Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un tur al investițiilor recente sau în derulare

Vizita ministrului Educației la Universitatea din Oradea

Un tur al investițiilor recente sau în derulare

Ziua de 26 iulie 2022, la Universitatea din Oradea, a început în forță, Gigel Paraschiv, secretar de stat, cu atribuții în coordonarea activităților de Buget, Finanțe, Investiții și Resurse la Ministerul Educației, a făcut, împreună cu rectorul Constantin Bungău și cu directorul general administrativ al universității, Adrian Nicula, un tur al investițiilor recente sau în derulare. Reprezentantul Ministerului Educației a trecut prin șantierul clădirii Conservatorului, urmînd ca domnul Gigel Paraschiv să viziteze laboratoarele de nanotehnologii, robotică și mecatronică.

N-a fost uitată nici viitoarea bază de sănătate a Universității din Oradea, corpul de clădiri care îi va primi, în curând, pe studenții de la kinetoterapie și pe pacienții acestora. După o scurtă trecere prin zona verde a campusului, unde oaspetele bucureștean a aflat despre eforturile depuse de biologii orădeni pentru salvarea Lotusului termal, a fost vizitat șantierul din cea mai mare dintre clădirile universității. Rectorul Constantin Bungău i-a prezentat secretarului de stat Gigel Paraschiv eforturile făcute pentru eficientizarea energetică, realizarea de investiții în domeniul dezvoltării durabile și pentru asigurarea unui climat cât mai favorabil procesului didactic. Rectorul Constantin Bungău i-a spus reprezentantului ministerial că întreaga universitate se află într-un proces amplu și continuu de tranziție către dezvoltarea unui campus „verde" și inteligent. Au fost vizitate laboratoare ale Facultății de Științe Economice, aula universității și câteva spații administrative, încă în lucru. Cu acest prilej, secretarul de stat Gigel Paraschiv a afirmat că, săptămâna viitoare, Ministerul Educației va debloca unele sume necesare pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare a clădirii.
La orele prânzului delegația de la Ministerul Educației, condusă de ministrul Sorin Câmpeanu, s-a întâlnit cu conducerea Universității din Oradea, într-o ședință de lucru, desfășurată în sala Consiliului de Administrație. La întrunire au mai participat secretarul de stat Gigel Paraschiv, Ioana Lazăr, secretarul general al Ministerului Educației și președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Universitatea orădeană a fost reprezentată de întreaga ei conducere academică și administrativă.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, și-a sfătuit gazdele să se concentreze și pe resursa umană, punând în discuție șansa Universității din Oradea de a deveni, în parteneriat cu autoritățile locale, o instituție de pionierat în domeniul învățământului dual de nivel universitar. „Există șansa ca Universitatea din Oradea să fie primul campus de învățământ dual pe care Ministerul Educației îl va finanța. M-aș bucura ca acest lucru să fie realizat și să fie cunoscut", a spus ministrul Sorin Cîmpeanu. La rândul său, rectorul Constantin Bungău i-a spus reprezentantului guvernamental că, prin parteneriatul pe care îl are cu autoritățile publice locale, în vederea dezvoltării Parcului Științific și Tehnologic, universitatea e deja angajată în dezvoltarea învățământului dual. „Suntem interesați de aceasta și mă bucură inițiativa legislativă care va reglementa organizarea învățământului dual la nivel academic", a declarat Constantin Bungău.
Rectorul Universității din Oradea a mai vorbit despre planurile de dezvoltare și digitalizare. „Suntem un șantier continuu, lucrăm pentru dezvoltarea durabilă, pentru tranziția către un campus verde, ecologic. Avem proiecte dezvoltate cu fonduri nerambursabile, proiecte ale Universității din Oradea, și ne bucurăm de sprijinul Primăriei și al Consiliului Județean. Tocmai au început lucrările la noile cămine, care vor asigura condiții de confort deosebit studenților noștri". În acest sens, rectorul Constantin Bungău le-a cerut reprezentanților ministeriali să susțină Universitatea din Oradea, ajutând, când este cazul, cu unele deblocări de fonduri pentru investiții. „În situația în care există bugete disponibile, vă rog să țineți cont și de nevoile noastre", a spus rectorul Constantin Bungău.
Secretarul de stat Gigel Paraschiv a insistat asupra faptului că Universitatea din Oradea trebuie să devină una flexibilă și dinamică, adaptată cererii de pe piața muncii, zonală, regională și națională. „Universitățile trebuie să vină în sprijinul studenților lor, ajutându-i să rămână acasă, cu start-up-uri, cu dezvoltarea de business, susținut chiar de universități. Haideți să gândim programe de studiu, împreună cu partenerii economici", a îndemnat secretarul de stat din Ministerul Educației. Gigel Paraschiv a mai afirmat că, deși orașul are patru instituții de învățământ superior, în opinia sa „Universitatea din Oradea poate și trebuie să fie liderul unui consorțiu local pentru învățământul dual liceal și universitar".
Rectorul Universității din Oradea a transmis ministrului și colegilor săi că, după părerea sa, noua lege a învățământului superior ar trebui să precizeze clar ce fel de diplome vor primi absolvenții cursurilor duale de nivel academic. Cei prezenți au mai discutat și despre procedurile de acreditare pentru unele studii de master, domeniile ce pot fi acreditate, la nivel de licență, și domeniile prioritare pentru învățământul academic, așa cum sunt ele definite în strategiile de dezvoltare națională. (B.C.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Un tur al investițiilor recente sau în derulare.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:16:48 Ora de vară a Europei de Est