Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 iunie 2022
Astăzi este ultima zi de școală dintr-un an școlar care plasează România în topul statelor europene la capitolul cele mai puține zile de cursuri.
Vacanța de vară care începe acum se va încheia pe 4 septembrie. Copiii vor începe următorul an școlar, 2022-2023, pe 5 septembrie 2022. O premieră a viitorului an școlar este dispariția semestrelor și a tezelor obligatorii. Concret, din 5 septembrie elevii vor reveni la școală pentru a urma cinci „module de învățare” (în loc de semestre) și cinci vacanțe. Paradoxal, deși toată dezbaterea inițiată de ministrul Cîmpeanu cu privire la modificarea organizării anului școlar a avut ca temei extinderea numărului de zile de școală, pentru ca elevii români să ajungă la media europeană, și anul viitor școlar va avea o durată tot de 36 de săptămâni, la fel de scurt ca cel actual în privința numărului de zile de școală, după cum a arătat Edupedu.ro într-o analiză.
Structura anului școlar 2022-2023, publicată în Monitorul Oficial, indică un an care începe mai devreme și se termină mai târziu, ceea ce ar sugera un an școlar mai lung, fie și în situația reorganizării, dar apar mai multe vacanțe ce împart anul în cinci module de școală, precum și perioade libere la care se adaugă sărbători legale.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Dora Pop a ales Facultatea de Relații Internaționale a Universității din Oradea

„Vacanță la Roma”, școală la Oradea!

Dora Pop a ales Facultatea de Relații Internaționale a Universității din Oradea

Dora Pop s-a născut la Șimleu Silvaniei și a copilărit în Italia. A făcut liceul la Roma, dar a decis să vină la Oradea, pentru studiile universitare.

„Bacul a fost superb, acolo. Am fost la un liceu de filologie. Am dat examen din mai multe limbi străine. Da, am fost tentată să rămân la Roma, pentru a face o facultate. Dar am aflat de Facultatea de Relații Internaționale a Universității din Oradea, prin intermediul unei școli de vară, și am decis să vin aici. A contat mult faptul că aici am primit informații despre burse, profesori, oportunități, internshipuri", spune Dora Pop, studentă în anul II.
Dora vorbește cinci limbi străine, e foarte apreciată de profesorii ei și se numără printre voluntarii Școlii de Vară „POLIS". „Am ales Relațiile Internaționale pentru că, de mică, am fost curioasă să știu cât mai multe despre lume și despre mecanismele care pun în mișcare banii, politica, economia... Mă interesează, în mod special, actorii internaționali importanți și politica externă".
Studenta de 21 de ani spune că are o listă cu ceea ce vrea să facă în viață și nu e dispusă să renunțe la niciun punct de acolo. „Sunt deseori întrebată ce vreau să fiu. Mi-ar plăcea să lucrez în domeniul relațiilor internaționale, undeva în Franța. Sunt concentrată spre viitor și deschisă la experiențe noi și cunoaștere. Desigur, vreau să fac și masterul. Să învăț cât mai mult, să adun experiențe, să mă implic".
Fiindcă, la un moment dat, s-a gândit că o carieră politică poate fi atractivă, Dora Pop s-a înscris și la cursurile Departamentului de Științe Politice și Științe ale Comunicării. „E o variantă pe care nu o exclud... Poate, dacă lucrurile s-ar mai limpezi în viața politică, ideea ar fi mult mai tentantă. Dar, la cum stau lucrurile acum, mă tem că, în politică, aș deveni un Vadim Tudor", spune tânăra râzând. „Am o personalitate puternică...", adaugă ea, zicând că se vede lucrând la Parlament, fie ca expert, fie în calitate de... ales.
„Orice ar fi să fac, trebuie să fie un job: dinamic, provocator, incitant. Cred că am o gândire critică bine dezvoltată și, prin urmare, aș putea deveni analist politic. Oradea pare că duce lipsă de așa ceva...", socotește Dora Pop, studenta chemată la Cluj, dar care a ales să deprindă și tainele politicii tot la Universitatea din Oradea.
Dora Pop e un bun argument pentru ideea că o a doua specializare universitară, complementară celei dintâi, este un plus pentru orice absolvent de studii universitare, sporindu-i șansele de reușită în viață.
„Studentă model", spune conf. univ. dr. Cristina Matiuța, profesoara Dorei Pop.
„Mă bucur că Dora a ales să studieze la universitatea noastră, după studii liceale în sistemul de învățământ italian. Interesul copiilor unor români din diaspora de a continua studiile universitare în țară e un fapt îmbucurător pentru noi, reînnodând astfel legăturile cu România. Dora este o studentă foarte muncitoare, deprinderile ei de a munci temeinic, formate în sistemul de învățământ italian, sunt atuuri evidente", zice, despre Dora Pop, profesoara ei, conf. univ. dr. Cristina Matiuța. (B.C.)

Trimite email

joi, 18 august 2022