Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Sănătate cu de toate”

Educația pentru sănătate, fie ea formală sau nonformală, e bine să înceapă cât mai devreme!

,,Sănătate cu de toate”

,,Ai grijă de corpul tău, pentru că este singurul loc în care va trebui să trăiești", spunea Jim Roha, scriitor, predicator, autor de cărți despre dezvoltarea personală.

Având în vedere că sănătatea unui adult depinde în mare măsură de stilul de viață pe care l-a avut încă din perioada copilăriei, consider că este absolut necesar ca educația pentru sănătate, fie ea formală sau nonformală, să înceapă cât mai devreme, să continue pe toată perioada școlarității și să se întrepătrundă cu toate canalele extrașcolare, emisiuni tv/,,Sănătate cu de toate" (TVR 2), ,,Medicool"(Antena 1), Florentina Opriș ,,Sport, dietă și-o vedetă", cărți, și nu în ultimul rând prin activități extrașcolare, cum ar fi proiectele educative. Prin intermediul proiectelor educative putem să aducem un plus de educație, un plus de cunoștințe, deprinderi și obiceiuri din surse nonformale, surse care plac atât de mult elevilor. Astfel a luat naștere și proiectul ,,Sănătate cu de toate", care își propune educarea copiilor, indiferent de vârsta acestora, de mediul/școala  în care învață în vederea creării unui stil de viață sănătos. Păstrarea sănătăţii şi lupta cu bolile constituie preocupări ale omului încă din cele mai vechi timpuri. Însă, ţinând cont că în ultima vreme ne confruntăm cu creşterea frecvenţei unor boli grave (cancerul, bolile de nutriţie, tabagismul, alcoolismul, bolile cardiovasculare etc.), se impune a lupta pe toate fronturile pentru a schimba atitudinile defectuoase care pot duce la un viitor plin de vicii, care duc la boli grave.
Pornind de la faptul că relațiile dintre cunoștințele și conștiința elevului sunt cu totul diferite, mi-am  propus prin acest proiect educativ să informez elevii participanți ce au de făcut pentru prevenirea bolilor, pentru a avea o viață îndelungată, fără să experimenteze starea de boală și să formez copiilor unele deprinderi de viață sănătoasă. Dorim să formăm acestor elevi un stil de viață sănătos prin intermediul activităților:
1.,,O zi pentru o viață fără tutun", activitate susținută în colaborare cu D.S.P. Bihor, prin intermediul doamnei consilier superior Carmen Dinescu
2.,,Fumatul, vaparea (fumatul dintr-o țigară electronică sau un vaporizor) și dispozitivele de vapat", activitate susținută în colaborare cu Centrul de prevenire, evaluare și consiliere antidrog Oradea, reprezentat de doamna Ilinca Șandor
3.,,Efectele și riscurile consumului de substanțe psihoactive. Identificarea modalităţilor sănătoase de petrecere a timpului liber, ca alternativă la consumul de droguri", activitate susținută în colaborare cu Centrul de prevenire, evaluare și consiliere antidrog Oradea, reprezentat de doamna Ilinca Șandor
4.,,Alimentație sănătoasă - piramida alimentelor", activitate susținută în colaborare cu D.S.P. Bihor, prin intermediul doamnei consilier superior Carmen Dinescu
5.,,Dinții noștri - sănătatea noastră", activitate susținută cu sprijinul cabinetului dentar DENTAL NET, condus de doctor Șipoș Lucian
6.,,APA - Comoara de preț a Terrei", activitate susținută de doamnele prof. Liliana Canalaș și Popa Gina din cadrul C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea
7.,,Vaccinul AntiCovid-19", activitate susținută de doamna profesor itinerant și de sprijin Susa Gabriela Maria C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea
În cadrul proiectului au fost implicate 25 de cadre didactice, plus coordonatorul, din 13 școli ale județului Bihor și o școală din Județul Arad/ orașul Arad, după cum urmează: prof. Șaitoș Alina, Avram Simona, Checicheiș Sanda, Tocaciu Veronica, Onița Claudia Daniela (Șc. Gimnazială Nr. 11 - Oradea), Urs Marcela (Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" - Oradea), Pop Dorina (Școala Gimnazială ,,Octavian Goga" - Oradea), Mariana Todoran (Lic. Teoretic ,,Lucian Blaga - Oradea), Buzulică Brândușa (Școala Gimnazială ,,Ioan Slavici" - Oradea), Crișan Florica (Colegiul Național ,,Octavian Goga" - Marghita), Kormendi Gyula Iosif  (Școala Gimnazială ,,Zelk Zoltan" - Valea lui Mihai), prof. drd. Șerfezi Ioana Aurelia (Școala Gimnazială Nr. 1 - Sântandrei), prof. Bodiuț Roxana (Școala Gimnazială ,,Alexandru Roman" - Aușeu), Haios Temena (C.S.E.I. Nr. 1 - Oradea), Șandor Gabriela Maria Adriana  (C.S.E.I. Nr. 1-  Popești), Daniela Silaghi (C.S.E.I. Nr. 1-  Popești), Popa Mariana Gina (C.S.E.I. „Orizont" - Oradea), Canalaş Liliana (C.S.E.I. „Orizont" - Oradea), Dume Camelia, Cărădan Adina (C.S.E.I. „Orizont" - Oradea), Indrecan Simona (C.S.E.I. ,,Orizont" - Oradea), Olaru Mocan Teodora (Liceul Tehnologic Special  Nr. 1 - Oradea), Nagy - Rusu Gabriela Doris, Bruțiu Lucia, Ardelean Ileana (C.S.E.I. - Arad).
Activităţile au fost astfel alese încât să vină în întâmpinarea nevoilor fundamentale de educaţie ale oricărui adolescent, (11-15 ani) astfel încât formarea unui stil de viaţă sănătos să devină o condiţie esenţială pentru dezvoltarea armonioasă a personalităţii elevului.
Prof. Susa Gabriela Maria,
C.S.E.I. ,,Orizont" Oradea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Sănătate cu de toate”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 18:43:00 Ora de vară a Europei de Est