Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Rezultatele examenului de definitivare (înainte de contestații)

Rezultatele examenului de titularizare în Bihor (după contestații) și

Rezultatele examenului de definitivare (înainte de contestații)

La concursul de titularizare, în județul Bihor, au fost înscriși 1.312 candidați din care 1.275 validați participanți la concurs, candidați absenți 96, retrași 53 (cinci din motive medicale şi 48 din motive personale), 1.126 lucrări evaluate.

Numărul contestaţiilor depuse la nivelul județului a fost de 229. În cazul a 220 de candidaţi notele au fost modificate (96,06%). Notele au fost modificate astfel: pentru 95 de lucrări contestate notele iniţiale au fost micşorate, pentru 125 de lucrări contestate notele iniţiale au crescut, iar pentru nouă lucrări contestate notele iniţiale au rămas aceleaşi.
Pe tranşe de note situaţia finală are următoarea configuraţie: un număr de 10 candidaţi au obţinut nota 10.
572 de candidaţi au obţinut note între 7 şi 9,99 (51,25%), 374 de candidaţi au obţinut note între 5 şi 6,99 (33,51%), iar 170 au obținut note sub 5 (15,23%).
Procentul de promovare este următorul: note peste 5 - 956 - 84,90%, respectiv  note sub 5 - 170 - 15,10%
După derularea etapelor de mobilitate, pentru concurs au fost publicate 37 de posturi didactice/catedre vacante în vederea angajării pe perioadă nedeterminată (29 în mediul urban iar opt în rural). De asemenea, au fost publicate 1.315 posturi didactice/catedre/fracțiuni de catedră în vederea angajării pe perioadă determinată (604 urban, 711 rural), 323 fiind complete. După finalizarea concursului, vor avea loc ședințe de repartizare conform calendarului mobilității.
Toate informațiile referitoare la mobilitatea personalului didactic poate fi găsită pe site-ul www.isjbihor.ro  la secțiunea Resurse.
 
Despre examenul de definitivare în învățământ
Miercuri,27 iulie 2022, s-au afișat și rezultatele înaintea contestațiilor la examenul național de definitivare în învățământ, sesiunea 2022.
În județul Bihor au fost declarați promovați, înainte de înregistrarea și soluționarea eventualelor contestații, 153 de candidați cu medii între 8 și 10, respectiv 74,63%. 
Facem precizarea că pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obțină minimum media 8, calculată ca medie ponderată a notelor obținute la toate probele de examen, inclusiv proba scrisă.  Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puțin 8 (opt) pentru promovarea examenului.
La proba scrisă din această sesiune au fost prezenți 208 candidați (96,30 %). Dintre aceștia, trei candidați s-au retras. Nu au fost lucrări anulate în centrele de evaluare.
Astfel, din totalul celor 205 candidaţi cu lucrări evaluate, 110 candidați au obținut note situate pe segmentul 8 - 10. Dintre aceștia, trei candidaţi au fost notați cu 10, iar 12 candidați au primit note între 9,50 și 9.99. De asemenea, 81 de candidați au avut note între 5 și 7,99. Cu note sub 5 au încheiat proba 14 candidați.
Conform calendarului aprobat, contestațiile se depun la centrele de examen, miercuri, 27 iulie și joi, 28 iulie. Rezultatele finale vor fi publicate în centrele de examen și pe definitivat.edu.ro, în data de 4 august.
Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, și obiectivul acestui examen național. Prin dobândirea definitivării în învățământ, un cadru didactic depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută ascendentă de profesionalizare.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:24:24 Ora standard a Europei de Est