Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Ziua recoltei”

Zi de mare sărbătoare la Grădinița Nr. 53 din Oradea

,,Ziua recoltei”

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 53 din Oradea a sărbătorit ,,Ziua recoltei", activitate de evaluare a proiectului finanțat „Tărâmul lui Ecologel", lansat de Fundația Comunitară Oradea în colaborare cu programul Plantropolis.

Pornind de la premisa că educația ecologică este o prioritate în societatea contemporană cu rolul de a modela viitorul cetățean, de a dezvolta valori dobândite în contextul formal și non formal în rândul preșcolarilor, părinților, cadrelor didactice și comunității, prin acest proiect am urmărit conştientizarea de la vârste fragede a dependenţei omului de natură şi necesitatea găsirii unui echilibru între exploatarea, gestionarea şi regenerarea resurselor. Astfel, copiii preșcolari au avut oportunitatea pe întreg anul școlar, să observe îndeaproape natura și să interacționeze cu ea și în egală măsură am promovat responsabilitatea de a proteja mediul, voluntariatul și creșterea gradului de conștientizare a unei nutriții sănătoase. De asemenea, prin valorificarea comportamentelor și atitudinilor pozitive pentru grădinărit și prin exemplele de bună practică, vom contribui la efectele pozitive din comunitate.
Menționăm că #Plantropolis  este finanțat de Russmedia România, cu sprijinul VPK Packaging Salonta, Asociația Grund Community și implementat local de Fundația Comunitară Oradea.
Coordonator proiect: prof. Munteanu Mirela Liliana
Echipa de proiect: prof. Roman Doina, prof. Popa Alicia, prof. Gârdan Anca, prof. Petruș Violina, prof. Drăgoi Georgiana
Director: prof. Andrada Otilia Șulea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Ziua recoltei”.

Trimite email
vineri, 12 decembrie 2025 la 14:07:20 Ora standard a Europei de Est