Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Despre Admiterea la Universitatea ,,Agora” în anul universitar 2022 -2023

Potrivit site-ului Universitățíi ,,Agora”,

Despre Admiterea la Universitatea ,,Agora” în anul universitar 2022 -2023

Cadru normativ privind organizarea admiterii (a se vedea la documente UAO)

Reglementări interne privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere în cadrul UAO:
*Regulament privind organizarea admiterii de licență și master pentru anul universitar 2022-2023 (a se vedea la documente UAO - Reg. 48)
*Metodologia privind organizarea admiterii in ciclurile de studii universitare de licență și de master pentru anul universitar 2022-2023 la FSJA (a se vedea la documente UAO - Met. 14)
*Metodologia privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență și de master pentru anul universitar 2022-2023 la FSE (a se vedea la documente UAO - Met. 15)
*Procedura privind organizarea și desfășurarea admiterii în ciclul de studii universitare de licență pentru anul universitar 2022-2023 la FSJA (a se vedea la documente UAO - Proc. 37)...
 
Universitatea Agora este clasificată de EduRank.org astfel:
Locul 2 (din 4) în Oradea, Locul 38 (din 80) în România și în Top 30% în lume.
 
Universitatea Agora din municipiul Oradea, fondată în 2000, acreditată de ARACIS în 2010, înființată prin Legea 59/2012,  reacreditată de ARACIS în 2018, având calificativul ÎNCREDERE, face înscrieri la admiterea 2021 pentru facultățile:
1.Facultatea de Științe Economice (FSE),
2.Facultatea de Științe Juridice și Administrative (FSJA).
*UAO organizează concurs de admitere pentru ciclul de studii universitare de licenţă şi pentru ciclul de studii universitare de master, la forma de învățământ cu frecvență.
*Organizarea concursului de admitere pentru fiecare ciclu de studii universitare se poate desfăşura şi online.
 
Programe de studii universitare de licență 
 cf. H.G. 433/30.03.2022, publicată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 328 bis/4.IV.2022
Facultatea de Științe Juridice și Administrative
*Domeniul: Drept, Programul de studii: Drept  (4 ani, IF, 240 ECTS, 75 locuri)  
*Domeniul: Științe administrative, Programul de studii: Poliție locală (3 ani, IF, 180 ECTS, 80 locuri)  
Facultatea de Științe Economice
*Domeniul: Management, Programul de studii: Management (3 ani, IF, 180 ECTS, 50 locuri)  
*Domeniul: Contabilitate, Programul de studii: Contabilitate și informatică de gestiune (3 ani, IF, 180 ECTS, 100 locuri) 
 
Programe de studii universitare de master  
cf. H.G. 434/30.03.2022, publicată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 333 bis/5.IV.2022
 
Facultatea de Științe Juridice și Administrative,
*Domeniul Drept (50 locuri):
Științe penale și criminalistică  (1 an, IF, 60 ECTS) 
 
Facultatea de Științe Economice,
*Domeniul Management (50 locuri):
Managementul resurselor umane (2 ani, IF, 120 ECTS)
Managementul organizațiilor publice (2 ani, IF, 120 ECTS)
 
Documente necesare/utile la înscriere
1.FIȘA INSCRIERE LA LICENȚĂ/MASTERAT: ANEXA - FISA INSCRIERE UAO PDF
2.FIȘA INSCRIERE LA POSTUNIVERSITAR: ANEXA - FISA INSCRIERE UAO POSTUNIV PDF
3.CERERE TRANSFER CREDITE ECTS (FSE): ANEXA - CERERE+FISA TRANSFER CREDITE  ECTS FSE PDF
4.CERERE TRANSFER CREDITE ECTS (FSJA): ANEXA  -  CERERE+FISA TRANSFER CREDITE  ECTS FSJA PDF
 
Înscrieri online la concursul de admitere pentru anul universitar 2022 -2023
ÎNSCRIERI DE ACASĂ @ în 2 pași simpli
1.Descărcaţi şi completaţi cu atenţie fișa de înscriere la concursul de admitere şi o salvaţi în calculatorul dumneavoastră. 
- FIȘA INSCRIERE LA LICENȚĂ/MASTERAT:  ANEXA- FISA INSCRIERE UAO  PDF
- FIȘA INSCRIERE LA POSTUNIVERSITAR:  ANEXA- FISA INSCRIERE UAO POSTUNIV PDF
 2. Scanați și să transmiteţi prin e-mail, la adresa acte@univagora.ro, actele necesare înscrierii, fişa de înscriere completată, însoţite de copia ordinului de plată pentru taxa de înscriere. 
 
* Taxa de înscriere este de 100 RON. Plata se va face în contul Universităţii Agora, CUI 30060500, RO70 BFER 248 0000 10917 RO 01, TECHVENTURES BANK S.A. Oradea, cod SWIFT BFER
* Vă rugăm să verificaţi procesarea fişei dumneavoastră de înscriere. (solicitând o confirmare prin e-mail acte@univagora.ro sau telefonic 0259 427 398)
*Candidații care se înscriu online au obligația de a depune la dosarul de înscriere toate actele necesare înscrierii (în original și/sau copie, conform mențiunilor de pe site-ul universității), până cel târziu la data confirmării locului, conform calendarului de admitere...
Informaţii suplimentare: Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513, secretariat@univagora.ro
 
Acte necesare la dosarul de înscriere
1.Fișa de înscriere
2.Diploma de bacalaureat sau echivalentă (original, copia legalizata sau copia certificată "conform cu originalul" în baza prezentării actului în original). Pentru absolvenţii promoției curente este suficientă adeverinţa de absolvire;
3.Diploma de licență sau echivalentă și suplimentul la diplomă - pentru inscrierea la studii universitare de master (original, copia legalizata sau copia certificată "conform cu originalul" în baza prezentării actului în original). Pentru absolvenţii promoției curente este suficientă adeverinţa de absolvire; 
4.Certificatul de naştere (copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
5.Certificatul de căsătorie (dacă este cazul, pentru candidaţii care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei, copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
6.Actul de identitate (copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
7.Două fotografii 3/4;
8.Adeverinţă medicală (de la medicul de familie)
9.Dovada achitării taxei de înscriere;
10.Un dosar plic.
 
 CALENDARUL ADMITERII pentru anul universitar 2022 -2023
(1) Sesiunea I: 1 aprilie - 12 august 2022
1 aprilie - 29 iulie ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR
1 august  AFIŞAREA LISTELOR PROVIZORII DE ADMITERE
2 august  DEPUNEREA CONTESTAŢIILOR ŞI SOLUŢIONAREA ACESTORA
2 - 11 august  CONFIRMAREA LOCURILOR
12 august  AFIŞAREA LISTELOR DEFINITIVE DE ADMITERE
(2) Sesiunea a II-a: 1 septembrie - 29 septembrie 2022
1 septembrie -23 septembrie ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR
26 septembrie AFIŞAREA LISTELOR PROVIZORII DE ADMITERE
27 septembrie  DEPUNEREA CONTESTAŢIILOR ŞI SOLUŢIONAREA ACESTORA
27-28 septembrie CONFIRMAREA LOCURILOR
29 septembrie  AFIŞAREA LISTELOR DEFINITIVE DE ADMITERE...
Mai multe detalii găsiți pe site-ul Universității Agora
http://univagora.ro/studenti/admitere-2022-2023/

Trimite email

vineri, 30 septembrie 2022