Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Despre Admiterea la Universitatea ,,Agora” în anul universitar 2022 -2023

Potrivit site-ului Universitățíi ,,Agora”,

Despre Admiterea la Universitatea ,,Agora” în anul universitar 2022 -2023

Cadru normativ privind organizarea admiterii (a se vedea la documente UAO)

Reglementări interne privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere în cadrul UAO:
*Regulament privind organizarea admiterii de licență și master pentru anul universitar 2022-2023 (a se vedea la documente UAO - Reg. 48)
*Metodologia privind organizarea admiterii in ciclurile de studii universitare de licență și de master pentru anul universitar 2022-2023 la FSJA (a se vedea la documente UAO - Met. 14)
*Metodologia privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență și de master pentru anul universitar 2022-2023 la FSE (a se vedea la documente UAO - Met. 15)
*Procedura privind organizarea și desfășurarea admiterii în ciclul de studii universitare de licență pentru anul universitar 2022-2023 la FSJA (a se vedea la documente UAO - Proc. 37)...
 
Universitatea Agora este clasificată de EduRank.org astfel:
Locul 2 (din 4) în Oradea, Locul 38 (din 80) în România și în Top 30% în lume.
 
Universitatea Agora din municipiul Oradea, fondată în 2000, acreditată de ARACIS în 2010, înființată prin Legea 59/2012,  reacreditată de ARACIS în 2018, având calificativul ÎNCREDERE, face înscrieri la admiterea 2021 pentru facultățile:
1.Facultatea de Științe Economice (FSE),
2.Facultatea de Științe Juridice și Administrative (FSJA).
*UAO organizează concurs de admitere pentru ciclul de studii universitare de licenţă şi pentru ciclul de studii universitare de master, la forma de învățământ cu frecvență.
*Organizarea concursului de admitere pentru fiecare ciclu de studii universitare se poate desfăşura şi online.
 
Programe de studii universitare de licență 
 cf. H.G. 433/30.03.2022, publicată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 328 bis/4.IV.2022
Facultatea de Științe Juridice și Administrative
*Domeniul: Drept, Programul de studii: Drept  (4 ani, IF, 240 ECTS, 75 locuri)  
*Domeniul: Științe administrative, Programul de studii: Poliție locală (3 ani, IF, 180 ECTS, 80 locuri)  
Facultatea de Științe Economice
*Domeniul: Management, Programul de studii: Management (3 ani, IF, 180 ECTS, 50 locuri)  
*Domeniul: Contabilitate, Programul de studii: Contabilitate și informatică de gestiune (3 ani, IF, 180 ECTS, 100 locuri) 
 
Programe de studii universitare de master  
cf. H.G. 434/30.03.2022, publicată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 333 bis/5.IV.2022
 
Facultatea de Științe Juridice și Administrative,
*Domeniul Drept (50 locuri):
Științe penale și criminalistică  (1 an, IF, 60 ECTS) 
 
Facultatea de Științe Economice,
*Domeniul Management (50 locuri):
Managementul resurselor umane (2 ani, IF, 120 ECTS)
Managementul organizațiilor publice (2 ani, IF, 120 ECTS)
 
Documente necesare/utile la înscriere
1.FIȘA INSCRIERE LA LICENȚĂ/MASTERAT: ANEXA - FISA INSCRIERE UAO PDF
2.FIȘA INSCRIERE LA POSTUNIVERSITAR: ANEXA - FISA INSCRIERE UAO POSTUNIV PDF
3.CERERE TRANSFER CREDITE ECTS (FSE): ANEXA - CERERE+FISA TRANSFER CREDITE  ECTS FSE PDF
4.CERERE TRANSFER CREDITE ECTS (FSJA): ANEXA  -  CERERE+FISA TRANSFER CREDITE  ECTS FSJA PDF
 
Înscrieri online la concursul de admitere pentru anul universitar 2022 -2023
ÎNSCRIERI DE ACASĂ @ în 2 pași simpli
1.Descărcaţi şi completaţi cu atenţie fișa de înscriere la concursul de admitere şi o salvaţi în calculatorul dumneavoastră. 
- FIȘA INSCRIERE LA LICENȚĂ/MASTERAT:  ANEXA- FISA INSCRIERE UAO  PDF
- FIȘA INSCRIERE LA POSTUNIVERSITAR:  ANEXA- FISA INSCRIERE UAO POSTUNIV PDF
 2. Scanați și să transmiteţi prin e-mail, la adresa acte@univagora.ro, actele necesare înscrierii, fişa de înscriere completată, însoţite de copia ordinului de plată pentru taxa de înscriere. 
 
* Taxa de înscriere este de 100 RON. Plata se va face în contul Universităţii Agora, CUI 30060500, RO70 BFER 248 0000 10917 RO 01, TECHVENTURES BANK S.A. Oradea, cod SWIFT BFER
* Vă rugăm să verificaţi procesarea fişei dumneavoastră de înscriere. (solicitând o confirmare prin e-mail acte@univagora.ro sau telefonic 0259 427 398)
*Candidații care se înscriu online au obligația de a depune la dosarul de înscriere toate actele necesare înscrierii (în original și/sau copie, conform mențiunilor de pe site-ul universității), până cel târziu la data confirmării locului, conform calendarului de admitere...
Informaţii suplimentare: Tel: +40 259 427 398, +40 259 472 513, secretariat@univagora.ro
 
Acte necesare la dosarul de înscriere
1.Fișa de înscriere
2.Diploma de bacalaureat sau echivalentă (original, copia legalizata sau copia certificată "conform cu originalul" în baza prezentării actului în original). Pentru absolvenţii promoției curente este suficientă adeverinţa de absolvire;
3.Diploma de licență sau echivalentă și suplimentul la diplomă - pentru inscrierea la studii universitare de master (original, copia legalizata sau copia certificată "conform cu originalul" în baza prezentării actului în original). Pentru absolvenţii promoției curente este suficientă adeverinţa de absolvire; 
4.Certificatul de naştere (copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
5.Certificatul de căsătorie (dacă este cazul, pentru candidaţii care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei, copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
6.Actul de identitate (copia și originalul pentru confirmarea autenticității copiei la secretariat);
7.Două fotografii 3/4;
8.Adeverinţă medicală (de la medicul de familie)
9.Dovada achitării taxei de înscriere;
10.Un dosar plic.
 
 CALENDARUL ADMITERII pentru anul universitar 2022 -2023
(1) Sesiunea I: 1 aprilie - 12 august 2022
1 aprilie - 29 iulie ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR
1 august  AFIŞAREA LISTELOR PROVIZORII DE ADMITERE
2 august  DEPUNEREA CONTESTAŢIILOR ŞI SOLUŢIONAREA ACESTORA
2 - 11 august  CONFIRMAREA LOCURILOR
12 august  AFIŞAREA LISTELOR DEFINITIVE DE ADMITERE
(2) Sesiunea a II-a: 1 septembrie - 29 septembrie 2022
1 septembrie -23 septembrie ÎNSCRIEREA CANDIDAŢILOR
26 septembrie AFIŞAREA LISTELOR PROVIZORII DE ADMITERE
27 septembrie  DEPUNEREA CONTESTAŢIILOR ŞI SOLUŢIONAREA ACESTORA
27-28 septembrie CONFIRMAREA LOCURILOR
29 septembrie  AFIŞAREA LISTELOR DEFINITIVE DE ADMITERE...
Mai multe detalii găsiți pe site-ul Universității Agora
http://univagora.ro/studenti/admitere-2022-2023/

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 08:40:40 Ora de vară a Europei de Est