Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Andrei Ovidiu Petrache a cucerit Parisul (cu Premiul I)!

Poezia unui elev din Salonta a câștigat Premiul I la Paris

Andrei Ovidiu Petrache a cucerit Parisul (cu Premiul I)!

Comitetul de organizare, selectare și premiere a poeziilor înscrise în Concursul internațional de poezie în limba franceză - „Poésie en liberté - 2022", jurizat la Paris de 12 reprezentanți ai unor instituții de învățământ și cultură din Paris (Franța), München (Germania), Louvain (Belgia) și prezidat de poetul și actorul Francis Coffinet, a oferit marți, 12 iulie, tânărului poet Andrei Ovidiu Petrache, elev al Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, Premiul I la secțiunea elevi din clasele IX-X din cadrul instituțiilor școlare din afara Franței.

Nominalizată în luna mai, în finala celei de-a XXIV-a ediții a Concursul internațional de poezie în limba franceză „Poésie en liberté - 2022" (jurizat la Paris), creația lirică a elevului Andrei Ovidiu Petrache din Salonta s-a remarcat dintr-un portofoliu de peste 500 de poezii ale elevilor și studenților din Uniunea Europeană și din spațiul francofon extracomunitar înscriși în concursul coordonat anul acesta de echipa eruditului francez Matthias Vincenot (director artistic, poet, doctor în litere, Cavaler al Artelor și Literaturii).
Poeziile în limba franceză au fost selecționate de poeții André Prodhomme, Laurence Bouvet, Étienne Orsini și Nicole Simonet. Premiile acordate celor zece secțiuni de creație au fost clasificate pe categorii de vârstă și ani de studii liceale și universitare („secondes" pentru clasele IX-X; „premières" pentru clasa a XI-a; „terminales" pentru clasa a XII-a; „étudiants" pentru studenți).
Elevul Petrache Andrei Ovidiu, din clasa a X-a C a Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, pregătit de profesoara Anca Fustos (profil Uman - Filologie), a participat la acest concurs internațional de poezie cu șapte creații lirice în limba franceză realizate pe teme prestabilite de organizatorii francezi. Dintre acestea, poezia intitulată „Vivre avec la joie du jeu!" („Trăiește viața cu bucuria unui joc"!), a obținut Premiul I la secțiunea instituții școlare din afara Franței, categoria „secondes" pentru clasele IX-X.
Concursul internațional „Poésie en liberté - 2022", găzduit la Paris de societatea culturală europeană „Association Poésie en liberté", va organiza în cursul lunii noiembrie 2022 festivitatea de acordare a premiilor, pe podium fiind pentru prima dată și un elev al Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta.
(sursa: www.poesie-en-liberte.fr/resultats-2022/)
 
Felicitări, Andrei, prietene!
Luna trecută, am publicat articolul ,,Premii speciale naționale la limba engleză pentru județul Bihor", din care cităm: ,,Elevii salontani excelează în limba lui Shakespeare și în lirica lui Molière. Două rezultate remarcabile ale elevilor de gimnaziu și liceu din cadrul Colegiului Național „Teodor Neș" poziționează orașul Salonta pe harta excelenței lingvistice și a limbilor de circulație internațională"...
Astăzi, prin acest premiu grozav, obținut de Andrei, ni se confirmă cele (spuse și) scrise!
Dragă Andrei, ce am mai putem adăuga la aceste însemnări, aprecieri și rezultate de top în ceea ce te privește?
Să perseverezi în ceea ce te definește și inspiră, în ceea ce te caracterizează și te înalță, depășind bariere și urcând mereu pentru o carieră de succes!
Concluzia? „Trăiește viața cu bucuria unui joc"!
(OviDan)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:06:34 Ora de vară a Europei de Est