Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre Admiterea la Universitatea ,,Agora” în anul universitar 2022 -2023

Potrivit site-ului Universitățíi ,,Agora”,

Despre Admiterea la Universitatea ,,Agora” în anul universitar 2022 -2023

Cadru normativ privind organizarea admiterii (a se vedea la documente UAO)

Reglementări interne privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere în cadrul UAO:
*Regulament privind organizarea admiterii de licență și master pentru anul universitar 2022-2023 (a se vedea la documente UAO - Reg. 48)
*Metodologia privind organizarea admiterii in ciclurile de studii universitare de licență și de master pentru anul universitar 2022-2023 la FSJA (a se vedea la documente UAO - Met. 14)
*Metodologia privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență și de master pentru anul universitar 2022-2023 la FSE (a se vedea la documente UAO - Met. 15)
*Procedura privind organizarea și desfășurarea admiterii în ciclul de studii universitare de licență pentru anul universitar 2022-2023 la FSJA (a se vedea la documente UAO - Proc. 37)...
 
Universitatea Agora este clasificată de EduRank.org astfel:
Locul 2 (din 4) în Oradea, Locul 38 (din 80) în România și în Top 30% în lume.
 
Universitatea Agora din municipiul Oradea, fondată în 2000, acreditată de ARACIS în 2010, înființată prin Legea 59/2012,  reacreditată de ARACIS în 2018, având calificativul ÎNCREDERE, face înscrieri la admiterea 2021 pentru facultățile:
1.Facultatea de Științe Economice (FSE),
2.Facultatea de Științe Juridice și Administrative (FSJA).
*UAO organizează concurs de admitere pentru ciclul de studii universitare de licenţă şi pentru ciclul de studii universitare de master, la forma de învățământ cu frecvență.
*Organizarea concursului de admitere pentru fiecare ciclu de studii universitare se poate desfăşura şi online.
 
Programe de studii universitare de licență 
 cf. H.G. 433/30.03.2022, publicată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 328 bis/4.IV.2022
Facultatea de Științe Juridice și Administrative
*Domeniul: Drept, Programul de studii: Drept  (4 ani, IF, 240 ECTS, 75 locuri)  
*Domeniul: Științe administrative, Programul de studii: Poliție locală (3 ani, IF, 180 ECTS, 80 locuri)  
Facultatea de Științe Economice
*Domeniul: Management, Programul de studii: Management (3 ani, IF, 180 ECTS, 50 locuri)  
*Domeniul: Contabilitate, Programul de studii: Contabilitate și informatică de gestiune (3 ani, IF, 180 ECTS, 100 locuri) 
 
Programe de studii universitare de master  
cf. H.G. 434/30.03.2022, publicată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 333 bis/5.IV.2022
 
Facultatea de Științe Juridice și Administrative,
*Domeniul Drept (50 locuri):
Științe penale și criminalistică  (1 an, IF, 60 ECTS) 
 
Facultatea de Științe Economice,
*Domeniul Management (50 locuri):
Managementul resurselor umane (2 ani, IF, 120 ECTS)
Managementul organizațiilor publice (2 ani, IF, 120 ECTS)
 
Documente necesare/utile la înscriere
1.FIȘA INSCRIERE LA LICENȚĂ/MASTERAT: ANEXA - FISA INSCRIERE UAO PDF
2.FIȘA INSCRIERE LA POSTUNIVERSITAR: ANEXA - FISA INSCRIERE UAO POSTUNIV PDF
3.CERERE TRANSFER CREDITE ECTS (FSE): ANEXA - CERERE+FISA TRANSFER CREDITE  ECTS FSE PDF
4.CERERE TRANSFER CREDITE ECTS (FSJA): ANEXA  -  CERERE+FISA TRANSFER CREDITE  ECTS FSJA PDF
 
Înscrieri online la concursul de admitere pentru anul universitar 2022 -2023
ÎNSCRIERI DE ACASĂ @ în 2 pași simpli
1.Descărcaţi şi completaţi cu atenţie fișa de înscriere la concursul de admitere şi o salvaţi în calculatorul dumneavoastră. 
- FIȘA INSCRIERE LA LICENȚĂ/MASTERAT:  ANEXA- FISA INSCRIERE UAO  PDF
- FIȘA INSCRIERE LA POSTUNIVERSITAR:  ANEXA- FISA INSCRIERE UAO POSTUNIV PDF
 2. Scanați și să transmiteţi prin e-mail, la adresa acte@univagora.ro, actele necesare înscrierii, fişa de înscriere completată, însoţite de copia ordinului de plată pentru taxa de înscriere. 
 
* Taxa de înscriere este de 100 RON. Plata se va face în contul Universităţii Agora, CUI 30060500, RO70 BFER 248 0000 10917 RO 01, TECHVENTURES BANK S.A. Oradea, cod SWIFT BFER
* Vă rugăm să verificaţi procesarea fişei dumneavoastră de înscriere. (solicitând o confirmare prin e-mail acte@univagora.ro sau telefonic 0259 427 398)
*Candidații care se înscriu online au obligația de a depune la dosarul de înscriere toate actele necesare înscrierii (în original și/sau copie, conform mențiunilor de pe site-ul universității), până cel târziu la data confirmării locului, conform calendarului de admitere...
Informaţii suplimentare: Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513, secretariat@univagora.ro
 
Acte necesare la dosarul de înscriere
1.Fișa de înscriere
2.Diploma de bacalaureat sau echivalentă (original, copia legalizata sau copia certificată "conform cu originalul" în baza prezentării actului în original). Pentru absolvenţii promoției curente este suficientă adeverinţa de absolvire;
3.Diploma de licență sau echivalentă și suplimentul la diplomă - pentru inscrierea la studii universitare de master (original, copia legalizata sau copia certificată "conform cu originalul" în baza prezentării actului în original). Pentru absolvenţii promoției curente este suficientă adeverinţa de absolvire; 
4.Certificatul de naştere (copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
5.Certificatul de căsătorie (dacă este cazul, pentru candidaţii care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei, copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
6.Actul de identitate (copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
7.Două fotografii 3/4;
8.Adeverinţă medicală (de la medicul de familie)
9.Dovada achitării taxei de înscriere;
10.Un dosar plic.
 
 CALENDARUL ADMITERII pentru anul universitar 2022 -2023
(1) Sesiunea I: 1 aprilie - 12 august 2022
1 aprilie - 29 iulie ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR
1 august  AFIŞAREA LISTELOR PROVIZORII DE ADMITERE
2 august  DEPUNEREA CONTESTAŢIILOR ŞI SOLUŢIONAREA ACESTORA
2 - 11 august  CONFIRMAREA LOCURILOR
12 august  AFIŞAREA LISTELOR DEFINITIVE DE ADMITERE
(2) Sesiunea a II-a: 1 septembrie - 29 septembrie 2022
1 septembrie -23 septembrie ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR
26 septembrie AFIŞAREA LISTELOR PROVIZORII DE ADMITERE
27 septembrie  DEPUNEREA CONTESTAŢIILOR ŞI SOLUŢIONAREA ACESTORA
27-28 septembrie CONFIRMAREA LOCURILOR
29 septembrie  AFIŞAREA LISTELOR DEFINITIVE DE ADMITERE...
Mai multe detalii găsiți pe site-ul Universității Agora
http://univagora.ro/studenti/admitere-2022-2023/

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:16:43 Ora de vară a Europei de Est