Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

În județul Bihor, au fost admiși în învăţământul liceal de stat 2.988 de absolvenţi ai clasei a VIII-a

În prima etapă de repartizare computerizată,

În județul Bihor, au fost admiși în învăţământul liceal de stat 2.988 de absolvenţi ai clasei a VIII-a

Ministerul Educaţiei a publicat joi, 14 iulie 2022, pe site-ul admitere.edu.ro, rezultatele repartizării computerizate în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a (anul școlar 2022 - 2023).

În județul Bihor, au fost repartizați 2.988 de elevi (93,20%) în învățământul liceal de stat din totalul elevilor cu opțiuni completate (3.206). 41 de elevi au fost repartizați din alte județe.
În etapele anterioare repartizării computerizate au fost admiși: 403 elevi la specializări vocaţionale, 22 de elevi pe locurile speciale, rezervate candidaţilor de etnie romă și 23 de elevi cu CES.
Conform calendarului admiterii în învățământul liceal de stat, în perioada 15-20 iulie candidații repartizați în prima etapă vor depune dosarele de înscriere la secretariatele liceelor în care au fost admiși.
218 elevi nu au fost admiși în prima etapă
Aceștia pot opta pentru specializări în învățământul profesional și profesional dual sau să participe la a doua etapă de repartizare în perioada 1-5 august 2022, conform calendarului admiterii pentru anul școlar 2022-2023.
În total, în județul Bihor, au rămas disponibile după prima etapă de repartizare computerizată locuri la următoarele unități de învățământ: Liceul Tehnologic Nr.1 Cadea, Liceul Tehnologic Nr.1 Popești, Liceul Tehnologic Nr.1 Suplacu de Barcău, Liceul Tehnologic Nr.1 Şuncuiuş, Liceul Tehnologic Nr.1 Valea lui Mihai, Liceul Teoretic ,,Arany Janos" Salonta, Liceul Teoretic ,,Gabriel Ţepelea" Borod, Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea, Liceul Teoretic ,,Horvath Janos" Marghita, Liceul Teoretic ,,Jozef Kozacek" Budoi, Liceul Teoretic Nr.1 Bratca, Liceul Teoretic ,,Petofi Sandor" Săcueni.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 07:46:16 Ora standard a Europei de Est