Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Discuții libere între fiii comunei, și expoziția de la grădiniță

Sâmbătă, în sala Căminului Cultural din Tulca

Discuții libere între fiii comunei, și expoziția de la grădiniță

La prima ediție a Întâlnirii fiilor comunei Tulca, s-a decis să existe și un cadru deschis, prietenos, în care participanții să vină cu idei constructive pentru o schimbare în bine a mersului lucrurilor, o schimbare de mentalitate, răspuns la provocări și adaptare la noile permutări produse de explozia informațională, de tehnologizare și digitalizare.

Pentru un simplu protocol fictiv, la o masă în față, s-au aflat primarul, ing. Daniel Avrămuț, viceprimarul Alexandru Lăzău și secretarul general al Primăriei, Marius Cotrău. La microfon se ajungea foarte simplu și repede dacă voiai acest lucru și dacă aveai ceva de spus, nu neapărat amintiri și impresii, cât propuneri de proiecte și programe sau aplicații, idei menite să schimbe în bine mersul comunității.
În deschidere, domnul ing. Octavian Avrămuț a ,,spart gheața" cu întâmplări din Țara Soarelui Răsare, unde totul este posibil a crede, mai puțin un cosmonaut ca alde Dumitru Prunariu, sceptic sau poate un toma necredinciosu, care s-a îndoit (până la pământ) că ar putea dialoga tocmai în Japonia cu un român (orădean).
Cu cărțile pe masă
Organizatorii serbărilor au împărțit gratuit în stânga și în dreapta broșuri cu și despre istoria celor două sate ale comunei Tulca, cu titlul ,,Tulca și Căuașd, două sate românești de veche existență în Vestul României" (Istorie, viață religioasă, social-economică și culturală, repere cronologice), iar domnul prof. univ. dr. Aurel Chiriac, coordonatorul lucrării (de 52 de pagini), a ținut să ne stârnească curiozitatea și să ne pună la suflet informații incitante despre evenimente și fapte istorice de pe aceste meleaguri străbune, pornind chiar din preistorie, epoca bronzului (1900-1750 î.Hr.) cu referire la punctul Tulca-Holumb; la 1892, primpretorul plasei Salonta informa comitele suprem al Bihorului că preoții din Tulca, dar și alți preoți români din zonă răspândesc ,,ideile memorandului". La 1 Decembrie 1918, preotul Dumitru Popa a participat ca delegat titular la Marea Adunare Națională de la Alba Iulia, unde a votat Unirea Transilvaniei, Banatului, Crișanei și Maramureșului cu Regatul României,.. nu divulgăm mai multe!
Doamna director Denisa Huple Moldovan a pus pe tapet din proiectele și programele care se vor derula la Școala Gimnazială ,,Nestor Porumb" începând de la 1septembrie, între care digitalizarea școlii, reducerea abandonului școlar și programul masă caldă, dând, fără să știe, apă la moara domnului prof. dr. Mircea Bertea, care a sărit ca si ars. ,,Eu cred că nu ar trebui să vorbim despre abandon școlar la Tulca! Nu înțeleg cum aveți abandon școlar la Tulca!!! Dacă mă primiți putem eradica abandonul școlar într-un an. Vin director la școala din Tulca și vă garantez că într-un an nu mai există abandon școlar, a subliniat expertul național și internațional în științele Educației. Vin ca director neplătit. Referindu-se la satul Căuașd, domnul prof. dr. Mircea Bertea a adăugat că satul de depopulează zi de zi. În jurul casei părintești sunt trei locuri pustii. Ce faceți, domnule primar, ca să mă convingeți pe mine să vin de la Cluj să-mi construiesc o casă în satul natal?
Fără să stea prea mult pe gânduri, domnul primar a dat din casă. ,,Ca primar, am început să schimb mentalități învechite. Încerc să creez infrastructura educațională; proiectele sunt postate la vedere pe site-ul primăriei, ședințele de Consiliu Local se transmit în sistem online. Am pe lista de priorități: infrastructura, alimentarea cu apă, canalizarea, iluminatul public și străzile"...
Lector univ. dr. Gheorghe Crișan a adus pentru domnul primar un material (statut) de nouă pagini. Ca doctor în Managementul public, ține să-i dea o mână de ajutor. Mai mult, se oferă să țină cursuri online pentru scrierea de proiecte pe fonduri europene. ,,Doresc să mă implic în consiliere pentru buna funcționare a administrației".
De peste mări și țări, tocmai din USA, a venit la întâlnire Teofil Badea, plecat de 32 de ani. Teofil a făcut vorbire despre Întoarcerea fiului risipitor, arătând că relația casă-fiu rămâne veșnică.
Aurel Burtic, un alt fiu al satului, e de principiu că la altfel de întâlniri ale fiilor e necesar să transmitem respect și bucurii unii altora.
Adrian Dubere e de părere că ,,trebuie să lăsăm la o parte orgoliile personale, aroganțele, invidiile, dușmăniile personale care nu-și au locul într-o comunitate. Să fim ca vameșul, nu ca fariseul! Să avem grijă unul de altul".
Cosmin Vidican, unul dintre organizatorii evenimentului, consideră că în centrul acestor întâlniri trebuie să stea evenimentele sociale în care oamenii să poată discuta deschis, să interacționeze și mai puțin petrecerile. Ultimul cuvânt la această ,,masă rotundă" l-a avut Florian Chișe, Cetățeanul de Onoare al acestei ediții, care a mulțumit organizatorilor pentru înaltul titlu acordat, asigurându-i de respect, seriozitate și responsabilitate crescânde, de dorința de a face pe viitor tot mai multe pentru comunitate.
De la Căminul Cultural, am pornit, cu primarul în frunte, să vizităm expoziția de obiecte vechi, amenajată în două săli de grupă ale grădiniței, unitate de învățământ găzduită în clădirea Primăriei.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (60 de poze) în Galeria foto: Discuții libere între fiii comunei, și expoziția de la grădiniță.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 30 septembrie 2022