Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dă-i copilului aripi, iar el va zbura...

Un hobby transformat în realitate

Dă-i copilului aripi, iar el va zbura...

În contextul societăţii moderne actuale, datorită faptului că întreaga lume tinde să se transforme într-o societate informaţională, mai ales după perioada de pandemie Covid 19, a apărut nevoia ca, încă de la cele mai fragede vârste, copiii să fie pregătiţi pentru un contact benefic cu lumea în care trăiesc, prin intermediul calculatorului.

Având în vedere  atracția dintre elevi şi calculator este clar că instruirea asistată de computer oferă şanse sporite ca profesorul să devină un adevărat educator prin uşurarea transmiterii de informaţii de la profesor la elev şi prin creşterea capacităţii elevilor de înţelegere şi asimilare a informaţiilor.
Școala trebuie să formeze elevilor competențele digitale - nu doar cele ce țin de utilizarea computerului - prin orele de TIC și de informatică, ci și cele care vizează instrumentele suport pentru diverse domenii de cunoaștere, dar și anumite plăceri sau hobby-uri. Exemplele pot fi multiple: lecţii, proiecte, activități live, învăţarea și exersarea unei limbi străine, crearea de jocuri interactive.
Un exemplu de acest fel s-a petrecut în anul școlar 2021-2022, an în care elevulul Patrick Denis Chiroiu, de la Liceul Vocațional Pedagogic  ,,Nicolae Bolcaș" din Beiuș a participat la un proiect internațional al Consiliului Britanic, proiectul online International School Award sub egida  British Council, reprezentând un parteneriat între două țări, România și Pakistan, aflat la ediția a IV-a, prin intermediul căruia în cadrul subproiectului ,,E- learning- ora digitală", la punctul Prezentări - PowerPoint-videoclipuri- jocuri, design, a postat lucrări personale, pe YouTube, jocuri pentru copii.
Înainte cu câțiva ani, în timpul său liber, Patrick a realizat 500 de videoclipuri postate  pe canalul You Tube. A realizat singur această performanță. Cum a ajuns să se apuce să posteze  pe  You Tube? Patrick a început câte puțin dar nu în timpul școlii deoarece învăța și nu avea timp. A tot postat filmulețe în timpul liber, și a așteptat să vadă ce vizualizări are.
În martie acest an, a realizat filmul cu numărul 500, ca o retrospectivă a celorlalte filme ale sale. Acum patru ani a făcut un episod de 54 de vizualizări și s-a bucurat de audiență. A filmat la început de pe telefon apoi cu ajutorul unui calculator nou.
Uimirea lui a fost când dintr-o dată a postat acest film retrospectivă pe YouTube și a obținut un număr de 748 de vizualizări, un număr imens. Nu i-a venit să creadă. A crezut că este o greșeală. A fost anunțat de către profesorii coordonatori ai proiectului din școala sa că a fost vizualizat în mai multe țări din lume.
Așa, Patrick, a intrat în proiectul ,,E-learning-învățarea digitală", cu următorul link: https://youtu.be/kAxwIwCnY3s .
Cu ajutorul cadrelor didactice coordonatoare, prof. Hădărean Diana și prof. Tirpe Florin, Patrick a început încet-încet să realizeze ceea ce se întâmpla în jurul său. I se propunea să realizeze un film, similar în limba engleză pentru a fi postat și transmis mai multor școli din Asia, Africa, Australia, SUA, Europa, mesajul pentru tinerii elevi fiind: hobby, muncă, pasiune, perseverență, momente de cumpănă, curaj, implicare, succes, viitor. A fost apoi postat al doilea film, unde în doar trei zile s-au acumulat peste 600 de vizualizări, în limba engleză, explicând lumii ceea ce a făcut el. Link: https://youtu.be/vtxXj9keiz8. Vizualizările au crescut, depășind cu mult numărul 1000. A primit diploma de merit, și diploma de onoare, în cadrul proiectului. Elevii din alte țări, în cadrul orelor de TIC, i-au putut vedea munca și perseverența. A primit apoi propunerea să realizeze designul revistei  școlare ,,Micii școlari" și designul coperții cărții internaționale pentru profesori ,,On the wings of the educational research".
Elevii şi profesorii din şcolile  noastre se întâlnesc virtual, cu profesori şi copii din lume, din Europa, Africa, Australia și  Asia, se cunosc, discută, colaborează, îşi planifică proiectele educaţionale, fac schimb de bune practici, îşi cunosc reciproc ţările, culturile, valorile, obiceiurile, limbile de comunicare, experienţele didactice, desfăşoară activităţi împreună extinzându-şi orizontul cultural şi competenţele sociale, lingvistice, competenţele şi abilităţile digitale.
Ne mândrim ca școală cu astfel de elevi. Acești copii dedicați, duc numele școlii și al țării peste hotare. Acești elevi sunt viitorul nostru. Dacă le descoperim talentele, ei vor prinde aripi să zboare. Să-i găsim așadar, și să le dăm drumul!
Prof. Hădărean Diana
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Dă-i copilului aripi, iar el va zbura...

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 05:10:00 Ora de vară a Europei de Est