Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cântecul vârstelor la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea

Iar și iară...

Cântecul vârstelor la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea

Pentru elevii și dascălii Liceului Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea, ziua de 9 mai nu are doar trei semnificații: Proclamarea independenței de stat a României, Victoria coaliției Națiunilor Unite în cel de-al doilea război mondial și Ziua Europei, ci și Ziua patronului spiritual al școlii, cunoscut fiind că Lucian Blaga s-a născut în 9 mai (1895), în Lancrăn, județul Alba.

 Iar directorul liceului, dl profesor Ioan Hora, ține să sublinieze „Cu fiecare an, aniversarea Zilei școlii noastre devine din ce în ce mai caldă, din ce în ce mai a noastră, a elevilor și cadrelor Liceului Teoretic „Lucian Blaga”...
 Aniversarea aceasta vreau să o priviți ca pe o sărbătoare personală, acest lucru îl susțin în fiecare an...”
 După festivitățile de deschidere a „Zilei școlii”, au fost depuse flori la statuia poetului, iar directorul adjunct, prof. Adriana Meșter, a lansat un nou număr al revistei școlii, al 15-lea, din „Cântecul vârstelor”.
 „Pentru minte și suflet”
 Bogatul și variatul program pregătit de „Ziua școlii” s-a deschis în cabinetul „Lucian Blaga” cu cercul de lectură, intitulat „Pentru minte și suflet”. În acest cuibușor pentru „Minte, inimă și literatură”, elevi din clasele a XI-a și a XII-a C (filologie) și-au împărtășit din lecturile lor particulare nonformale, după ce, în prealabil, atmosfera a fost încălzită cu aforisme de-ale patronului spiritual, pentru ca în final, împătimiții de lectură să prezinte adresele unor site-uri de lectură. Provocarea  a venit din partea profesoarei Adriana Pădurean, coordonatorul activității. 
Împreună cu prof. Mihaela Șilinca, noul consilier educativ al liceului, am trecut în revistă câteva dintre activitățile care se desfășurau, în paralel, în mai multe săli, cabinete și laboratoare. În cabinetul de istorie, în cadrul expoziției numismatice, dl profesor de istorie Ionel Cacuci și colecționarii de monede și bancnote își expuneau tradiționalele colecții. Tot aici, elevii din clasele a VII-a A și a VIII-a B se pregăteau pentru etapa finală (pe școală) a proiectului (concurs) „Cetățeanul”, coordonat de prof. Otilia Filip și Nicoleta Tomșe. Până să înceapă concursul, elevii celor două clase au avut o activitate preventivă interactivă cu reprezentanți ai Poliției de Proximitate pe tema consumului de droguri și alcool, fumatului și delincvenței juvenile. În sala nr. 2, elevi din clasele a IX-a A, B și C prezentau scenete pe tema „Alcoolul nu te face mare”. Din juriu făceau parte, printre alții, directorul adjunct, dna prof. Adriana Meșter și dl Ioan Radu, asistent social al fundației „Încrederea”...
„În spatele ușilor închise”, în sala de ședințe, patiseri și bucătari vestiți, de peste mări și țări, pregătiseră de-ale gurii, platouri reci, chec, prăjituri și torturi. Artizanii în arta culinară au fost la această ediție: Larisa Cheregi, Bogdana Mureșan, Anca Tiponuț și Alexandra Rednic (din XI A), Daniela Morar, Tudor Bochiș, surioarele Amalia și Amanda Olaru și Laura Mureșan (din IX C), Ofelia Praja și Adriana Floruța (din X B), Narcisa Fășie, Izabela Vese și Alexandra Bogoșel (din X D), îndrumate de prof. Zorița Neagota. Profesoara de engleză Dorina Mirodot desfășura o oră specială de muzică în limba engleză cu elevii claselor a IV-a A, B și C, în sala de sport, cuprinzând un concurs de karaoke, concurs de scriere corectă și dans, după muzica unui film adecvat. Ieșind în curte, privirea ne-a fost atrasă de cele zece majorete gimnaziste care se „antrenau” la umbră, pentru că pe terenul de sport se desfășura finala la fotbal între reprezentativele claselor a VII-a C și a VIII-a B. La finalul  meciului, terenul a fost invadat de majoretele liceence ale profesoarei Liana Popovits, frumoase și experimentate, locul X pe țară, anul trecut, în mai, la campionatul național de la Cluj-Napoca. Revenind în sălile de clasă, aveam să-i cunoaștem pe ocupanții locului I la concursul de scenete (echipajul clasei a IX-a C), și tot locul I și la concursul de fotografii. Profesoara de religie Mirela Rus ne-a prezentat câștigătorii concursului județean „Patimile și Învierea Domnului nostru Iisus Hristos”: Varro Andreea (din clasa a II-a B) – premiul I, Șvab Andreea (a IV-a A) – premiul III, precum și trei mențiuni (obținute de Iosiv Nicole, Alex Molnar și Beniamin Morar, toți trei din clasa a IV-a C. Cele cinci premii și mențiuni au fost obținute la secțiunea Icoane pe sticlă. Profesoara Mirela Rus ține să precizeze faptul că „vina”pentru acest frumos palmares nu o poartă doar ea și cei cinci copii, ci și profesoara de desen Gabriela Pleșca, precum și cei doi învățători ai claselor (Traier Șandor și Florica Hora). Ultimul popas reportericesc l-am făcut în cabinetul de limba engleză, unde elevii din clasa a VII-a A urmau să facă diferența în viața școlară între trecut și prezent, sub îndrumarea profesorului diriginte Mihaela Șilinca.
Doar atât am reușit noi să parcurgem din bogata ofertă a „Zilei școlii”. Cu siguranță că la fel de interesante și antrenante or fi fiind concursurile de chimie, de coafuri, de desene..., dezbaterile, precum și expoziția de machete. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cântecul vârstelor la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea.    

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 23:25:35 Ora de vară a Europei de Est