Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Unitățile Centralizate de Achiziții, soluția pentru cheltuirea mai eficientă a banului public

,,Înființăm o astfel de Unitate Centralizată de Achiziții, împreună cu ANAP și BEI”

Unitățile Centralizate de Achiziții, soluția pentru cheltuirea mai eficientă a banului public

Consiliul Județean Bihor a găzduit ieri, 30 august 2022, o conferință organizată de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pe tema: „Unități de Achiziții Publice Centralizate la nivel local: soluția pentru o mai multă eficiență în achizițiile publice".

La sediul Consiliului Județean Bihor au fost prezenți Călin Gal, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor, Iuliana Feclistov, președinte ANAP, Liana Manea, director în cadrul ANAP, Cristina Martin, expert Banca Europeană de Investiții (BEI), Dana Mitea, reprezentant al BBG Austria (Bundesbeschaffung GmbH), Dan Muscalu, consultant al consorțiului condus de Ernst & Young și specialiștii în achiziții publice ai Consiliului Județean Bihor. Celor din sală li s-au alăturat on-line peste 80 de reprezentanți ai unor instituții din Bihor și din alte județe.
Printre temele prezentate au fost cele privind: *Ce înseamnă o Unitate de Achiziții Publice Centralizate la nivel local și cum funcționează aceasta *Ce înseamnă achizițiile publice centralizate *Beneficiile/avantajele și impactul achizițiilor centralizate *Instrumente de colectare a necesităților autorităților locale și de cercetare a pieței *Exemple de bune practici și de organizare a UCA locale la nivel european.
O Unitate de Achiziții Publice Centralizate (UCA) reprezintă o organizație permanentă care acționează ca autoritate contractantă și îndeplinește pe lanțul de aprovizionare al autorităților contractante beneficiare fie rolul de ,,angrosist" (cumpără, depozitează și revinde către alte autorități contractante), fie rolul de ,,intermediar" (lansează sisteme dinamice de achiziții sau încheie acorduri-cadru în numele Autorităților Contractante).
Vă reamintim că în Bihor, Consiliul Județean a început anul trecut procedura pentru a înființa o unitate de achiziții publice la nivel local. Unitatea de Achiziții Centralizate (UCA) va derula toate achizițiile pentru Consiliul Județean Bihor și instituțiile din subordine.
În acest sens, în luna decembrie 2021 a fost aprobat un protocol de colaborare cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Pentru înființarea acestor unități la nivel local, ANAP este sprijinită de Banca Europeană de Investiții.
„În urma unor analize pe care le-am făcut atât în cadrul aparatului propriu, cât și la instituțiile subordonate, au reieșit mai multe deficiențe în zona achizițiilor publice. De aceea, înființăm o astfel de Unitate Centralizată de Achiziții, împreună cu ANAP și BEI. Ne propunem ca până la sfârșitul anului să finalizăm procedurile, iar de anul viitor să devină funcțională. În viitor, CJ Bihor ar putea să asigure derularea unor achiziții și pentru alte autorități sau instituții publice, dacă se dorește acest lucru", a precizat Călin Gal, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor.
Produsele care asigură funcționarea zilnică a instituțiilor, cum sunt articolele de hârtie sau de birotică, vor putea fi achiziționate la prețuri mai bune. Un alt avantaj al înființării UCA la nivel local este profesionalizarea personalului responsabil cu achizițiile publice. Obiectivul general este cheltuirea eficientă a banului public.
,,Într-o perioadă relativ scurtă de 2 ani, cu ajutorul BEI, au fost înființate trei UCA pilot (UCA Harghita, Sibiu și Timișoara). Deja avem rezultate concrete, s-a acordat asistență tehnică pe zona atribuire și au fost semnate primele acorduri cadru. Ne dorim ca prin înființarea UCA să creăm cumpărători profesioniști care să cumpere centralizat în condiții de economicitate și eficiență. Mă bucur că atât președintele, cât și vicepreședintele CJ Bihor, au înțeles scopul și utilitatea înființării unei UCA și pe această cale le mulțumesc pentru decizia de a se alătura ințiativei noastre", a adăugat Iuliana Feclistov, președinte ANAP.
În România, ANAP colaborează cu 12 autorități publice locale pentru înființarea acestor UCA, fiind cuprinse în proiectul cu fonduri europene: „Sprijin în implementarea Strategiei Naționale în domeniul Achizițiilor Publice prin consolidarea capacității administrative a Agenției Naționale pentru Achiziții Publice și a autorităților contractante, cod SIPOCA 625". Acest proiect are la bază strategia Guvernului cu privire la reformarea sistemului național de achiziții publice.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Unitățile Centralizate de Achiziții, soluția pentru cheltuirea mai eficientă a banului public.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:09:08 Ora de vară a Europei de Est