Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 iunie 2022
Astăzi este ultima zi de școală dintr-un an școlar care plasează România în topul statelor europene la capitolul cele mai puține zile de cursuri.
Vacanța de vară care începe acum se va încheia pe 4 septembrie. Copiii vor începe următorul an școlar, 2022-2023, pe 5 septembrie 2022. O premieră a viitorului an școlar este dispariția semestrelor și a tezelor obligatorii. Concret, din 5 septembrie elevii vor reveni la școală pentru a urma cinci „module de învățare” (în loc de semestre) și cinci vacanțe. Paradoxal, deși toată dezbaterea inițiată de ministrul Cîmpeanu cu privire la modificarea organizării anului școlar a avut ca temei extinderea numărului de zile de școală, pentru ca elevii români să ajungă la media europeană, și anul viitor școlar va avea o durată tot de 36 de săptămâni, la fel de scurt ca cel actual în privința numărului de zile de școală, după cum a arătat Edupedu.ro într-o analiză.
Structura anului școlar 2022-2023, publicată în Monitorul Oficial, indică un an care începe mai devreme și se termină mai târziu, ceea ce ar sugera un an școlar mai lung, fie și în situația reorganizării, dar apar mai multe vacanțe ce împart anul în cinci module de școală, precum și perioade libere la care se adaugă sărbători legale.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Un tur al investițiilor recente sau în derulare

Vizita ministrului Educației la Universitatea din Oradea

Un tur al investițiilor recente sau în derulare

Ziua de 26 iulie 2022, la Universitatea din Oradea, a început în forță, Gigel Paraschiv, secretar de stat, cu atribuții în coordonarea activităților de Buget, Finanțe, Investiții și Resurse la Ministerul Educației, a făcut, împreună cu rectorul Constantin Bungău și cu directorul general administrativ al universității, Adrian Nicula, un tur al investițiilor recente sau în derulare. Reprezentantul Ministerului Educației a trecut prin șantierul clădirii Conservatorului, urmînd ca domnul Gigel Paraschiv să viziteze laboratoarele de nanotehnologii, robotică și mecatronică.

N-a fost uitată nici viitoarea bază de sănătate a Universității din Oradea, corpul de clădiri care îi va primi, în curând, pe studenții de la kinetoterapie și pe pacienții acestora. După o scurtă trecere prin zona verde a campusului, unde oaspetele bucureștean a aflat despre eforturile depuse de biologii orădeni pentru salvarea Lotusului termal, a fost vizitat șantierul din cea mai mare dintre clădirile universității. Rectorul Constantin Bungău i-a prezentat secretarului de stat Gigel Paraschiv eforturile făcute pentru eficientizarea energetică, realizarea de investiții în domeniul dezvoltării durabile și pentru asigurarea unui climat cât mai favorabil procesului didactic. Rectorul Constantin Bungău i-a spus reprezentantului ministerial că întreaga universitate se află într-un proces amplu și continuu de tranziție către dezvoltarea unui campus „verde" și inteligent. Au fost vizitate laboratoare ale Facultății de Științe Economice, aula universității și câteva spații administrative, încă în lucru. Cu acest prilej, secretarul de stat Gigel Paraschiv a afirmat că, săptămâna viitoare, Ministerul Educației va debloca unele sume necesare pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare a clădirii.
La orele prânzului delegația de la Ministerul Educației, condusă de ministrul Sorin Câmpeanu, s-a întâlnit cu conducerea Universității din Oradea, într-o ședință de lucru, desfășurată în sala Consiliului de Administrație. La întrunire au mai participat secretarul de stat Gigel Paraschiv, Ioana Lazăr, secretarul general al Ministerului Educației și președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Universitatea orădeană a fost reprezentată de întreaga ei conducere academică și administrativă.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, și-a sfătuit gazdele să se concentreze și pe resursa umană, punând în discuție șansa Universității din Oradea de a deveni, în parteneriat cu autoritățile locale, o instituție de pionierat în domeniul învățământului dual de nivel universitar. „Există șansa ca Universitatea din Oradea să fie primul campus de învățământ dual pe care Ministerul Educației îl va finanța. M-aș bucura ca acest lucru să fie realizat și să fie cunoscut", a spus ministrul Sorin Cîmpeanu. La rândul său, rectorul Constantin Bungău i-a spus reprezentantului guvernamental că, prin parteneriatul pe care îl are cu autoritățile publice locale, în vederea dezvoltării Parcului Științific și Tehnologic, universitatea e deja angajată în dezvoltarea învățământului dual. „Suntem interesați de aceasta și mă bucură inițiativa legislativă care va reglementa organizarea învățământului dual la nivel academic", a declarat Constantin Bungău.
Rectorul Universității din Oradea a mai vorbit despre planurile de dezvoltare și digitalizare. „Suntem un șantier continuu, lucrăm pentru dezvoltarea durabilă, pentru tranziția către un campus verde, ecologic. Avem proiecte dezvoltate cu fonduri nerambursabile, proiecte ale Universității din Oradea, și ne bucurăm de sprijinul Primăriei și al Consiliului Județean. Tocmai au început lucrările la noile cămine, care vor asigura condiții de confort deosebit studenților noștri". În acest sens, rectorul Constantin Bungău le-a cerut reprezentanților ministeriali să susțină Universitatea din Oradea, ajutând, când este cazul, cu unele deblocări de fonduri pentru investiții. „În situația în care există bugete disponibile, vă rog să țineți cont și de nevoile noastre", a spus rectorul Constantin Bungău.
Secretarul de stat Gigel Paraschiv a insistat asupra faptului că Universitatea din Oradea trebuie să devină una flexibilă și dinamică, adaptată cererii de pe piața muncii, zonală, regională și națională. „Universitățile trebuie să vină în sprijinul studenților lor, ajutându-i să rămână acasă, cu start-up-uri, cu dezvoltarea de business, susținut chiar de universități. Haideți să gândim programe de studiu, împreună cu partenerii economici", a îndemnat secretarul de stat din Ministerul Educației. Gigel Paraschiv a mai afirmat că, deși orașul are patru instituții de învățământ superior, în opinia sa „Universitatea din Oradea poate și trebuie să fie liderul unui consorțiu local pentru învățământul dual liceal și universitar".
Rectorul Universității din Oradea a transmis ministrului și colegilor săi că, după părerea sa, noua lege a învățământului superior ar trebui să precizeze clar ce fel de diplome vor primi absolvenții cursurilor duale de nivel academic. Cei prezenți au mai discutat și despre procedurile de acreditare pentru unele studii de master, domeniile ce pot fi acreditate, la nivel de licență, și domeniile prioritare pentru învățământul academic, așa cum sunt ele definite în strategiile de dezvoltare națională. (B.C.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Un tur al investițiilor recente sau în derulare.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

joi, 18 august 2022