Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Delfinii” orădeni au fost în Tabăra DistractX, de la poalele Transfăgărăşanului

Grupul șepcilor portocalii

,,Delfinii” orădeni au fost în Tabăra DistractX, de la poalele Transfăgărăşanului

În perioada 8-14 august 2022, 19 elevi orădeni (din care 13 din clasa delfinilor) au participat la o tabără de excepţie din localitatea Arefu, judeţul Argeş, la poalele Transfăgărăşanului.

Deşi drumul a fost lung, timpul a trecut totuşi repede datorită atmosferei create în microbuz! În permanenţă, părinţii au fost cu sufletul şi gândul alături de noi, prin postările făcute de doamna învăţătoare pe grupul nostru închis al celor din tabără.
Încă din momentul sosirii la pensiune, cei 10 instructori ne-au primit într-o atmosferă familială şi au pregătit surprize fel de fel. Am fost cazaţi în șapte camere la mansardă după ce ni s-a făcut un mic instructaj al regulilor acestei tabere: trezirea dimineaţa la semnalul fluierului, coborârea la înviorare tot la semnalul fluierului, desfăşurarea activităţilor grupați în 10 echipe sub formă de competiţie, fiecare echipă cuprindea câte 10 copii de vârste diferite din patru oraşe și județe diferite, fiecare echipă avea o culoare reprezentativă, iar membrii echipei purtau câte o bandană de culoarea respectivă şi aveau câte un lider şi un steag realizat ulterior pentru deplasarea în drumeţii/vizite în monom etc.
Dintre activităţile desfăşurate amintim: *Vizită la Mănăstirea Antoneşti din localitate (8 km la pas dus-întors) *Excursie la Bâlea Lac *Plimbare cu vaporaşul pe Lacul Vidraru *Vizită la Mănăstirea Curtea de Argeş *Vizită la Fabrica de globuri a lui Moş Crăciun de la Curtea de Argeş *Discotecă *Petrecere în pijama *Bal mascat *Seară de film * Tiroliană şi panou de escaladare *Tras cu arcul şi nerful *Prim ajutor *Maratonul jocurilor din poiană * Foto Voice *Scenete.
Programul a fost atât de dens şi de complex că nu am avut decât câte 40 de minute de odihnă, relaxare sau activităţi la alegere/ gospodăreşti în camere după fiecare masă, în rest am fost în curte sau în natură, la aer curat.
Ceea ce ni s-a părut nemaipomenit a fost că activităţile de după-amiază veneau în completarea celor de dimineaţă. De exemplu, dacă dimineaţa vizitam un obiectiv, după-masă avea loc un concurs sau altă sarcină de lucru pentru consolidarea sau verificarea a ceea ce am aflat /reţinut.
În săptămâna de tabără, cei 100 de copii participanţi din Oradea, Urziceni, Galaţi şi Brăneşti au avut parte de activități diverse, cele mai multe îmbrăcând forma de joc.
Organizatorii s-au străduit și au reușit să desfășoare toate activitățile programate la deschiderea taberei, în deplin acord cu cele 11 cadre didactice însoțitoare și cu doleanțele copiilor. Disciplina, punctualitatea, buna organizare și transparența deciziilor au fost punctele forte; oprirea circulației la traversarea șoselei, baterea palmei la ieșirea de la masă, comunicarea prin stație au fost câteva gesturi simple care ne-au surprins plăcut pe toți. Ca și cadru didactic, am participat la multe tabere (peste 15), dar așa de bine organizată nu am mai întâlnit, drept pentru care o recomand cu tot dragul tuturor copiilor și părinților. O felicit pe Andreea Elena Cojocariu, sufletul taberei, dar și pe cei 10 instructori, cu care am colaborat excelent.
Ultima seară a fost una specială: cu tort, medalii şi diplome, foc de tabără, cântece,îmbrățișări, autografe, selfiuri, emoţii și lacrimi.
Grupul nostru a încheiat această tabără la piscină, cu sărmăluțe delicioase , înghețată şi suc, invitați fiind de familia a doi frați participanți în tabără.
A fost o tabără MINUNATĂ!
Prof. Monica Toader
 
Părerile participanților
Drept dovadă stă feedbackul participanților grupului PORTOGRIZZY din Oradea (porto, de la şepcile portocalii, grizzy... pentru că ne-am întâlnit cu cei mai mulți urși...12).
*Mie mi-au plăcut toate activitățile. Mă bucur că am reușit să mă cațăr pe panou. Pentru mine Tabăra DistractX a fost mai interesantă decât cea de la Avrig. Mi-a plăcut liderul nostru de grup, Maria. Abia aștept următoare tabără  - SEBI.
*În această tabără m-am simțit ca într-o lume nouă, cu obiceiuri și reguli noi, cu program și activități ca la carte. Mulțumesc doamnei învățătoare pentru tot - LARISA.
*Ideea de a participa la activități în echipă cu colegi din școli și județe diferite o consider bună; e ceva nou și benefic. Am învățat dansuri și jocuri noi. Mi-aș dori ca și la anul să ajung în această tabără - SOFIA.
*Drumul a fost lung, dar a meritat. Mulțumesc echipei DistractX și doamnei învățătoare - RIANA.
*Mi-a plăcut foarte mult în tabără. Instructorii au fost minunați, iar activități deosebite. Eu, una,voi rămâne cu o experiență unică - LARA.
*Tabăra a fost una foarte interesantă și distractivă, iar ultima seară, cu cântece și foc de tabără, de-a dreptul magică. Am fost încântat să văd urşi în libertate - MIHNEA.
*Mi-a plăcut foarte-foarte-foaaaarte mult echipa DistractX, care ne-au făcut multe surprize! Vă mulțumesc pentru experiența minunată - MAYA.
*Cel mai mult mi-a plăcut trasul cu Nerf-ul. A fost prima mea tabără și am rămas cu amintiri unice - LUCA.
*E minunată ideea de a lucra în echipă cu copii din alte județe. Excursiile au fost frumoase, deși a plouat. Am văzut și am aflat lucruri noi despre ţara mea - ILINCA.
*Tiroliana a fost super! Vreau să le spun celor care ne-au pregătit desertul că au făcut cea mai bună tartă cu mere - SARA P.
*Am rămas foarte impresionată de surpriza pe care mi-au făcut-o de ziua mea. Vă mulțumesc, doamna Monica, pentru că m-ați acceptat în echipa dumneavoastră - IASMINA.
*Am învăţat multe jocuri noi şi mi-am făcut mulţi prieteni noi. Instructorii au fost de nota 10 - DARIA.
*Activitățile ne captau întreaga atenție. Nu am avut timp să ne plictisim. M-am distrat pe cinste. Vă mulţumesc - ALEXANDRA.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Delfinii” orădeni au fost în Tabăra DistractX, de la poalele Transfăgărăşanului.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:51:49 Ora de vară a Europei de Est