Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Steluța în căutarea Magiei tale”

Proiectul național de dezvoltare socio-emoțională

,,Steluța în căutarea Magiei tale”

Proiectul național de dezvoltare socio-emoțională ,,Steluța în căutarea Magiei tale" l-am descoperit pe internet. Mărturisesc că mi-a plăcut în primul rând titlul, apoi m-a emoționat foarte mult povestea Steluței, povestea lui Andrei, un copilaș căruia i-a plăcut mult să citească, ,,chiar și atunci când doar urechile mai erau deschise".

Acest proiect face parte din programul ,,Andrei citește", care a apărut în momentul când Andrei s-a transformat într-o steluță. Copiii mei de clasa a treia au fost foarte impresionați când au aflat povestea Steluței, care dorește să exploreze și să învețe despre lume, să descopere magia vieții de pe Pământ. Cel mai mult i-a impresionat când au aflat că Steluța-Andrei va privi prin ferestre la ei, la copiii care citesc.
Și uite așa, încet-încet, alături de Steluță, am început să explorăm lumea magică a emoțiilor, alături de alți peste 6.000 de copii și 300 de cadre didactice.
Proiectul național ,,Steluța în căutarea Magiei tale", inițiat de Asociația ,,Andrei suntem toți" s-a derulat pe parcursul a 13 săptămâni, din 15 septembrie până în 15 decembrie 2021 și a constat în implementarea la clasă a cinci activități pentru elevi, oferite de organizatori. Fiecare activitate a abordat o emoție diferită și lucrul cu aceasta. Am participat la cele două formări pentru cadrele didactice, un webinar online ,,Steluța în căutarea Magiei tale" și o conferință națională, cu tema ,,Poveștile în viața copiilor". Împreună cu părinții elevilor, am participat la un eveniment de educație parentală, cu tema ,,Dezvoltarea emoțională a copiilor prin povești".
Activitățile acestui proiect reprezintă un adevărat sprijin în activitatea creativă, pe care cadrul didactic o desfășoară la clasă, cu scopul de a dezvolta abilitățile socio-emoționale ale copiilor.
Dezvoltarea timpurie a abilităţilor socio-emoţionale contribuie la adaptarea socială și școlară a copiilor, la reușita școlară. O dată conturate trăsăturile de caracter, se pun bazele formării și dezvoltării armonioase a adultului de mâine.
Prima activitate a constat în lecturarea cărții ,,Steluța". Cu multă emoție și curiozitate am descoperit Steluța,care ne-a însoțit în călătoria noastră prin toate activitățile proiectului, în discuțiile noastre despre emoțiile pozitive și negative, despre responsabilitatea și consecințele acestora.
Am participat la toate activitățile proiectului. Împreună am explorat TRISTEȚEA, am descoperit vocea interioară/unicitatea personală, am trăit CURIOZITATEA, ne-am manifestat IUBIREA, RECUNOȘTINȚA, CURAJUL. Toate discuțiile de la clasă și exemplele concrete de situații i-au ajutat pe elevi să se înţeleagă mai bine şi să se dezvolte din punct de vedere emoţional.
La final de proiect, elevii au aflat că pot avea mai multe sentimente/emoții în același timp, au învățat să fie mai receptivi la nevoile lor emoționale, au găsit cuvintele cele mai potrivite care să exprime emoțiile. Totodată, elevii au avut ocazia să se cunoască mai bine între ei și relațiile intercolegiale să se îmbunătățească. Cu toții au conștientizat că e firesc să avem atât emoții pozitive, cât și emoții negative, important să le recunoaștem și să le putem gestiona. Activitățile din proiect au contribuit și la creșterea empatiei.
Prin cuvinte, prin discuții și prin desen elevii mei au împărtășit momente din viața lor, când le-a fost frică, când au dat dovadă de curaj, când și cum și-au manifestat iubirea, despre idealul lor, despre ceea ce ar vrea să spună întregii lumi.
Toate lucrările realizate în cadrul acestui proiect au alcătuit o uriașă și unică expoziție națională, virtuală. Vizitarea acesteia a fost un moment încărcat de emoții, de mare bucurie, satisfacție, când fiecare elev și-a văzut propria lucrare.
https://www.youtube.com/watch?v=k2G5thHwZxE
La final, în cadrul primei ediții a acestui proiect național educațional de dezvoltare socio-emoțională ,,Steluța în căutarea Magiei tale" am participat la Concursul de poveste, poezii și bandă desenată. Unii au scris povești, poezii, au desenat, iar alții au jurizat. Lucrările premiate cu locul I la fiecare secțiune sunt publicate într-o carte electronică, care face parte  dintr-o serie de trei E-book-uri, care s-au lansat în 29 iunie 2022:
,,Steluța alături de mine - povestea continuă. Colecția de poezie"
ISBN: 978-606-95187-6-2
https://4afora.com/product/colectia-de-poezie-copii-ebook/
,,Steluța alături de mine - povestea continuă. Colecția de proză"
ISBN: 978-606-95187-5-5
https://4afora.com/product/colectia-de-proza-scrisa-de-copii/
,,Steluța alături de mine - povestea continuă. Colecția de bandă desenată"
ISBN: 978-606-95187-7-9
https://4afora.com/product/scmt-banda-desenata/
Cele trei lucrări care au obținut locul I și care au apărut în cele trei E-book-ri sunt:
Concursul de poezie, elevul Culda Patrick, cu poezia ,,Eu și Steluța".
Concursul de proză, eleva Crișan Maia, cu lucrarea ,,Steluța alături de mine".
Concursul de bandă desenată, eleva Birta Iulia, cu lucrarea ,,Steluța".
Îi felicit pe toți copiii și le mulțumesc pentru creativitate și deschidere, pentru modul în care au dus mai departe moștenirea pe care ne-a lăsat-o Andrei, și anume, să explorăm lumea magică a emoțiilor.
Mulțumesc părinților pentru susținere, pentru aprecierea activităților desfășurate, și nu în ultimul rând, pentru că au participat cu mare interes la lectoratul național cu părinții organizat în cadrul proiectului!
Prof. Simona Bunta,
Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Steluța în căutarea Magiei tale”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 08:44:42 Ora standard a Europei de Est