Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Consumption is not to Consume Nature”! 2021-2-FR01-KA210-SCH-00049334

Despre Eco proiectul european

,,Consumption is not to Consume Nature”! 2021-2-FR01-KA210-SCH-00049334

În cadrul generosului program Erasmus +, trei școli europene din România, Franța și Turcia și-au propus să împărtășească din experiențele lor în derularea de eco proiecte și activități didactice cu subiecte diverse de mediu, menite să îmbunătățească gradul de conștientizare și nivelul de implicare a elevilor și părinților în aceste probleme contemporane importante ce privesc comunitățile din întreaga lume.

Astfel, în  perioada 1.03.2022 - 1.03.2024, echipele de proiect de la Școala Gimnazială ,,Winnie Academy" din Oradea și școlile partenere, Ecole primaire les Amandiers-Corbieres en Provence (din Franța) și Sehit Erhan Tastimur Ilkokulu -Adana (din Turcia) vor avea întâlniri de proiect, vor desfășura cel puțin trei mobilități pentru a identifica cele mai bune idei, ca exemple de bune practici, în trei chestiuni stringente ale planetei: consumul inteligent de energie (Franța), consumul inteligent de alimente (Turcia) și gestionarea inteligentă a deșeurilor (România).
În realizarea scopului proiectului, partenerii și-au fixat cinci obiective comune: sensibilizarea elevilor și părinților, a comunității, în genere, cu privire la resursele energetice și consumul inteligent al acestora, realizarea efectelor consumului iresponsabil de alimente asupra sănătății și mediului și promovarea comportamentelor responsabile, grijă față de mediu și promovarea principiilor reciclării, schimbarea atitudinii pentru adoptarea unui comportament adecvat și sporirea responsabilității sociale și nu în ultimul rând, obiectivul care privește, în egală măsură, cei trei factori ai schimbării de comportament, elevii, profesorii și părinții, eficiență și calitate în schimburile interculturale derulate.
Antonia Pricop
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Consumption is not to Consume Nature”! 2021-2-FR01-KA210-SCH-00049334.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:51 Ora standard a Europei de Est